Har inte orkat svara då du mest bara sitter och spyr galla än att faktiskt vara lösningsorienterad.
Men sorteringen i iTunes finns absolut, det man gör är att man markerar alla låtar i ett album och högerklickar för att sedan välja "info" eller nåt sånt och där klickar man i nånstans att det är "del i samling". Då kommer dessa även presentera sig som ett album.
Sen vad gäller sortering av låtar/artister/album så är det bara klicka på rubriken i vardera fält.
Sen rekommenderar jag starkt att jobba med playlists och välja att synka över just de.
Att musiken i ditt bibliotek är uppfuckat är inte iTunes fel, det är metadatat i ditt bibliotek som är fel och iTunes kan då inte tolka vad som hör ihop med vad, så enkelt är det.
iTunes är inte byggt för att hantera nedladdad/egenrippad musik i första hand, det är byggt för att ge en plattform där du köper och hanterar den köpta musiken och sedan synkar det till din iPryl.
Vad gäller Tele2 vs Telia så kör de samma 3Gnät, det är ett samägt bolag (Svenska UMTSnät) som bygger det.
Både Telia och Tele2 har problem sedan ett tag med sitt mobila internet, misstänker att det blivit överbelastat och de inte hunnit uppgradera sitt backbone.
Sant är att Telia och Tele 2 delar 3G nät.
Men när man rör sig så händer det att telefonen backar tillbaka till 3G nätet och dels har Telia överlägsen täckning där. Dels så har Tele 2 länge varit betydligt sämre på Handover mellan 3G och GSM.
Det är (i alla fall för mig och alla jag känner) stor skillnad i hur många samtal man tappar när man rör sig i centrala stockholm eller uppsala med tele2 kontra Telia.
Dessutom hade jag ständigt återkommande problem med att min telefon helt plötsligt hävdade att det inte fanns något nät trots att jag var mitt inne i stan när jag hade Tele 2. Det har inte hänt en enda gång med Telia.
Vad gäller problem med mobilt internet så har jag inte märkt av något sådant i min iPhone i alla fall.
Och gällande iTunes så visst är det så att det hänger ihop med om det är korrekt taggat.
Korrekt taggad musik hamnar rätt i iPhonen. Även om den är rippad från en CD. Det har jag själv testat.
Däremot är iTunes ett djävulens påfund och troligen den djävligaste datorkod som någon skrivit sedan datorviruset uppfanns.
Jag kör en i och för sig något utdaterad dator hemma men det är ändå en dual core på 1,7 gHz med 2GB minne och den orkar med allt jag har kastat på den. Men kör jag igång iTunes så börjar det kännas vidrigt segt.
Den tog nästan ett dygn på sig för att importera min musik vilket ju måste göras innan man kan få över en endaste låt till telefonen.
Varje gång jag öppnar för att jag vill lägga över ny musik så ska den synkronisera genious data vilket tar över 30 minuter över en 100/100 fiberuppkoppling.
Hur man lyckats skriva en programvara som bara ska hålla reda på vilka låtar jag har och vart dom ligger för att kunna tanka ner dom till telefonen och ändå lyckas suga så mycket systemresurser är för mig en gåta. Så resurshungrigt är ingen av microsoftprodukterna jag provat på någonsin.
Visst. Jag har rätt mycket musik men i alla fall.
Att den sedan är så oerhört orienterad på att man ska köpa musiken igen istället för att enkelt kunna lägga in sina rippade mp3

r är visserligen förståeligt ur apples perspektiv men det suger för mig som användare.