Förbannade koppling!

Stackars kille... Jag har rivit(och satt ihop) fyra-fem r1 kopplingar o jag e helt bortkollrad av era beskrivningar...

Ett tips: Tänk logiskt o använd en sprängskiss o strunta i andras beskrivningar när du funderar ut hur det ska fungera...

edit: YZF-1000-R1 menar att solfjädern ska vridas inte byta plats med något...

YZF-1000-R1 skrev:
Men att det ska vara så svårt......

Kika på bilden å jämför med din,å nej jag har inte fel :7peta

Din bild notera solfjäderns läge mot där skruvarna sitter,det är som en klack som solfjädern ska ligga mot.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=78033

:va Den där bilden ser mysko ut!

Jag har själv haft ner kopplingen ett par ggr på min, numera Hagsters, och jag satte ihop den med brickan på utsidan. På din bild så syns ju inte brickan alls...

oscar skrev:
:va Den där bilden ser mysko ut!

Jag har själv haft ner kopplingen ett par ggr på min, numera Hagsters, och jag satte ihop den med brickan på utsidan. På din bild så syns ju inte brickan alls...

Nej för det är en lös koppling som inte är ihopskruvad som ligger på en bänk!!
Ville bara visa att Hagster måste vrida på solfjädern för å få den å vila mot klackarna på den inre korgen :Bugar

Äääääntligen funkar kopplingen! Tack vare oscar the man, the king, the best.

Det var så här att axeln som sticker ut går att vrida ett kvarts varv eller liknande, jag antog att det var det kvats varvet som kopplingen frikopplade på, men så var inte fallet utan det kvarts varvet högg bara tag i den andra axeln som drar ut kopplingskorgen. Istället för att låta det spelet på kvarts varv finnas så vrider man varvet fullt och vips så tar kopplingen. Nästan som magi. För att avsluta det hela så uppstod problemet när jag skruvade isär skiten, visst är jag kass? :)

Hagster skrev:
Äääääntligen funkar kopplingen! Tack vare oscar the man, the king, the best.

Det var så här att axeln som sticker ut går att vrida ett kvarts varv eller liknande, jag antog att det var det kvats varvet som kopplingen frikopplade på, men så var inte fallet utan det kvarts varvet högg bara tag i den andra axeln som drar ut kopplingskorgen. Istället för att låta det spelet på kvarts varv finnas så vrider man varvet fullt och vips så tar kopplingen. Nästan som magi. För att avsluta det hela så uppstod problemet när jag skruvade isär skiten, visst är jag kass? :)
Kass på att köra & meka, vilken kombination, dessutom har du inga pengar heller...

Nitrous skrev:
Utanpå, kolla på kåpan från utsidan där axeln går in, där ska du se ett "streck". Är strecket bortslipat har du en kåpa som det rinner olja ur :)
På axelns hävarm om jag inte minns fel så finns motsvarande markering och dessa ska stå mot varandra.

/Nitrous
Knack knack!?

Om nu dessa två markeringar inte precis stämmer överens vad har de för betydelse?

Som på min hoj tex?

Bifogat

• PICT0911.JPG
    PICT0911.JPG
    24.6 KB · Visningar: 68
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back