För många snackare som ringer på annonser. Irriterande i längden, eller?

Gavazn skrev:
men däremot så skulle jag sälja min BMW-cabbe i somras.. oj oj oj säger jag bara.. var minst två samtal per dag där dom ringde och erbjöd mej det mesta. förutom kontanter i rätt prisklass..

Ey! Kom till rinkeby, du få 500:- för besväret!

RoDe skrev:
Jag tycker det är skämmigt att ge skambud per mail eller telefon på nån hoj man inte sett. Okey att man prutar några tusingar eftersom budgeten inte tillåter, men skambud via mail och telefon, näää.
.

Jag mejlar bud - går dom inte med på det bryr jag mej inte ens om att åka och titta på den.
Speciellt om det är en bit att åka...

ringer gör jag *om* mejlen ser bra ut men bluddrar säljaren där så glömmer jag det hela (gäller inte bara mc-köp utan allt möjligt annat såsom dataprylar osv...)

Just nu funderar jag på r1,r6,929 eller en 954 - lite svårt att bestämma mig bara... priserna faller och jag ser ofta annonser med "nytt pris"...

Samma här. De som skriver ej prutbart i sin annons bryr jag mej inte ens om att ringa eller maila. Det finns alltid fler fiskar i sjön.

UltraMarine skrev:
Jag mejlar bud - går dom inte med på det bryr jag mej inte ens om att åka och titta på den.
Speciellt om det är en bit att åka...

ringer gör jag *om* mejlen ser bra ut men bluddrar säljaren där så glömmer jag det hela (gäller inte bara mc-köp utan allt möjligt annat såsom dataprylar osv...)

Hade sen folk slutat med sina överpriser på till exempel blocket hade skambud försvunnit av sig själv,fattar inte folk som skriver "värd 55000 men säljes för 45000". Inget är värt mer än vad någon är beredd att betala,om jag är den enda köparen och bara vill betala 40000,så grattis,den är värd exakt 40000...

Köpte (brorsan)en bil förut 55mil hemifrån. Efter mail kontakt och telefon samtal så kom vi överens om, är bilen exakt så som du säger och provkörningen inte visar något konstigt så flyger vi(jag och min bror) ner och köper bilen för denna hög med pengar. Om vi upptäcker fel eller liknande så drar vi av kraftigt på priset alt du betalar vår flyg biljett hem igen.
Allt gick kalas och bilen rullar än.

Har just sålt min bil via Autobytel och Blocket. Fick 12 mail från "daytraders" med bud från hyffsat seriösa 65 till grymma 30... Utpris 74.

Hon som köpte den kom ut till min arbetsplats, med pappa i släptåg, gick igenom bilen rejält, provkörde, påpekade en del saker hon tyckte var fel och gav ett seriöst bud. Efter ca 30 minuters förhandlande var saken klar.

Vad gäller skambud på annonser. Ja, det finns folk, de jag kallar daytraders, som lever på att köpa och sälja saker. Om du kan få en bra bil som säljaren vill ha säg 100 kkr för och du vet en handlare som kan betala 95 för den direkt och du bjuder 90... tja... du har tjänat 5 loppor på en dag. Det är det inte många som gör.

Skulle tro att en bra daytrader nog kan få ihop en 5-6000 på en dag ganska lätt.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka