Triggerhappy
Måste man tvätta den?
OK!
Så då kan man likväl ha kvar orginalljuddämparna, utan kat. Märker man skillnad med tunnare packning utan högoktan soppan?
Någon guru på motorer får nog svara nu betr topplockspackning, komp å bränslekvalitet...Dr bike eller Anders Brink får ta över...
Betr slip-on på just R1 -04 till 08, är ganska ineffektiva...kolla bromskurvorna hos de olika tillverkarna så ser du hur fjuttigt det är. Finns andra fördelar dock med lätta dämpare då det sänker tyngdpunkten/vikten...har själv Yoshi slip-on och bortagen kat...låter kul men har inte givit nå speciellt effektmässigt...en anings piggare att varva men knappast mer effekt. Ett bra helsystem låter motorn pumpa ur mer hästar i det högre registret där orginal kollektorn sätter stopp så fortsätter effektkurvan upp med varvet....kan vara värt några meter på rakan...vilket iofs kan betyda allt inför en inbromsning..