För DTR, TZR, TDR

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
här har jag hittat ett Athena kit till era hojar med 65mm borrning.....trodde inte det fanns till yamma...köpköpköp!!!!
ca 180cc

EDIT...
 

Bifogat

  • 43000.jpg
    43000.jpg
    10 KB · Visningar: 320
Last edited:
Aldrig i livet. 125cc eller inget alls..

Men har du nån nät adress till föetagetsom säljer delarna?
 
Out_Spinner skrev:
Aldrig i livet. 125cc eller inget alls..

Men har du nån nät adress till föetagetsom säljer delarna?

Försöker du påstå att att min Malossi Bigbore 180cc är skit?
:fatta!
 
nja inte ska vi väl köpa 180cc här va???? 125cc ska det ju va...
en cylinder kostar ca 3200kr och ger nog ganska räjäl effekthöjning :fakta köp 55cc mer och plocka ut 40kusar ur tzren NU!!
 
Hammet skrev:
äe det bra bottendrag i hojen? hur snabbt går hon?

går sådär, alldeles för liten förgasare så det blir inget riktigt bottendrag. Men det är lätt fixat! :squid

Den var lite konstigt trimmad när jag köpte den... 180cc med 28mm förgasare... Ska köap den 36 i sommar tillsammans med effektsystem och Portning. Ett dyrt paket men jag tror jag har pengar tillsdess
 
Fyxim skrev:
går sådär, alldeles för liten förgasare så det blir inget riktigt bottendrag. Men det är lätt fixat! :squid

Den var lite konstigt trimmad när jag köpte den... 180cc med 28mm förgasare... Ska köap den 36 i sommar tillsammans med effektsystem och Portning. Ett dyrt paket men jag tror jag har pengar tillsdess
Om du tror du får bättre botten då så tror du fel...Men vad ska man med botten till? :)
 
Hammet skrev:
här har jag hittat ett Athena kit till era hojar med 65mm borrning.....trodde inte det fanns till yamma...köpköpköp!!!!
ca 180cc

EDIT...
Fint kit! Passande ypvs och hela köret :) Skulle lugnt köpt om jag haft kvar TZR:en!
 
Nisse Järnet skrev:
Om du tror du får bättre botten då så tror du fel...Men vad ska man med botten till? :)

det är bättre bottendrag i den i gämförelse med orginalet, en betylig skillnad. Men den e fortfarande lite klen och får "turbo" bid högvarv pga den lilla förgasaren
 
Fyxim skrev:
det är bättre bottendrag i den i gämförelse med orginalet, en betylig skillnad. Men den e fortfarande lite klen och får "turbo" bid högvarv pga den lilla förgasaren

Sorry men det är som nisse säger. Du vinner inget bottendrag genom att byta till större förgasare. Du vinner på topp. :fakta
 
Aldrig! att jag skulle smyga på ett större cylinder kit.

Det förstör ju hela grejen tycker jag.

På moppe är det okey, och på större hojar är det okey. Men inte på 125:orna! :gråta
 
Out_Spinner skrev:
Aldrig! att jag skulle smyga på ett större cylinder kit.

Det förstör ju hela grejen tycker jag.

På moppe är det okey, och på större hojar är det okey. Men inte på 125:orna! :gråta

håller totalt med, på 125 är det fusk...!
 
så den där passar alltså på dt-r:en årsmodell 90? :]

vart får man tag på dom då? adress?
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top