Förberedelse till mc-stöld sthlm Bromma

Har idag pratat med ett par här i området som hade inbrott i sin bil samma natt och delgett dem information om vilket skumrask som befann sig här då. De skulle komplettera polisanmälan med uppgiften om denna misstänkta bil.
Hoppas polisen har tid med att åtminstone störa busets tillvaro en smula, för att tala om att vi har ögonen på dem.

Har nu införskaffat ABUS lås med 100 dB larm, så att jag slipper lita till mitt undermedvetna för att vakna i tid nästa gång någon tafsar på hojen!

Nä, dom har inte tid att störa buset dom har fullt upp med att kolla miniblinkers:rolleyes:

Jag hade provat med ett sådant överfallslarm. Köp en fem stycken sådana för en 500 lapp och placera ut under kapellet så när han ska dra ut den så börjar det tjuta i 5 stycken.
Ser att du även är en tjej och möjligtvis kanske har en sådan på dig när du är ute om kvällarna men annars så har jag testat sådana och dem låter något helt sanslöst mycket, man får inte dem jäklarna att sluta på en klackspark heller. Det sitter en liten sprint som ska i igen och har han då 5st sådana som han ska sätta i så väljer han nog att springa ifrån platsen väldigt väldigt fort.

kom på ett fiffigt sätt att sätta fast den/dom.

istället för att ha det mellan hoj och kapell kan man ju sätta det i bara kapellet. det är väl nån form aj elastiskt shit längst ner för att det skall sitta kvar? man kan dra ett snöre genom den kanalen och fästa sprinten i ena änden och själva apparaten i andra. lämna rätt mkt snöre vid sprinten bara så du kan dra tillbaka hela paketet när du satt på kapellet.

man kan ju ha ett par st lite utsprätt runt kapellet så det blir svårt att stoppa larmet. han kan ju komma dit en kväll, "oj larmet gick", srpinga. nästa kväll "nu vet jag vad som tjuter så det är bara att stoppa den grejen". ja ni fattar.

du kan ju även knyta nåt snöre mellan kapeller och ditt abus larmlås som ytterliggare säkerhet.

segt att man inte får ha grejerna ifred asså:huvet
men lycka till:tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC