Förbannelse i blå uniform...

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Skulle ställa in hojen i garaget på Gbg vägen när jag plötsligt fick en smart ideé att ta en sväng ut mot skepsviken först. Mycket riktigt gasade jag ut hojen 1-2-3:ans växel när plötsligt farbror blå störtar ut från alla håll å stannar mig...
En till först väldigt arg polis tycker jag är ovanligt korkad som kör på det viset i tätbebyggt område (vilket jag håller med om till fullo) och börjar kolla upp alla tänkbara sätt att bötfälla mig å samtidigt tjata in lite vett i huvudet på mig. Med turen i oturen så slutade det till sist med 1200 i böter för blank-slitet däck.. (vilket han verkligen kunde förstå med tanke på hur jag nyttjade gashantaget) :) Ska väl vara jävligt glad att jag har lappen kvar å att böterna går att betala men visst svider det som faaan ändå. Skulle kanske bara ställt in cykeln i garaget som planerat... :huvet

Btw! Jävligt tråkigt att ingen av de mc åkare å billister jag mötte på gbg vägen inte varnade för vad som stod å lurade högre upp! :confused:

fyfan va gott att höra att det gick så "bra" som det gick, skulle precis PMa & fråga. Såg när du stod där, såg inge roligt ut asså =/

fan va synd, såg du oss köra förbi förresten? Vi körde ju inte direkt lagligt vi heller så det var tur, men inte för dig då....

Ajaj, stackare =/ Men som sagt, tur i oturen.
Ja o Specialarn blev varnade av en glad billist nere på bodele (brevid fotbollsplanerna utåt vägen). Då visste vi visserligen redan men det finns några vänliga själar iaf!

fyfan va gott att höra att det gick så "bra" som det gick, skulle precis PMa & fråga. Såg när du stod där, såg inge roligt ut asså =/

Nej, jag var rejält skraj att dom hade fångat mig med lasern för då hade jag nog inte haft kortet kvar.. Så visst är jag jävligt glad att det blev de böter det blev! En bra reminder om att dom kan stå där man minst anar det blev det ju iaf he he

Nej, jag var rejält skraj att dom hade fångat mig med lasern för då hade jag nog inte haft kortet kvar.. Så visst är jag jävligt glad att det blev de böter det blev! En bra reminder om att dom kan stå där man minst anar det blev det ju iaf he he

Precis, då hade det ju varit kört asså :näsblod Så jävla lätt att gasa på göteborgsvägen också, så jävla rak & lång. Tur i oturen som sagt :)

tråkig läsning. körde också förbi där. o ja kan säga. det var "tur" för egen del att dom var upptagna med dig :tungan

:D :D

Grymt tur att du klarade kortet. Det hade inte varit kul om dom prickade dig. :näsblod

Last edited:
Back