Förbättra Racingforumet?

sandstream skrev:
Och så kan vi starta en insamling till dig så att du har råd med en hoj ;)
Vill du samla ihop pengar så jag kan få en till hoj? Hygglo! :tummenupp

sandstream skrev:
När det gäller racingforumet tror jag att de som är mest aktiva måste bestämma sig för om det ska vara öppet för alla SHs-medlemmar eller om det ska vara ett grabbigt tillhåll för de som verkligen kan köra hoj. (Ja, det var ironi. Har lärt mig att vara tydlig i det här forumet...)
Många känner ju varandra IRL och skriver saker som vissa kanske tolkar som rena påhopp fast det bara är skämt.
Det jag efterlyser är en lite trevligare attityd i allmänhet och i synerhet mot nya medlemmar som ställer frågor i egna eller pågående trådar.
Såklart att forumet ska vara öppet för alla medlemmar, det är givet, och jag hoppas att du inte tog illa upp av mitt försök till skämt ang. dina inlägg. Det var avsett som lite humor, inte som något påhopp.

sandstream skrev:
Lite bättre moderering borde kunna styra upp ovanstående och Goodstuff kliver in ibland och rätar upp trådar men han kanske skulle ha hjälp av någon till?
Japp!. Efter att Gubbstuff tog tag i modererandet har det blivit lite bättre, men det finns utrymme för ännu mera aktivt jobb med den biten så fler till det jobbet vore nog bra.

Alltså personligen tycker jag att det ofta är dåligt med aktivitet här inne i raceforumet, blir det inte ännu mindre om alla ska ha varsin kategorie?

Relapse skrev:
Såklart att forumet ska vara öppet för alla medlemmar, det är givet, och jag hoppas att du inte tog illa upp av mitt försök till skämt ang. dina inlägg. Det var avsett som lite humor, inte som något påhopp.

Självklart är forumet öppet för alla. Lite trevligare ton, som Sandstream efterlyser, gäller väl tyvärr i de flesta forumdelar. Men jag ska hålla utkik efter det.

Relapse skrev:
Japp!. Efter att Gubbstuff tog tag i modererandet har det blivit lite bättre, men det finns utrymme för ännu mera aktivt jobb med den biten så fler till det jobbet vore nog bra.

Modererandet är ju en delikat balansgång eftersom en del gnabbande kan roa i vintermörkret. Det kommer dessutom bli ännu bättre när jag får mitt bredband för det tar sådan sjuhelsikes tid att moderera med modem. :gnissla

Relapse skrev:
Vill du samla ihop pengar så jag kan få en till hoj? Hygglo! :tummenupp
Nej, det får du fixa själv :D

Relapse skrev:
Ingen fara :tummenupp
Jag har blivit attackerad av de flesta rävarna på forumet idag och du är inte med på min lista över folk som ska få sina fiskar varma i framtida diskussioner :hihi

Mrlind skrev:
Tror att det är svårt att undvika att en tråd kan spåraur till en viss del.. Inget illa menat men nolltollerans fungerar det verkligen :va Fler moderatorer som kan knäppa en på nosen med ett pm eller liknande när tråden börjar spåra...
Närå! Ingen nolltolerans, det vore trist. Lite skämt och pikar piffar upp, men när en tråd handlar om ett ämne och över hälften bara är tjafs, personangrepp, och annat helt ovidkommande så tappar åtminstone jag intresset. Jag hoppas att fler än jag tycker att trådarna "i huvudsak" ska behandla det som rubriken säger. Annars är det ju plättlätt att skapa en ny tråd om man nu vill avvika från ämnet tycker jag.

Mrlind skrev:
Alltså personligen tycker jag att det ofta är dåligt med aktivitet här inne i raceforumet, blir det inte ännu mindre om alla ska ha varsin kategorie?
Håller med! Ett forum som det var igår och 1-2 nya moderatorer. Vi kanske kan klona Goodstuff :D

Mrlind skrev:

Förstår din synpunkt och som jag ser på de specifika underliggande forumdelarna så ser jag dem som konkreta ställen för fråga/svar (Var får jag tag på kolvar till min nyskurna TZ? tex.) eller annan viktig information (Det kostar 800 sek att starta i LMS b-rac nu på söndag. tex.).

De pratiga trådarna, MotoGP, senaste racet, depåtjöt etc ska hållas i det vanliga raceforumet.

sandstream skrev:
Jag har blivit attackerad av de flesta rävarna på forumet idag och du är inte med på min lista över folk som ska få sina fiskar varma i framtida diskussioner :hihi

Det rimmar illa med önskemålen om trevligare stämmning här på Racingforumet. :7peta Eller?

Bra med ett rookieforum. :tummenupp

Stickyförslag:

Vi som kör!
Sugen på att börja rejs? Läs här vad du behöver göra med hojen.
Vad kostar det att tävla?

osv.

Jidetoft skrev:
Bra med ett rookieforum. :tummenupp

Stickyförslag:

Vi som kör!
Sugen på att börja rejs? Läs här vad du behöver göra med hojen.
Vad kostar det att tävla?

osv.
Nån kan få skapa en tråd som tar upp detta. Utan att länka till andra sidor! Det är bara "fel" enligt mig. ähum =)

oFFkeFF skrev:
9. GSXR's "Kan vi inte köra rr långsammare så jag hinner med"-forum

Jag försöker bara vara en motpol till alla andra som skryter om hur snabba dom kunde ha varit om inte om hade hänt...

:tungan

Bra att 2 takt, ERF samt Rookie har egna kategorier nu :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey