För små jeans?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ska jeans vara för små när man köper dem eller inte? Jag har aldrig köpt riktigt tajta jeans, men sist köpte jag två storlekar tajtare än vanligt och de blev - döm om min förvåning - alldeles för stora. Jag har nu citerat diverse lagtexter för butikschefen så jag fick pengarna tillbaka, men nu har jag ett par nya här hemma som är tre (!) storlekar för små. Ska det vara så, kommer de bli bra? Igår kunde jag knappt knäppa dem, men nu har de redan börjar stänga sig på kommando.

Skor ska vara för små i alla fall, vad ni än säger. :fakta

Vad jag vet så ska du inte köpa jeans som är "3 storlekar för små" ska du ha tajta jeans så finns det speciella modeller för det.:mattias Kan ju inte vara bekvämt att ha 3 storlekar för små :/

Vad jag vet så ska du inte köpa jeans som är "3 storlekar för små" ska du ha tajta jeans så finns det speciella modeller för det.:mattias Kan ju inte vara bekvämt att ha 3 storlekar för små :/

Allt är relativt, de är tre storlekar mindre än vad jag brukade köpa men endast en storlek mindre än de som satt snyggt och skönt, nu sitter de bara snyggt. Men de borde ju töja sig med tiden liksom.
Och det är fan inte bekvämt, jag vet. :mad:

värst va du gillar tajta grejer, tajta jeans låter gay :gnissla

Men jag har snygg röv. :fakta

Jeans är mig veterligen gjorda av bomull. Bomull krymper när man tvättar det. Hoppas du gillar att tala i falsett.

:tummenupp

Jag resonerade så med jeansmannen igår, men så var det inte enligt honom. :mattias
Jag citerar din t-tröja du har på bilden där, det är sant. :fakta

Men allvarligt, just jeans är svårt. De kan krympa på längden efter tvätt men de blir alltid i sinom tid slappa i röv och på knäna. Midjan på en del jeans jag har är löjligt stor, och det var den inte när jag köpte dem.

Last edited:
Storleken är rätt när jeansen så fladdrar de så där alldeles lagom när man brassar runt stan en sommarkväll :yoparty

föfan grabbar. Har ni inte sett tonårsmodet hur det ska se ut? Inga 3 nummer för små där inte! Jeansen ska vara ungefär 28 nummer för stora, och hänga i knävecken, så det blir ett riktigt gällivarehäng, så man inte riktigt vet om de håller på att tappa byxorna eller har skitit på sig. Helst med tillhörande "hoody".

föfan grabbar. Har ni inte sett tonårsmodet hur det ska se ut? Inga 3 nummer för små där inte! Jeansen ska vara ungefär 28 nummer för stora, och hänga i knävecken, så det blir ett riktigt gällivarehäng, så man inte riktigt vet om de håller på att tappa byxorna eller har skitit på sig. Helst med tillhörande "hoody".

Nä, det är inte mode - det är en viss stil. :mattias
Mode är inte till våren så här tajta jeans heller tydligen, det ska vara något ledigare och med hög midja, bl.a. enligt Cafés aprilnummer men jag tycker hög midja är lite för mycket GuW för min smak så jag kör nog de här tills vidare. :D

Markus: Beror ganska mycket på märke och tygkvalitet. Inte kvalitet som i bra eller dåligt utan som i tjocklek eller gram per meter.. Har med tvätten att göra också. Alltså behandlingen på jeansen. Sen är det ju så att jeans tänjer sig. Desto tajtare de är från början, desto mer tänjer de sig. Jag har dock fått höra att två storlekar (ungefär 5cm) skulle vara någon sorts maxgräns. Blir du inte nöjd med märket eller modellen som du har valt är ett tips att välja en annan modelle eller ett annat märke. Eller bara att tvätta dem oftare. Brewden i jeansaffären sa att hon tvättar sina jeans väldigt ofta för att behålla dem tajta. Svårt detdär med jeans men lycka till!:tummenupp

Brewden i jeansaffären sa att hon tvättar sina jeans väldigt ofta för att behålla dem tajta. Svårt detdär med jeans men lycka till!:tummenupp

Beror væl på vilka slags jeans det ær. Mørka jeans tappar færg før varje tvætt, så jag førsøker tvætta de så sællan som møjligt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman