För i helskotta! Det är snart 2006

Status
Ej öppen för fler svar.
Äh, lugna er.
Lever ni bara i 30-40 år till så kommer the technological singularity ta hand om det! :)

För man vill ju tro på Kurzweil, Vinge och grabbarna! :tummenupp

xfader skrev:
Vi har ju ipod nano i varje fall! Det låter åtminstonde tufft!
Jo ipod nano är tuff men den gör mig inte odödlig, smartare eller gör så att jag inte behöver jobba.

xyx skrev:
Äh, lugna er.
Lever ni bara i 30-40 år till så kommer the technological singularity ta hand om det! :)

För man vill ju tro på Kurzweil, Vinge och grabbarna! :tummenupp
Jag tycker singulariteten verkar tråkig om jag ska vara ärlig.

Vi har ju 3G-telefoner! Det är ganska startrek om man tänker efter.
Och någon miljardär har åkt upp i rymden.
Tomas DiLeva är det närmaste den riktiga framtiden vi kan komma, han är ju väldigt kosmisk!

General E skrev:
Tomas DiLeva är det närmaste den riktiga framtiden vi kan komma, han är ju väldigt kosmisk!

Du menar komisk, va? :)

Man har hittils teleporterat EN foton....
Man har kylskåp med inbyggd bildskärm...
Man har byggt Ett par "jetpacks"...
Det finns en flygande "bil"....

Man har inte löst vart andra sockan tar vägen när man tvättar, eller varför navel-ludd alltid blir blått.

Sammantaget så är jag med besviken.

3G är bara en upphottad walkitalkie med bildskärm.

GuW skrev:
Man har hittils teleporterat EN foton....

Men nödvändigt att teleportera nåt som kan färdas med ljusets hastighet. Kunde de inte börjat med nåt riktigt långsamt... typ nån i regeringen...? :tungan

honkiie skrev:
Bara vi lever tills nanotekniken kommer, alla problem kan lösas med nanoteknik!

Men faktiskt så räknade jag med vr-brillor och robotar när jag var liten.

Det finns ju, så du kan vara lugn.

Chalmers har ju utvecklat en robot som i princip kan förstå vad du säger och känna känslor... Eller ganska nära i alla fall. Vet inte exakt, men det är någonting sånt. Den kan visa massa ansiktsuttryck också osv.

Sofiiaa skrev:
Det finns ju, så du kan vara lugn.

Chalmers har ju utvecklat en robot som i princip kan förstå vad du säger och känna känslor... Eller ganska nära i alla fall. Vet inte exakt, men det är någonting sånt. Den kan visa massa ansiktsuttryck också osv.

Ja har ni inte sett Honda Asimo?

Den känner igen människor osv. vet inte allt, men tuff är den :tungan

Meh. Det var ju länge sen vi fick en ny stor uppfinning. Den senaste var väl datorer. Känns lite väl vardag nu va?

Jag utlyser härmed en uppfinnartävling. Vilka uppfinningar skulle ni helst vilja se?

Starstriker skrev:
Meh. Det var ju länge sen vi fick en ny stor uppfinning. Den senaste var väl datorer. Känns lite väl vardag nu va?

Jag utlyser härmed en uppfinnartävling. Vilka uppfinningar skulle ni helst vilja se?

Tidsmaskin. Så man kan bli typ riddare för en dag och leka Robin Hood mm :3freak

En robot som sköter mitt jobb och drar in en massa pengar medan jag hittar på annat?

Starstriker skrev:

Visir till hjälmen med torkar blad hade inte vart helt fel, Och värme i hjälmen och kanske internet om man ska köra långt och har tråkigt! :)

Mögel skrev:
Kunde du inte lagt in en länk eller nått så man ser va det är för nått :7peta
Är det en hjälm eller med torkar blad :banana

GW FFS?

Gold Wing, For Fuck Sake

Starstriker skrev:

Ok, jag har en idé...

Med hjälp av lasersteknik borde man kunna bränna bort molnen över ett begränsat område tex över Skara sommarland, grönan, utomhusbaden, mm
De kunder som köper min solanläggning kan garantera sina kunder 100% solsäkerhet och därmed locka till sig massor med fler badgäster. Fördelen med lasersystemet är att den dessutom drivs med solceller så driften kommer att bli billig! :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien