Förbannad på flyttfirma

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Har flyttat till Göteborg och det blev så att jag flyttar ner min säng och en massa annan skit som täcke, micro, kuddar, stekpannor, bestick, glas och all sån skit med en flyttfirma, inga andra möbler än sängen dock. De skulle hämta det ikväll och jag skulle ha det här imorgon. Nu säger de helt plötsligt att jag kommer få mina grejer nästa tisdag. Värt att tillägga är att det varit bokat i säkert två veckor så det är inte så att jag ringde dom igår.

Okej tänker jag, det gör ingenting. Jag kan ju kanske sova på golvet. När jag ändå är i gång kanske jag borde bygga en bivack av lera och bajs att bo i och smörja på lite krigsmålning på kroppen och börja jaga min egen mat med spjut.

Kan dom göra så här? Det är ju inte direkt som att jag beställt en film på discshop som blir försenad utan det är ju för helvete en flyttfirma? Jag kan ju inte vägra heller för då kommer det garanterat ta ännu längre tid att hitta en annan flyttfirma men jag känner att jag hemskt gärna vill ha någon slags ersättning.

Jag kommer ju självklart inte engagera mig till att göra nånting utan bara knyta näven i fickan och betala med en irriterad blick när de kommer. Jag känner mest bara för att "skriva av mig" även om det är ett av de töntigaste uttrycken som finns.

Last edited:
Be dem dra helvete, ta en annan firma. Överenskommet är överenskommet.

Vart finns grejerna nu?

Kan du inte fixa en annan firma som flyttar grejerna.

Ring runt och checka, hittar du en firma som kan köra ner lasset direkt så bokar du dom, ringer till skitfirman och avbokar.

Alternativet är att när prylarna kommer så ska du förhandla om priset, den prisuppgift du fick innebar att du skulle ha grejjerna imorgon, nu får du inte det och ska ha prisavdrag.

Säg åt dom att du tar in på hotell till grejorna är på plats, och att du fakturerar dom.
Skulle vara kul att höra deras svar om du nu skulle säga så...

Kör på Peterlans idé, så får de fan inte hålla på :mad:

Och givetvis så betalar du inte firman när du får en faktura, ring dem bara och säg "Ursäkta mig men det har blivit något fel. Jag har inte beställt detta av er och jag har inte mottagit något heller".

Jag var ungefär en millimeter ifrån att hamna i handgemäng med en flyttkarl då han hade dubbelparkerat in min bil mitt i centrala Örebro, bråttom hade jag också. Så om man går på de bakgrundsfakta vi har för tillfället så är ALLA flyttkarlar dumma i huvudet och förtjänar att dö en plågsam död! :mad:

ring flyttfirman och fråga hur de tycker att situationen ska lösas när de med mindre än ett dygns varsel skjuter leveransen nästan en vecka framåt, utan ditt medgivande.
reducerat pris??
annat boende tills dess att grejerna finns på plats??
annan flyttfirma där den första flyttfirman får bekosta mellanskillnanden om du hittar en som kan ta körningen i tid men är dyrare??

prata i första hand med den du gjort beställningen av. om han/hon inte går att prata med, ring till nästa i näringskedjan (om det inte är en liten egen åkare med en bil bara)

jag hade vart tokig :mad:

definitivt oacceptabelt! se nu för jävelen till att bråka ordentligt med dem och INTE bara knyta nävarna i fickorna och gå med på avd de säger!:mad: du ska ha ersättning, på ett eller annat sätt. vafan, de gör ju lägenheten obeboelig genom att beröva dig sänghelvetet i en vecka. var fan har de tänkt att du ska bli av?:va nej, se nu till att leva jävel nåt spå förbannat så att de fattar att såhär gör man inte!:mad:

Du har väl skrivit ett avtal med dom? Kolla vad det står i avtalet. Om det står att de ska komma på avtalad tid så har de brutit avtalet och du behöver inte betala. De behöver iofs inte leverera heller.
Tyvärr har de säkert en klausul som säger nåt i stil med: "flyttfirman ansvarar inte för förseningar p.g.a. bla bla bla"

kommer inte ihåg om det var flyttfirman eller städfirman som hade sönder polarens fönsterbräda så den gick i fyra bitar, den var av nån sorts sten. han har bott i sin nya lya 7månader snart och dessa idioter har ännu inte löst detta. han ringer nästan varje dag till dem utan resultat.

Det är inte intelligentians creme de la creme som utgör ryggraden inom landets flyttfirmor..
Har hört en hel del skräckhistorier av några med bra insikt.
Som att man inte alltid får det man beställt bara för att man beställt det...
...som mannen som flyttade tillbaka till Sverige efter att ha bott många år i Frankrike. Han var hyffsat välbeställd och hade en respektingivande vinsamling. Till hans stora glädje :rolleyes: missade flyttfirman den lilla detaljen om uppvärmd container så lyckan var total när de i mitten av januari insåg att hela vinsamlingen frusit sönder i sin container då flyttfirman ställt allt i en vanlig, oisolerad container i svenska vintermörkret i 15-20 graders kyla....

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år