Förbannade xxxxx...

John Holmes, jag hade låst fast hjälmen.

Och det är ändå skillnad att hitta pengar på gatan och att ta någonting som hänger på någons hoj. :fakta

J*klar vad tråkigt :(
Vill minnas att det var en del strul innan du väl fick hjälmen till att börja med.
Och så blir du av med den efter halva säsongen...
Ja får ni tag på den skyldige så kan ni ju hälsa varmt från mig med :whip :mad:

Emmi skrev:
John Holmes, jag hade låst fast hjälmen.

Ja jag såg det vilket även står att läsa i mitt inlägg.

Och det är ändå skillnad att hitta pengar på gatan och att ta någonting som hänger på någons hoj. :fakta [/QUOTE]

Visst är det skillnad men frågan är hur stor skillnaden är.
Jag vidhåller fortfarande att om man i dagens samhälle lämnar hoj/bil/hjälm/fru/hus/vafansomhelst olåst utan uppsyn så har man sig själv att skylla om skiten är borta när man kommer tillbaks.

Jag har lyckats hålla mig undan stölder i 28 år med detta enkla knep och då bor jag mitt i värsta slummen, i arslet på världen.

Peppar, peppar.

John Holmes skrev:

Visst är det skillnad men frågan är hur stor skillnaden är.
Jag vidhåller fortfarande att om man i dagens samhälle lämnar hoj/bil/hjälm/fru/hus/vafansomhelst olåst utan uppsyn så har man sig själv att skylla om skiten är borta när man kommer tillbaks.

Jag har lyckats hålla mig undan stölder i 28 år med detta enkla knep och då bor jag mitt i värsta slummen, i arslet på världen.

Peppar, peppar.

jag tycker att det är stor skillnad. Har man någorlunda vett och samvete tar man inte något som syns att det tillhör nån. Som en hjälm, eller en hoj, eller ett hus. :fakta Hittar man däremot något på gatan av mindre värde är det skillnad. Hittar jag nånting av större värde, hjälm, jacka, nycklar osv. så givetvis lämnar jag in det. :fakta

Emmi skrev:
jag tycker att det är stor skillnad. Har man någorlunda vett och samvete tar man inte något som syns att det tillhör nån. Som en hjälm, eller en hoj, eller ett hus. :fakta Hittar man däremot något på gatan av mindre värde är det skillnad. Hittar jag nånting av större värde, hjälm, jacka, nycklar osv. så givetvis lämnar jag in det. :fakta

Jaja, skitsamma.

Var rädd om dig i trafiken :hej

Emmi skrev:
Här är en bild på den. Finns ingen annan som har en sån hjälm i Jönköping, så de lär ju inte kunna använda den här.
Det var svart visir på och så står det Jönköping Street Maniacs längst upp på visiret.
och ingen annan kan väl köpa en sån i Jönköping heller :rolleyes:

blom skrev:
och ingen annan kan väl köpa en sån i Jönköping heller :rolleyes:

Visst, vetefan vart dom ska hitta den med tanke på att den är slutsåld hos Duells och jag aldrig har sett nån annan med en sån hjälm, men visst finns det. Men jag skulle ju inte åka omkring med en väldigt ovanlig snodd hjälm mitt inne i stan.

Då kan jag informera gumman om att dom finns att få tag i..Man behöver ju inte köpa den i Jkp bara för att man bor där...

Jag tror att även om det var en XS så tror jag den var flera storlekar för stor för den som tog den,,,,,. :rolleyes:

Jag tycker inte att det ska vara ett lås eller annat hinder som avgör om grejerna blir stulna. "Låset" ska sitta i hjärnan. :fakta

När jag var liten hade man bilnycklarna i olåsta bilar här. Ytterdörren olåst åtminstone dagtid ibland mer. Vad är felet med folk egentligen? Vad blir nästa steg? Din betongbunker har så tunna väggar att du får skylla dig själv??? :confused:

Nej av med handen! :D

/Anders

blom skrev:
Då kan jag informera gumman om att dom finns att få tag i..Man behöver ju inte köpa den i Jkp bara för att man bor där...

Allvarligt, hur dum tror du att jag är? :mad: :fakta
Jag har ringt till ca 20-30 olika Mc-handlare idag, varav ca 5 har den hjälmen till salu, och ingen i min storlek.
Duells säljer den inte längre, för den ska utgå och det är säljstopp på den i Sverige. Finns bara i L & XL kvar hos duells.
Ta reda på fakta innan du skriver nåt Blom. :fakta

Rymding skrev:

Jag tycker inte att det ska vara ett lås eller annat hinder som avgör om grejerna blir stulna. "Låset" ska sitta i hjärnan. :fakta

/Anders

Håller med dej fullt, lås ska inte behövas.

blom skrev:
Såna som det står "Jönsköping Street Christians" på, uppe vid visiret, kan man väl ändå inte köpa på annat håll? :confused:

vethur det känns var hemma hos mina
föräldrar en kväll ställde hojen på
gården med hjälm
en på styret
kommer ut o hjälmen borta :mad:
mvh drängen

Bingo skrev:
Såna som det står "Jönsköping Street Christians" på, uppe vid visiret, kan man väl ändå inte köpa på annat håll? :confused:
:D :D :D
Så sett kan man ju byta visir.

Jag tycker att man skall ha tolerans för tjuvar och inte anmäla dem utan istället sparka dem gula och blå.

Jag menar, det är ju sällan de vinner särskilt mycket på att stjäla, utan det handlar nog mest om lusten att djävlas, tror jag.

Jag har ägt två DT125 med tio års mellanrum. Båda blev stulna, tagna på joyride för att sen slängas i diken så att plasten yrde. Jag tror knappast det var kriminella ligor med ekonomiska intressen som gjorde det, utan snarare osnutna ungdjävlar som inte lärt sig respekt.

Samma sort som klottrar, spottar på din burgare i McD-köket och vandaliserar i Reclaim The Streets-upplopp iförda rånarluva. Det som driver dem är förtjusningen över att kunna göra förbjudna saker utan att åka dit. Ett slags frosseri i makt.

Så istället för att besvära lagorganet bör man rätta deras personlighetsbrister på plats. Med måttfullhet och noggrann avvägning bör man tillfoga tjuven en lagom kvantitet smärta och snart övergående fysiska men.

Författaren Robert Heinlein kan man tycka vad man vill om, han skrev en massa Science Fiction och smög in propagandabudskap, men jag tror han har en poäng i att smärta och inlärning går hand i hand. För smärre övergrepp mot medmänniskor är nog piskning en fungerande metod. Åtminstone på MC-tjuvar. Tycker jag om att intala mig.

Emmi skrev:
:D :D :D
Så sett kan man ju byta visir.
Oj då, jag tyckte du skrev vid visiret. Vad dum jag är. Inget annat att göra än att gå och smiska mig själv på det min läsförståelse må öka. :rodnar

Personligen skulle jag aldrig lämna min hjälm utom synhåll... Och den kostar inte mer än 2lök.... Vissa lämmnar ju sina 5k hjälmar på styret, det e puckat...

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back