För i helskotta! Det är snart 2006

Status
Ej öppen för fler svar.
honkiie skrev:
Borde väl bli svårt att förånga moln? :tomten

:mattias
Det tycker man väl om alla stora uppfinningar? Resan till månen var väl ganska "omöjlig" i början på 60-talet också?

Omöjligt lär det nog inte vara, möjlighen inte helt enkelt. Men den som kommer på tekniken lär nog inte behöva den för att få sol i alla fall. :)

Zlide: En sådan meckapär skall, om den uppfinns, förbjudas och alla dokument kring uppfinningen brännas och glömmas bort.

Farligt för balansen. :gnissla

morlock skrev:
Zlide: En sådan meckapär skall, om den uppfinns, förbjudas och alla dokument kring uppfinningen brännas och glömmas bort.

Farligt för balansen. :gnissla

Säger som Sverker "Är det så, är det så?"
Men allvarligt så kan väl inte några fjuttiga moln över ett begränsat område spela en sån stor för klimat och annat?

Zlide skrev:

Säger som Sverker "Är det så, är det så?"
Men allvarligt så kan väl inte några fjuttiga moln över ett begränsat område spela en sån stor för klimat och annat?
Hur många maskiner tror du att du kan sälja? Massor. Sen kommer plagiaten från kina och industrin blommar. :gnissla

Zlide skrev:

Ok, jag har en idé...

Med hjälp av lasersteknik borde man kunna bränna bort molnen över ett begränsat område tex över Skara sommarland, grönan, utomhusbaden, mm
De kunder som köper min solanläggning kan garantera sina kunder 100% solsäkerhet och därmed locka till sig massor med fler badgäster. Fördelen med lasersystemet är att den dessutom drivs med solceller så driften kommer att bli billig! :tummenupp

Är det inte lite moment 22 eftersom du ska bränna bort moln så att det blir soligt men du kan bara bränna bort molnen om det ÄR soligt eftersom lasern drivs av solceller?

Zee skrev:
Är det inte lite moment 22 eftersom du ska bränna bort moln så att det blir soligt men du kan bara bränna bort molnen om det ÄR soligt eftersom lasern drivs av solceller?

Jag har tänkt på det också serru!!
Det är så finurligt konstruerat att den första uppstarten görs på allokerad solenergi alternativt miljövänlig rapsolja eller ngt annat miljövänligt. Därefter så alstrar solcellerna mer energi än vad själva driften kräver för att kunna klara uppstarten nästa gång osv..blablabla...

Zlide skrev:

Ok, jag har en idé...

Med hjälp av lasersteknik borde man kunna bränna bort molnen över ett begränsat område tex över Skara sommarland, grönan, utomhusbaden, mm
Finns möjlighet att bomba molnen, Har för mig att USSR gjorde det när de hade parad för de soldater som varit i Afghanistan. Inte så mycket high tec, men det borde gå att få köpa sig några pyroblastiska raketer som man kunde skicka upp vid behov

supernaut skrev:
Finns möjlighet att bomba molnen, Har för mig att USSR gjorde det när de hade parad för de soldater som varit i Afghanistan. Inte så mycket high tec, men det borde gå att få köpa sig några pyroblastiska raketer som man kunde skicka upp vid behov

Det låter som the old fashion metoden. Vi snackar ju framtid här, utan big big baraboom! :)

Framtidsuppfinningar:
Mikrovågsfrysen: Nånting som fryser ner saker lika snabbt som en vanlig mikro värmer upp saker
Sen ser jag gärna nånting som gör att all mat håller i typ 2 år även när förpackningarna är brutna.

honkiie skrev:
Framtidsuppfinningar:
Mikrovågsfrysen: Nånting som fryser ner saker lika snabbt som en vanlig mikro värmer upp saker
Sen ser jag gärna nånting som gör att all mat håller i typ 2 år även när förpackningarna är brutna.
Nej, det ska bara säga pling på 1 sekund så är den djupfryst, och sen när det plingar igen så är det uppvärmt så man kan käka det.

Typ som tillbaka till framtiden 2, fast där blir en liten pizza en stor pizza, men samma idé bara att man ska kunna frysa ner saker lika fort, utan att använda flytande kväve.

honkiie skrev:
Framtidsuppfinningar:

Hmm...låt mig tänka...AAHH..jag kom på det!
Om du kan stå ut med att gå i typ rymddräkt hemma så skulle det funka!
Det är bara att du vakumförpackar hela lägenheten!!

supernaut skrev:

Eller så bygger man jäkligt höga solstolar!!

Zlide skrev:

Hmm...låt mig tänka...AAHH..jag kom på det!
Om du kan stå ut med att gå i typ rymddräkt hemma så skulle det funka!
Det är bara att du vakumförpackar hela lägenheten!!

Eller så bygger man jäkligt höga solstolar!!

Ryssarna hade väl en jävligt stor solspegel som dom använde till att lysa upp jordytan med också?
Jag har för mig det IAF, sen att dom säkert hade en miltiär anledning till spegeln, det är en helt annan sak.

honkiie skrev:
Framtidsuppfinningar:

Lösningen heter konserveringsmedel. Formaldehyd :)

Swedie skrev:
Vi ska ju bo på månen och upphävt tyngdlagen med våra flygande tefat.

Framtiden är en besvikelse!
lungn sony håller på att utveckla HVD (holograhpic video disc) de har en fungerande prototyp nu en komersionel model som släpps 2009 då kan vi se filmer i 3d utan tv då filmen visas som hologram :D
finns iofs redan tvättmaskiner som tvättar rent kläderna utan vatten utan andvänder statisk elektrisitet (stavning tidigt på morgonen ännu)

Last edited:
bad santa skrev:
lungn sony håller på att utveckla HVD (holograhpic video disc) de har en fungerande prototyp nu en komersionel model som släpps 2009 då kan vi se filmer i 3d utan tv då filmen visas som hologram :D

Som i Minority Report?

Är det ingen mer än jag som längtar efter det sladdlösa samhället?

Jag avskyr allt vad sladdar heter. De är ju överallt, förstör det estetiska också fastnar man alltid i dem. Tänk er sladdlösa lampor, brödrostar osv! Vilken dröm!

Penguin skrev:
Är det ingen mer än jag som längtar efter det sladdlösa samhället?

Jag avskyr allt vad sladdar heter. De är ju överallt, förstör det estetiska också fastnar man alltid i dem. Tänk er sladdlösa lampor, brödrostar osv! Vilken dröm!
Men inga sladdlösa racehojar bara, vi är ju bra nära det nu tyvärr.

Goodstuff skrev:
Men inga sladdlösa racehojar bara, vi är ju bra nära det nu tyvärr.

Hmm, det har du rätt i. Sladd är kanske trots allt inte alltid av ondo. Åtminstone inte i det sammanhanget som du menar!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien