Kenta
Jag andas sporthoj,com
Hellre en paranoid mupp än en hjälmlös motorcyklist!Flagga skrev:Risken är att man ser ut som en packåsna alternativt en paranoid mupp.
//

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hellre en paranoid mupp än en hjälmlös motorcyklist!Flagga skrev:Risken är att man ser ut som en packåsna alternativt en paranoid mupp.

Emmi skrev:John Holmes, jag hade låst fast hjälmen.
[/QUOTE] John Holmes skrev:
Visst är det skillnad men frågan är hur stor skillnaden är.
Jag vidhåller fortfarande att om man i dagens samhälle lämnar hoj/bil/hjälm/fru/hus/vafansomhelst olåst utan uppsyn så har man sig själv att skylla om skiten är borta när man kommer tillbaks.
Jag har lyckats hålla mig undan stölder i 28 år med detta enkla knep och då bor jag mitt i värsta slummen, i arslet på världen.
Peppar, peppar.
Hittar man däremot något på gatan av mindre värde är det skillnad. Hittar jag nånting av större värde, hjälm, jacka, nycklar osv. så givetvis lämnar jag in det. 
Emmi skrev:jag tycker att det är stor skillnad. Har man någorlunda vett och samvete tar man inte något som syns att det tillhör nån. Som en hjälm, eller en hoj, eller ett hus.Hittar man däremot något på gatan av mindre värde är det skillnad. Hittar jag nånting av större värde, hjälm, jacka, nycklar osv. så givetvis lämnar jag in det.
![]()

och ingen annan kan väl köpa en sån i Jönköping hellerEmmi skrev:Här är en bild på den. Finns ingen annan som har en sån hjälm i Jönköping, så de lär ju inte kunna använda den här.
Det var svart visir på och så står det Jönköping Street Maniacs längst upp på visiret.
blom skrev:och ingen annan kan väl köpa en sån i Jönköping heller![]()
blom skrev:Då kan jag informera gumman om att dom finns att få tag i..Man behöver ju inte köpa den i Jkp bara för att man bor där...

Rymding skrev:
Jag tycker inte att det ska vara ett lås eller annat hinder som avgör om grejerna blir stulna. "Låset" ska sitta i hjärnan.![]()
/Anders
Såna som det står "Jönsköping Street Christians" på, uppe vid visiret, kan man väl ändå inte köpa på annat håll?blom skrev:Då kan jag informera gumman om att dom finns att få tag i..Man behöver ju inte köpa den i Jkp bara för att man bor där...
Bingo skrev:Såna som det står "Jönsköping Street Christians" på, uppe vid visiret, kan man väl ändå inte köpa på annat håll?![]()
Oj då, jag tyckte du skrev vid visiret. Vad dum jag är. Inget annat att göra än att gå och smiska mig själv på det min läsförståelse må öka.Emmi skrev:![]()
![]()
![]()
Så sett kan man ju byta visir.

|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife