Förbannade xxxxx...

När jag klotade med min hjälm fungerade det att köpa ny hjälm direkt och sedan skicka kvitto till försäkringsbolaget... Men det gäller kanske inte samma sak vid stöld, eller så var Försäkringsbolaget bussiga....

/F

Last edited:
Har pratat med försäkringsbolaget, jag har MC och hemförsäkring hos dem. Eftersom jag har båda mina försäkringar hos Länsförsäkringar måste jag ta det på MCförsäkringen som har högst självrisk, 3000:-.

Blir man förbannad eller vad????
Vad ska jag få 3000:- ifrån?? 1000:- hade vart ok, för det är ju den normala självrisken.

Men om jag ínte hade haft min hemförsäkring hos dem, utan hos nån annan hade jag fått ta det på hemförsäkringen.

Rimmar illa för Länsförsäkringar att det är bättre att ha hemförsäkringen i ett annat bolag för att den ska gälla.

Va i helv...?? Det där lät ju knasigt. Tänkte lägga över min hemförsäkring på samma bolag som hojen men det verjar ju dumt. Får hoppas det bara var en sommarjobbare som tog hand om ditt samtal...

Emmi skrev:
Har pratat med försäkringsbolaget, jag har MC och hemförsäkring hos dem. Eftersom jag har båda mina försäkringar hos Länsförsäkringar måste jag ta det på MCförsäkringen som har högst självrisk, 3000:-.

Blir man förbannad eller vad????
Vad ska jag få 3000:- ifrån?? 1000:- hade vart ok, för det är ju den normala självrisken.

Men om jag ínte hade haft min hemförsäkring hos dem, utan hos nån annan hade jag fått ta det på hemförsäkringen.

Rimmar illa för Länsförsäkringar att det är bättre att ha hemförsäkringen i ett annat bolag för att den ska gälla.

Inte oväntat, försäkringsbolagen gör alltid sitt bästa för att komma undan så billigt som möjligt. :(

Undrar hur de hade resonerat om du sagt att du har larm på hojen och därmed 0:- i självrisk? :rolleyes:
(Så är det i alla fall på vissa bolag.)

3000:- i självrisk blir ju ingen människa hjälpt av, det är ju nästan vad en ny hjälm kostar.

Tjuvjakt, fniss. :D

Näe, det är trist. Men 3000 i självrisk? Det är ju vansinne. Vad kostade hjälmen??

Emmi, baby! Var försiktig med hur du väljer dina rubriker. Jag trodde först att det var dags för ett besök hos hudkliniken i Jönköping. Och det kan ju inte vara så kul. :rodnar

Hoppas det ordnar sig med hjälmen tills tysklandsresan. Om inte kan du komma ner hit så kan vi säkert hitta på något jättetrevligt tillsammans. Bara du och jag ;) Jag har tre hjälmar. :squid

Bingo skrev:
Emmi, baby! Var försiktig med hur du väljer dina rubriker.
:fakta
Jag var på väg att skälla ut idioten som startat tråden o förklara att vi har damer på forumet :rodnar

J*vligt tradigt med hjälmen, måste till en fattig ouppfostrad sate som troligen inte kommer lyckas med mycket här i livet, för att göra nått så ondöigt :mad:

Emmi skrev:
Här är en bild på den. Finns ingen annan som har en sån hjälm i Jönköping, så de lär ju inte kunna använda den här.
Det var svart visir på och så står det Jönköping Street Maniacs längst upp på visiret.

D e ju en sån som jag har.

Köpte den av nån typ i en rostig 245:a som det stod "Jönköping Raggers" i bakrutan på :crash

Emmi skrev:

Jag köpte min för 3400:-. Knappt att det lönar sig att ta ut på försäkringen :(

Bingo skrev:
Emmi, baby! Var försiktig med hur du väljer dina rubriker. Jag trodde först att det var dags för ett besök hos hudkliniken i Jönköping. Och det kan ju inte vara så kul. :rodnar

Hoppas det ordnar sig med hjälmen tills tysklandsresan. Om inte kan du komma ner hit så kan vi säkert hitta på något jättetrevligt tillsammans. Bara du och jag ;) Jag har tre hjälmar. :squid

Du får nog ta och fråga Zeb_Macahan om du får låna mej först... :D

kajlyl skrev:
:fakta
Jag var på väg att skälla ut idioten som startat tråden o förklara att vi har damer på forumet :rodnar

Hehe... :D I vilket fall som helst är den tydligen censurerad ändå nu. Kanske inte var så bra att skriva så, men jag var arg, och är arg! :mad:

Benny skrev:
Om jag hade gjort det här i Halmstad så hade nog Bandidos tagit den istället... :D

Du får ha ett Bandidos på högersidan och ett HA på vänstersidan... :tummenupp

Drifter skrev:
Jag köpte min för 3400:-. Knappt att det lönar sig att ta ut på försäkringen :(

Det var rea på den då, för den kostar 4400:- nu... :(

Drifter skrev:
D e ju en sån som jag har.

Köpte den av nån typ i en rostig 245:a som det stod "Jönköping Raggers" i bakrutan på :crash

:finger :D

Emmi skrev:
Här är en bild på den. Finns ingen annan som har en sån hjälm i Jönköping, så de lär ju inte kunna använda den här.
Det var svart visir på och så står det Jönköping Street Maniacs längst upp på visiret.

A just ja...det var ju den du sa att du ville ha på mässan i Göteborg. :tummenupp

Väldigt synd att den blev stulen...hoppas det löser sig!

Kan bara hålla med och svära med dig.

Blir så pissless på folk som inte kan skilja på ditt och mitt.
Det är väl tur att man inte får tag på dessa personer själv, för jag vet f.. inte hur jag skulle reagera. Men snäll skulle jag nog inte vara.

Hur less och sur var jag inte då jag hittat min bil två gånger på pallbockar och blivit av med däck och fälgar...eller den gången jag blev av med båda regplåtarna.

Hoppas allt löser sig till ni ska iväg. Tufft med pengarna, men troligen bara att bita i det sura äpplet :(

Försäkringsbolagen blir man aldrig klok på

Liwa1 skrev:
Kan bara hålla med och svära med dig.

Blir så pissless på folk som inte kan skilja på ditt och mitt.
Det är väl tur att man inte får tag på dessa personer själv, för jag vet f.. inte hur jag skulle reagera. Men snäll skulle jag nog inte vara.

Hur less och sur var jag inte då jag hittat min bil två gånger på pallbockar och blivit av med däck och fälgar...eller den gången jag blev av med båda regplåtarna.

Hoppas allt löser sig till ni ska iväg. Tufft med pengarna, men troligen bara att bita i det sura äpplet :(

Försäkringsbolagen blir man aldrig klok på

Nej, det är väl så. Om inte så kan jag nog låna en hjälm av en vän, han hade tydligen två xs-hjälmar liggande hemma.

Emmi skrev:
Du får nog ta och fråga Zeb_Macahan om du får låna mej först... :D
Äsch, det är väl ingen mening med att komplicera saken genom att blanda in fler personer - annat än om du har någon trevlig, liberal sinnad tjejkompis förstås, för i så fall är jag resonabel på denna punkt. Zeb är i Tyskland och har det bra och det finns väl ingen anledning att bry honom med detta. :)

Ursäkta mig men jag blir lite upprörd.

"Fxxxxr" hit och "skillja på ditt och mitt" dit, strör man olåsta prylar kring sig så är det bara att bita i det sura äpplet om dom försvinner. Vad gör ni om ni hittar en tusing på gatan?

Har ni inte hjälmlås på hojjarna förresten? Trodde det fanns på dom flesta modeller... Personligen tar jag alltid med mig hjälmen utom vid enstaka tillfällen då man ska knata runt på någon utställning eller annat men då låser jag fan fast hjälmen duktigt.

Att bara hänga krukan för x antal tusen på bakspegeln och sedan plocka ut en ny på försäkringen vid stöld tycker jag är fruktansvärt oansvarigt och oschysst mot oss andra försäkringstagare.

Rättning i ledet!

Edit: Ja nu såg jag ju senare att hon låst fast hjälmen men ni andra hjälmdrällare kan ju ta åt er ändå. :rodnar

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back