För en del slutar säsongen tidigt...

Givetvis dumt som tusan, men jag vill ändå inte klandra honom för mycket, det är faktiskt lätt hänt att "provköra lite" med avställt fordon, och i stressiga situationer kan det vara jävligt svårt att ta kloka beslut, även om jag i samma situation hade stannat och sett lika rådjurslik och ångerfull ut som en 5-åring med chokladkladd runt truten för att förhoppningsvis enbart få en besk ramsa i luggen (det har fungerat förut!) Tur att ingen blev värre skadad iallafall.

/perris

jag ramlade idag jag, grus överallt, bara byta skinställ och lagga lacken på bågen!! så ta det lungt!!!!!

Köra på bakhjulet = grov vårdslöshet i trafik/vårdslöshet i trafik. Tänk på det.
Göteborgs stad hade ett sånt här fall, när vet jag inte men en kille kom körandes på bakhjulet och polisen stoppade honom. Körkortet rök på plats.
Han bestred detta. I lagstiftningen så stod det att man inte hade kontroll på fordonet. Han bestred detta i rätten och sa att han hade kontroll över fordonet och att han kunde bevisa det. Rätten gick med på det.
Dom åkte till ett övningsfält och han kunde bevisa att han hade kontroll över fordonet för han var någon form av tävlande inom mc exakt vad vet jag inte.
Åtalet lades ner. Men detta kryphål är idag tilltäppt.
Och det blir vårdslöshet i trafik och det är ju inte så trevligt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph