För/nackdelar GSX750R Vatten/Luft?!

Slingshot är ju förgasarvarianten på dessa hojar, kom 88 på 750 och 89 på 1100. 88-89 750 har en misslyckad kortslagig maskin, välj en 90-91 istället. Markfrigången är sämre på 88 och på 1100-89, men jag har inte lyckats hitta den ännu, trots att jag svänger mycket. Det är alltså bara om man ska tävla på bana som det kan bli problem. Freppis-gubben snackade däck förut, jag kör på Michelin Pilot road ( har kört Macadam 100 innan) och är skitnöjd, håller länge och bra grepp på vått och torrt. En vattenkyld 750 från 92 väger mer än min 1100 från 89, så tänk två gånger innan du köper en sån. De har ett par hästar till, men iom vikten så går den inte bättre än en oljekyld. Trimdelar finns i massor till de oljekylda, nytt och begagnat. En uppsättning RS-förgasare och ett helsystem så blir den väldigt rapp och fin :)

OLJEKYLD GSXR skrev:
Slingshot är ju förgasarvarianten på dessa hojar, kom 88 på 750 och 89 på 1100. 88-89 750 har en misslyckad kortslagig maskin, välj en 90-91 istället.
Jag har en 88:a jag köpte får några veckor sedan och jag tycker den har sin charm. Någon har plockat bort varvstoppet så den pinnar glatt på förbi 13000 om man provar. Med Vampire-dämpare monterad börjar den verkligen dra vilt vid 10000 varv. Första riktiga effekt-tillväxten kommer vid 7000 varv. Gick igenom besiktningen utan anmärkning i går men då var det en besiktningsljuddämpare monterad. :pannkyss
Nu har jag tröttnat på sportljudet och monterat den tysta dämparen.
88:an utnämndes till Årets Hoj av MC-nytt år 1988, kolla nr. 10/88 :) så det kan ju inte ha varit så mkt fiasko då i alla fall. Man hade inte 17 års framtida årsmodeller att jämföra med då utan det var det bästa man kände till då :yoparty

Last edited:
Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...