Förbannat j...a dåligt minne

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta
ordet börjar på r och slutar på öv..

då har jag "äntligen" gjort det..puttrat iväg med bromskivelåset i....kul kul....2700 + arbete och hojen får stå en vecka..

:huvet :huvet

surt!
förutom alla "snöre-till-handtaget" idèer som circulerar där ute kan man ju faktiskt se till å parka hojen så man måste backa ut hojen innan man puttar i 1:an och drar iväg... i så fall borde man klara sig med en repad framskärm på sin höjd om man nu glömt låset.

Men bara å beklaga på hojen å hoppas att du slipper göra om det.

Kan man inte lösa detta med nån pinal man sätter i/på tändningslåset efter att man satt på låset på skivan? Då kan man inte stoppa in nyckeln i tändningslåset iaf.

men o andra sidan så är hojen så pass gammal så det var ändå dax!! (den har ju gått ca 70 mil så)..jaa, va faan ska man göra..det e nog bara och garva åt saken och pröjsa, hehe..

funderar på att sätta en lite orange klisterlapp precis vid tändingslåset, bara för att påkalla min egen uppmärksamhet på hur efterbliven jag kan vara ibland (oftast)..

men det känns som om att jag är ju inte först med det i alla fall... :D

edit: hmm..repet var annars en fiffig sak..

alla former av lappar och text med påminnelser kommer nog inte gör så väldigt mycket till eller från om 2 månader. då har man vant sig vid att alltid se dem och blivit hemmablind.

Förra ägaren till min hoj hade en liten magnet på tändningslåset som han var tvungen att flytta för att stoppa i nyckeln om jag inte mins fel stod det ABUS på den, borde finnas hos vilken låshandlare som helst :tummenupp

graphite ghoast skrev:
2219253 ordet börjar på r och slutar på öv..

då har jag "äntligen" gjort det..puttrat iväg med bromskivelåset i....kul kul....2700 + arbete och hojen får stå en vecka..

:huvet :huvet

Sura pengar !!!!!!!!!!
Jag brukar lägga låsfodralet på sadeln när jag står hemma i garaget :tummenupp , eller så kan man ju trä det över tändningslåset eller haka det i styret när man står på gatan :va borde funka :)

Warlock skrev:
2220110 ...en liten magnet på tändningslåset... :tummenupp
En sån följde med när jag köpte mitt skivbromslås (ABUS Granit) för ett antal år sen. Har aldrig använt den iofs, men idén är god om man har lätt för att glömma sig.

Inte så svårt att tillverka för den händige heller.

Jag har tändningsnyckeln (&låsnyckeln) i skivbromslåsfodralet, så jag har svårt att missa det :)

...ta i trä :va

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...