För bra för att vara sant va?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ofta när man kontaktar dom, brukar dom nästan alltid svara: Jag är en affärsman från England men bord förnärvarande i tyskland.... bla bla... betalningen sköts på skumt sätt... har aldrig gjort några sådana affärer men jag förmodar att det är frågan om någon form av förskottsbetalning.

Till mig sa dom att dom kunde skicka hojen så jag kunde se den här i sverige och betala för den när jag sett den... enda kruxet var att jag skulle betala fraktkostnaden i förskott, och det var ju ingen billig frakt avgift om man säger så.

summan av kardemumman = 100% bedrägeri

Ofta när man kontaktar dom, brukar dom nästan alltid svara: Jag är en affärsman från England men bord förnärvarande i tyskland.... bla bla... betalningen sköts på skumt sätt... har aldrig gjort några sådana affärer men jag förmodar att det är frågan om någon form av förskottsbetalning.

Till mig sa dom att dom kunde skicka hojen så jag kunde se den här i sverige och betala för den när jag sett den... enda kruxet var att jag skulle betala fraktkostnaden i förskott, och det var ju ingen billig frakt avgift om man säger så.

summan av kardemumman = 100% bedrägeri

Vi får se vad han svarar, jag har skickat ett mail...förskottsbet, not gonna happen:D

Detta ser ju inte helt seriöst ut:

Säljare (privat):
D-01099 Dresden

Något skumt är det nog...
Som så ofta är det nog några ugglor i mossen om det är för billigt.

Detta ser ju inte helt seriöst ut:

Säljare (privat):
D-01099 Dresden

Något skumt är det nog...
Som så ofta är det nog några ugglor i mossen om det är för billigt.

kul med mobile på svenska men bluff. kortet ser väldigt USA ut.

Haha, se hans svar:D

Hello,

I`m glad to see that you are interested in my bike.
The price is Euro 6400, it's a low price because I wish to sell it fast.
This is a one owner bike with low miles. The bike was purchased from Germany and was delivered to my address in England. This bike was never dropped, wrecked, dented, scratched or abused. This bike is in excellent condition and has always been garage kept and adult ridden. Also included with the sale of this bike is two KBC Racer One helmets that match the bike, one is large and the other is X-Large. The only reason I am selling this bike is due to a knee surgery that prohibits me from riding. I have described the bike to the best of my ability and I think the buyer will be very pleased with his/her purchase. Anyone who wishes to come and v iew the bike it is welcomed to do so. The bike is being sold AS IS with no warranty of any kind written or verbal. A friend told me to try to sell it on this german website because I can find a lot of potential buyers from all Europe. The bike is also for sale locally. This bike has a clear title and will come with all original manuals and keys.
If you need other informations regarding the bike then please contact me and I will answer in very short time.
I only take in consideration those buyers who are really interested in buying the bike, to be sure that I don't spend my time with endless disscutions,or pure curiosity.

Thank You!!
Tony

Han skriver ju att det är ok att komma och kolla på den..

Åk ner o gör det om du är intresserad!!!

Fråga om vart man kan kolla på den i england och hur betalning görs.Får
du ett luddigt svar på det så kan man spola bort skiten direkt...

Tycker det luktar skunk lång väg, men jag har mailat honom igen, då jag inte har nåt annat för mig...

Han kommer svara något med att du skall skicka pengar någonstans, för att visa att du verkligen är intresserad, eftersom han själv måste ta sig tid/pengar för att resa dit hojen är. Han kommer påstå att bara du själv kommer kunna ta ut pengarna, men dom kommer han sno och någon hoj finns inte.

Tycker det luktar skunk lång väg, men jag har mailat honom igen, då jag inte har nåt annat för mig...

Han kommer föreslå att ni(läs: du) skickar pengar för frakten via Western Union.
Det roliga är att dom är så grymt dåliga på att luras. En snubbe som jag mailade till frågade jag, som man brukar, efter info om hojjens skick, hur långt den hade gått, exakt var den fanns, om det var bytta orginaldelar plus några frågor till. Det enda personen svarade på av ca 10-15 frågor var på hur betalningen skulle gå till. hehehe.

Bra, följ upp och håll forumet informerat om hur han manövrerar mellan dina mail. Du kan t o m säga att du försökte sätta in pengar på hans konto men att din bank sa att det var något konstigt så du behöver alla hans uppgifter, namn, adress, telefon, social security number, osv :)
Eftersom du har flera kompisar som jobbar på olika ställen i England så är det inga problem för dem att träffa honom och diskutera vidare om hojen ... :D

Svaret liknar väldigt de svar jag fått när jag frågat på billiga RSV hojar, tror säkert det är en och samma person.

Men på en punkt skiljer svaret sig och det är att han inbjuder dig att komma och titta på den.
Surt att åka dit och sen visar det sig att det är en bluff, men fråga var exakt den står och om din kompis/kollega (fiktiv sådan) som bor/jobbar i England kan komma och tittta på den.

Men tyvärr det är med 99% säkerthet en bluff

/BW

Han kommer föreslå att ni(läs: du) skickar pengar för frakten via Western Union.
Det roliga är att dom är så grymt dåliga på att luras. En snubbe som jag mailade till frågade jag, som man brukar, efter info om hojjens skick, hur långt den hade gått, exakt var den fanns, om det var bytta orginaldelar plus några frågor till. Det enda personen svarade på av ca 10-15 frågor var på hur betalningen skulle gå till. hehehe.

Tycker ni att texten låter som om Tony Mc-kille från i England skriver?
Det låter så stelt så jag gissar på Tony the nigerian.

Ganska kul att alla på SH nu lever ut sina drömmar om att få nita en bedragare genom Jeppa :hihi

I dessa lägen brukar jag bara skriva att "perfekt! jag har en god vän som bor i närheten, kan han komma & titta på den?"

Brukar inte få svar efter det...märkligt! :va

Ganska kul att alla på SH nu lever ut sina drömmar om att få nita en bedragare genom Jeppa :hihi

tyvärr jag vil inte förstöra din (nid-)bild....men jag har mailat med många liknande typer (även med riktiga nigeriabrevskrivare, prinsar som behöver föra ut pengar etc etc)

Ganska kul de ger sig verkligen inte när man väl börjat svara men saaaaaaatan vad de upprepar samma sak hela tiden. Mycket Copy - Paste

tyvärr jag vil inte förstöra din (nid-)bild....men jag har mailat med många liknande typer (även med riktiga nigeriabrevskrivare, prinsar som behöver föra ut pengar etc etc)

Ganska kul de ger sig verkligen inte när man väl börjat svara men saaaaaaatan vad de upprepar samma sak hela tiden. Mycket Copy - Paste

Tyvärr så vill jag inte förstöra din bild genom att säga att jag inte förstod ett dugg av vad du menade, men jag menade i alla fall att alla vill att Jeppa ska ta kontakt med snubben för att sätta dit honom som bedragare, även jag såklart :D
Man vill ju inte bli lurad på 60.000 spänn.
Btw, jag vet inte vem "Tony the Nigerian" är så det kanske förklarar saken :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...