Förbannade iPhone

Jo visst köpa låter de gjorde jag första gången hade en fint itunes bibliotek med betald musik men sen krascha min hårdisk BORTA!!!! Köp igen.

Måste faktiskt ställa mig på qwerty's sida i detta itunes är onödig struligt. Och då är jag varken gammal eller dålig på datorer.
Men de är samma varje gång man stoppar i ajfånen eller ipoden i dator vill du updatera ? visst visst jag vill bara lägga till EN ny låt och sen iväg till gymmet. När man kommer dig så är hela skiten tom!

Håller med om itunes, därför använder jag knappt den. Endast för o säkerhetskopiera ibland. Kör spotify,

detta kanske är nåt för TS

http://iphonepyssel.se/uncategorized/spela-upp-mp3-filer-utan-itunes-direkt-i-iphonen-cydia/

Så jäkla svårt är inte itunes om man bara lägger manken till - har man en brokig samling mp3-filer med taggar som är lite av blandad kvalitet blir det ju därefter, men det är inte itunes fel (det blir lika illa i alla program som använder infon i taggarna för att bygga upp en databas över arkivet).

Håller man ordning på taggarna, och håller sig till en dator kan det inte gå fel...

/J

Så jäkla svårt är inte itunes om man bara lägger manken till - har man en brokig samling mp3-filer med taggar som är lite av blandad kvalitet blir det ju därefter, men det är inte itunes fel (det blir lika illa i alla program som använder infon i taggarna för att bygga upp en databas över arkivet).

Håller man ordning på taggarna, och håller sig till en dator kan det inte gå fel...

/J

Samlingskivor brukar funka i ericssonlurar samt winamp konstigt nog.

Jo visst köpa låter de gjorde jag första gången hade en fint itunes bibliotek med betald musik men sen krascha min hårdisk BORTA!!!! Köp igen.

Måste faktiskt ställa mig på qwerty's sida i detta itunes är onödig struligt. Och då är jag varken gammal eller dålig på datorer.
Men de är samma varje gång man stoppar i ajfånen eller ipoden i dator vill du updatera ? visst visst jag vill bara lägga till EN ny låt och sen iväg till gymmet. När man kommer dig så är hela skiten tom!

Om du köpt det från itunes så loggar du in efter hårddiskbytet och hämtar allt igen utan kostnad...

Jag kan strå lite mer salt i Qwertys sår... för att förutom att jag klarar av att få iTunes att hantera album så kan även min fru välja album i luren... och inte nog med det, min 3åriga son klarar det också och även hantera spellistor. :D

Jag såg dej och grabben på nyheterna igår:tummenupp

...då nyttjas inte taggarna... ;)

Att högerklicka lite och tala om för itunes att det är en samling är ju inte överdrivet svårt heller å andra sidan.

Beror nog snarare på vilken version av ID3 den läser och vilka ruter.

Nja högerklicka 2-3000gånger är ansträngande iaf :tungan

Det var en på nyheterna på 4an igår, där dom diskutera användandet utav tekniska prylar hos barn.
Där var det en farsa med med sin 3åriga son som "lekte" med en iphone, spela mm.
http://www.nyheterna.se/1.2363813/2011/11/16/halften_av_trearingarna_surfar_pa_natet

Det var inte meningen att du skulle ta illa upp. :)

Kändes spontant som något taffligt påhopp men ok, jag förstår vad du menade nu. :tummenupp

Och nej, det är inte jag och min son på nyheterna... min son använder inte min iPhone... han har en egen. :gnissla :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT