Hur är det formulerat?Det står i köpespapperna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det formulerat?Det står i köpespapperna
Den som har läst tester av endurohojar det senaste decenniet, skrivna både på engelska och svenska, vet att snabba förare kör snabbast med motorer vars effektregister präglas av förutsägbarhet. Samma sak gäller på asfalt; Panigale har många hästkrafter i ett lynnigt effektregister. Den blir ifrånkörd av mindre spektakulära modeller med färre hästkrafter som levereras mjukt och förutsägbart. Du skulle kunna googla på Aprilia Cube för ett annat exempel på att högst effekt inte räcker för att vinna.SSå det här med att ha en hoj som går lugnt fattar jag inte, finns det någon som vunnit ett lopp på defensiv körning?
vad jag vet så föredrar en del elit-förare cross motorer i enduro ram.
höra ofta det att man ska ha en lugn hoj.. men sedan tillhör dom inte heller den snabba skalan av folket.
Visste att ni skulle säga så
Problemet kvarstår dok att ni lär aldrig prestera om ni inte använder gasrullen.
När ni sedan använda gasrullen varför inte ha en motor med lite tryck i registret?
börja träna istället så ni orkar med körningen, ska ni se att det går snabbare...
Visste att ni skulle säga så
Problemet kvarstår dok att ni lär aldrig prestera om ni inte använder gasrullen.
När ni sedan använda gasrullen varför inte ha en motor med lite tryck i registret?
börja träna istället så ni orkar med körningen, ska ni se att det går snabbare...
Crossmotorer i enduroramar? Vad betyder det?
Detta var den längsta tråden av okunskap jag någonsin läst. Är det någon förutom Boris som är seriöst aktiv inom MX/Enduro? Crossmotorer i enduroramar? Vad betyder det? Garantier på en Enduro? Läs Boris alla inlägg och stäng tråden.
Alternativt ställ frågan på SOE så att det blir seriösa svar.
Det betyder att enduro-motorn har samma cylinder som crossen, dvs samma durationer på portarna trots att man önskar en snällare motorkaraktär vid enduro. Det är inte den mest idealiska lösningen för en enduromotor men det funkar ju.
Frågor på det?
fast det är ju flera som sagt att garanti bara är att glömma. aktiv ich aktiv jag är bara en glad motionär tränar ca 3 gånger i veckan mestadels mx då.
Detta var den längsta tråden av okunskap jag någonsin läst. Är det någon förutom Boris som är seriöst aktiv inom MX/Enduro? Crossmotorer i enduroramar? Vad betyder det? Garantier på en Enduro? Läs Boris alla inlägg och stäng tråden.
Alternativt ställ frågan på SOE så att det blir seriösa svar.
*host' ...har åkt sedan 07...
fast det är ju flera som sagt att garanti bara är att glömma. aktiv ich aktiv jag är bara en glad motionär tränar ca 3 gånger i veckan mestadels mx då.
Fast det stämmer ju faktiskt inte. Hojarna omfattas visst av garanti (det som vi i vardagligt tal menar med garanti), men det är oklart huruvida denna garanti kräver att hojarna körs med strypningskitet för Bilprovningen.Visst är det så. Däremot verkar det finnas folk som inte nöjer sig med svar från folk som uppenbarligen har kunskap i ämnet. Någon vill ha svar på en fråga - får korrekta svar av dig och Boris bland andra...och det blir en debatt?
Allvarligt?!Jag har nog lagt mer pengar på tvätt och smörjfett än att laga hojen utslaget över tid.
Jo, det såklart. Det håller jag verkligen med om. Men jag oroar mig lite över totalhaveri. En vevaxel som havererar eller en vevstake som går av, trots att jag har kört hojen i originalskick (men förstås utan Bilprovnings-strypningen). Men kanske är sådana farhågor att överskatta riskerna och underskatta driftsäkerheten på dagens hojar....spricker en bakram, så är det ju högst sannorlikt att det beror på att DU slängde hojen i ett träd när den skenade, och reptilhjärnan tog över...och DU trodde du skulle reda ut det.
...eller, kolven nöp, för DU hade ingen aning om hur man bestyckar, utan litade på räser-Benke i klubben som hade ett specialrecept.![]()
Allvarligt?!
Jo, det såklart. Det håller jag verkligen med om. Men jag oroar mig lite över totalhaveri. En vevaxel som havererar eller en vevstake som går av, trots att jag har kört hojen i originalskick (men förstås utan Bilprovnings-strypningen). Men kanske är sådana farhågor att överskatta riskerna och underskatta driftsäkerheten på dagens hojar.
Men kan du förklara varför någon borde ”acceptera” 1 månads garanti om Konsumentköpslagen anger 6 månader?99% av köparna accepterar 1 månads garanti eller vad de brukar säga.
Men kan du förklara varför någon borde ”acceptera” 1 månads garanti om Konsumentköpslagen anger 6 månader?
Jag frågar inte hur garantier fungerar, utan om andras erfarenheter av att köpa av små sidoimportörer; speciellt när man behöver åberopa garanti eller konsumentköplagen.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |