Förbannade tjuvar!!!

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
I morse nar jag skulle till jobbet så upptäckte jag att förrådsdörren var uppbruten. Bytet blev mina grabbars Honda QR-50 och en motordriven kickboard. Förmodligen snorungar i närområdet som visste vad som fanns där.
Det är iofs.inga jättesummor det handlar om men att se en åttaårings ledsna blick och tårar gör ganska ont. vad har dom gjort för att förtjäna detta??

För jävligt!

Dessutom blev Licious blev av med sin bil inatt för andra gången!
Så om nån ser en suspekt vit vectra gt -93(?) i gbg trakterna så -> :fatta!

Masen skrev:
I morse nar jag skulle till jobbet så upptäckte jag att förrådsdörren var uppbruten. Bytet blev mina grabbars Honda QR-50 och en motordriven kickboard. Förmodligen snorungar i närområdet som visste vad som fanns där.
Det är iofs.inga jättesummor det handlar om men att se en åttaårings ledsna blick och tårar gör ganska ont. vad har dom gjort för att förtjäna detta??
Fan va less man blir.kan ju ge fan i ungars gejjer iaf :mad:

Hoztic skrev:
Pengar är inte allt, det är principen! Jävligt trist att man inte får ha sina saker ifred! Kanske läge att knalla runt i området och kolla lite?

Jodå jag har mina aningar var den kan komma att dyka upp.

Masen skrev:

Trist o höra, men hemförsäkringen fixar väl biffen va?

Masen skrev:
Inte utan kvitton :(

Det funkar med privata kvitton osso! Kontakta den/dem du köpte grejerna av o skriv kwitto asap.

P.S. Även om du inte har kvitton kan du säkert få en slant endå. Kanske inte lika mycket men alla pengar är ju välkomna. Right?

Det hjälper antagligen om du har bildbevis på att ni ägt grejerna också.

Last edited:
Kom på mer. Argumentera för ditt hemförsäkringsbolag att ni minsann har hjälmar o annat krafs som man har till de grejerna ni blev av med.

Tjafsa med f-bolag är som en rättegång. :fakta Alla indicier och bevis hjälper!

Zee skrev:
Kom på mer. Argumentera för ditt hemförsäkringsbolag att ni minsann har hjälmar o annat krafs som man har till de grejerna ni blev av med.

Tjafsa med f-bolag är som en rättegång. :fakta Alla indicier och bevis hjälper!

Ska prova. tack för tippsen :tummenupp

Kan du komma med EN bra anledning till varför han ska göra försäkringsbedrägeri? :kocko (faktiskt första gången nånsin, på ca 4 år, jag har använt den smileyn men nu är den befogad)

EDIT: jag kanske förstod fel? Menade du att han ska bevisa att han ägt hojarna mha att de har grejer och tillbehör. Isåfall: ursäkta. Om det var en idé att han ska "salta" vad som blivit stulet så kvarstår mitt första stycke här ovanför.

Zee skrev:

Last edited:
Nicke skrev:
Kan du komma med EN bra anledning till varför han ska göra försäkringsbedrägeri? :kocko (faktiskt första gången nånsin, på ca 4 år, jag har använt den smileyn men nu är den befogad)

EDIT: jag kanske förstod fel? Menade du att han ska bevisa att han ägt hojarna mha att de har grejer och tillbehör. Isåfall: ursäkta. Om det var en idé att han ska "salta" vad som blivit stulet så kvarstår mitt första stycke här ovanför.

Vem har sagt ngt om försäkringsbedrägeri eller salta notan?! Läs om och läs rätt ffs! Och :kocko på dig själv om du inte kan läsa svenska.

Edit: Det är väl rimligt att du äger en hjälm om du påstår att din hoj blivit stulen va? Det förenklar ju för dig själv att visa att du faktiskt ägde en hoj för f-bolaget.

Last edited:
Sorry, men jag skrev ju en avbön i mitt inlägg ju ffs :)

Zee skrev:
Vem har sagt ngt om försäkringsbedrägeri eller salta notan?! Läs om och läs rätt ffs! Och :kocko på dig själv om du inte kan läsa svenska.

Edit: Det är väl rimligt att du äger en hjälm om du påstår att din hoj blivit stulen va? Det förenklar ju för dig själv att visa att du faktiskt ägde en hoj för f-bolaget.

Nicke skrev:
Sorry, men jag skrev ju en avbön i mitt inlägg ju ffs :)

Vi går vidare här i livet o försöker hjälpa "Masen" istället nu. :fyllisar

Det där med motorfordon och hemförsäkring är inte skoj! Jag blev av med min TWS Pro 110 (fiddyn) hemma på gården och si det gick INTE på hemförsäkringen (länsförsäkringar) alla motorfordon var tydligen "borttagna" med nån klausul så jag fick inte ett öre trots alla kvitton jag hade på den (köpte den NY) så det var ju mindre roligt! 17900:- hade den kostat mig.....

En kompis blev av med ungarnas XR80 och han fick inte en spänn trots kvitton o allt.
De undantog sånt och menade att man då skulle ha varit tvungen att ta nån tilläggsförsäkring just för det lekfordonet.

Jag vet iaf att det finns garageförsäkring för tex crossar så de kanske kräver nåt sånt då?

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis