För små jeans?

Nu har jag inte haft jeans på.. Uhm.. Typ 10 år så jag vet inte vafan jag postar i den här tråden för egentligen. :gnissla

Vad trallar du omkring i på dagarna? Finbyxa, blåställ eller åvörall?

Jag tycker mina jeans sitter tajtare när de är helt nytvättade men lite mer loose efter 2-3 dar. Men sen drar de alltså ihop sig när de tvättas igen.

Hur kan jeansen töjas vid knäna? :va

Sen är det ju så att jeans tänjer sig. Desto tajtare de är från början, desto mer tänjer de sig.

:rofl Du menar "töjer" sig.. :hihi

Last edited:
Markus: Beror ganska mycket på märke och tygkvalitet. Inte kvalitet som i bra eller dåligt utan som i tjocklek eller gram per meter.. Har med tvätten att göra också. Alltså behandlingen på jeansen. Sen är det ju så att jeans tänjer sig. Desto tajtare de är från början, desto mer tänjer de sig. Jag har dock fått höra att två storlekar (ungefär 5cm) skulle vara någon sorts maxgräns. Blir du inte nöjd med märket eller modellen som du har valt är ett tips att välja en annan modelle eller ett annat märke. Eller bara att tvätta dem oftare. Brewden i jeansaffären sa att hon tvättar sina jeans väldigt ofta för att behålla dem tajta. Svårt detdär med jeans men lycka till!:tummenupp

Stämmer nog, de jag hade som töjde sig för jäkla mycket var ganska tunna. De jag köpt nu är liknande kvalitet men inte riktigt lika tunna.
Bruden där jag reklamerade de där jeansen sade max en storlek, killen jag köpt de här som framhäver min röv sade ungefär en halv.
Så klart kan man välja ett nytt märke nästa gång men det är ju så med jeans nu för tiden att de kostar ungefär som en kostym på MQ så man vill helst att de kan användas när man köpt dem.

Vilka märken tycker folk funkar bra? Jag menar som inte töjer sig, krymper, bleknar, med bra kvalle osv.

Jag kan inte ha 'vanliga' jeans. Dyra jeans typ Levi's, Lee, Diesel och liknande sliter jag sönder i ljumskarna på nolltid. Går o cyklar mycket samt att låren knappast blir mindre ju mer man gör av båda aktiviteterna.
Köpte ett par snygga arbetsjeans i en affär i Linköping, märket heter Jack's, de är riktigt bra, inte en tillstymmelse till förslitning efter ett års flitig användning. Ett år är nog det längsta jag haft ett par jeans utan att de gått sönder.

439 kr tror jag de kostade, är lite elastiskt material - dock inte så elastiskt som stretch. Skitsköna och snygga..! :tummenupp

EDIT: Och med all ovanstående text ville jag ha sagt att jag inte kommer lägga förmögenheter på jeans mer för 1500 kr-jeansen håller lika bra som H&M:s 500 kr-dito. Blir nog mer att leta i butiker för arbetskläder.

Och med all ovanstående text ville jag ha sagt att jag inte kommer lägga förmögenheter på jeans mer för 1500 kr-jeansen håller lika bra som H&M:s 500 kr-dito. Blir nog mer att leta i butiker för arbetskläder.

Jag tror visserligen varken att det är slitstyrka man betalar för eller att du för den delen hittar maximal slitstyrka per sedel i ett par jeans. Köp Fristads eller något sådant, kanske moccaförstärkta ridbyxor är vad du behöver?

kanske moccaförstärkta ridbyxor är vad du behöver?

:rofl :rofl

Joo faktiskt... ;)

Jag har ett par Levi's som jag har som 'finbyxor', de åker på när jag ska bort och vara lagom uppklädd, de sitter riktigt snyggt och är lagom sköna. Jag har dock inte råd att köpa två par nya jeans tre gånger om året så jag kör på arbetsbyxor. Satsar man på jeans och inte blåställ så finns det faktiskt riktigt snygga såna bland arbetskläderna. Finns iofs en del bottennapp också - särskilt färgmässigt... :3freak

Man vet aldrig, det beror mycket på jeanstyget. Jag har vissa som inte rubbar sin en millimeter och vissa som blir tre storlekar föstora efter ett tag. Om man tvättar dem går de tillbaka för att sedan efter att tag bli för stora igen.

Om man ökar i vikt hela tiden behöver man inte bry sig om att de töjer sig. Alla mina byxor är för små nu...

Hänger jeansen i röven efter ett tag är det knäböj man behöver, inte andra jeans.

Men vilken riktig karl bryr sig om storleken på ett par byxor ?

BRASSA !

LF på fel login.

Vilka märken tycker folk funkar bra? Jag menar som inte töjer sig, krymper, bleknar, med bra kvalle osv.

Tiger funkar inte bra, har aldrig haft jeans innan som noppar sig. Detta efter första tvätten.
Reklamerade ett par och fick ett nytt par likadana som ska reklamerars dom med.

:mad:

Jeans för små finns på Polarn och Pyret...

Köp några som sitter åt, de töjer sig med tiden.

Det är inget fel på tight'a jeans mod. bootcut :fakta

Jeans för små finns på Polarn och Pyret...

Köp några som sitter åt, de töjer sig med tiden.

Det är inget fel på tight'a jeans mod. bootcut :fakta

Det ska ju va stuprör nu änna :mattias

Edit: Eller gamla morots

Men jag skiter egentligen i vilket, jeans ska framförallt vara sköna!

Det ska ju va stuprör nu änna :mattias

Edit: Eller gamla morots

Men jag skiter egentligen i vilket, jeans ska framförallt vara sköna!

Ja usch, har nog ett par sedan förra gången det var modernt. De passar den oaktiva delen av folket (mod punkare) som är smala från midjan och nedåt. Har man tränat på sig ett par lår så ser det enbart dumt ut.

Det där med storlek på jeans är ju lite relativt. Min normala storlek är w34" (som aldrig finns på rea :mad: ). Men jag brukar inte kunna ha någon mer slimmad passform än regular. Ett par hyfsat slimmade trettifyror som jag skulle prova fick jag inte ens över vaderna, och de fanns inte i någon större storlek.

Jag kan fan inte bära tajta jeans. Dels för att det är på tok för bögigt (förlåt Jörgen) men sen vill man ju inte avslöja hela paketet även om det inte är nåt att skämmas för och tjejerna gillar det säkert.
Men sen är jag ingen fashion-bög heller, jag kör stenhårt på 501'or och dylika fortfarande...

Kör på Lee jeans, enda som sitter skönt. Levi's (typ 501) sitter ju ngt fruktansvärt tajt i skrevet, inte skönt! Diesel, sitter säckigt. Sen har jag inte testat så många andra, nästa blir väl Nudie, möjligen Acne.. Måste ju variera sig lite =)

Mina två wrangler, ena ett par baggy som har blivit alldeles för stora. Den andra är ett par stuprör men har blivit lite för slappa, speciellt i röven. Dock är det mina favoritjeans för dom är så gudomligt sköna.

Levis 501 har jag tyckt att de inte töjjer sig något extremt. Har ett par Replay blue-denim. De är tvättade på något sätt så dom är väldigt stela. De har inte töjt sig en millimeter. Dock har mina ben blivit lite större så dom sitter inte lika bra nu! :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman