Föräldrar?

I VAD DÅ?? Kondylom??

Haha, precis min tanke :hihi

Men jag älskar också mina föräldrar. Men jag har alltid fått jobbat för pengarna på ett eller annat vis för att jag skulle få rätt uppfattning om hur mycket dom är värda.

När jag var liten så räckte det med att klippa gräset eller städa garaget. På senare år (13 år och uppåt) så kunde jag jobba i skogen med morfar och på det sättet tjäna pengar till crossar och isbilar :banana

Dom här bratsen på stureplan som lever på föräldrarnas pengar och ser sig själva som rika har jag ingen respekt överhuvudtaget för.

Last edited:
Hoppas ni visar eran uppskattning så ofta ni kan och inte bara när det vaknas jul, födelsedagar och alla hjärtans dag.

Min far ställer alltid upp :Bugarsamtidigt som han har lärt mig tidigt att ta eget ansvar, inget daltande i onödan utan man fick ta tjuren vid hornen och lära sig av sina egna misstag. Fick vara ute hur länge jag ville men samtidigt innebar det att man hela tiden var ärlig mot varandra om vart man var etc.(nga mobiltfn fanns ju knappast).
När mamma jobbade eftermiddag tog han mig och kompisar till simträning, basket och hästarna men gjorde man ngt dumt så gjorde han det inte (och det var han konsekvent med) Varje fredag kom en skock med ungar hem för då vankades det nylagade bullar och matbröd så det stod härliga till

Han är idag 74 år och man har aldrig tråkigt en minut, vem behöver TV.

Min mor är älskad och saknad, avled i cancer när jag var 13.

Har aldrig ngn gång under min uppväxt sett mina föräldrar bråka, ngt som jag önskar att fler barn kunde få uppleva.

Last edited:
Kan tycka att du är lite miffo med tanke på att du är 37 år och gör en tack-tråd till dina föräldrar på SH.

Haha, precis min tanke :hihi

Men jag älskar också mina föräldrar. Men jag har alltid fått jobbat för pengarna på ett eller annat vis för att jag skulle få rätt uppfattning om hur mycket dom är värda.

När jag var liten så räckte det med att klippa gräset eller städa garaget. På senare år (13 år och uppåt) så kunde jag jobba i skogen med morfar och på det sättet tjäna pengar till crossar och isbilar :banana

Dom här bratsen på stureplan som lever på föräldrarnas pengar och ser sig själva som rika har jag ingen respekt överhuvudtaget för.

Kom o tänka på polaren som fick 50 öre per maskros hon tog upp, där fanns pengar att hämta men självklart orkade hon inte ta upp några :huvet

Jag däremot hatade de gula små asen och tog upp dem utan ett öre i ersättning. Jag tyckte om att hjälpa farsan och morsan då de blev så glada. + hade en katt som lekte följa john i trädgården så det hela blev mycket roligare, kratta löv t ex.

Det fanns mycket humor när jag växte upp (o finns fortfarande förhoppningsvis). Synen när farsan klättrade upp på husknocken 15 meter upp med högtryckstvätten för att ta bort mossa pratas det fortfarande om :D...o katten japp hon skulle upp hon me så där satt dem....tilll turisternas, ungarnas och grannarnas stora förtjusning.
Folk skakade först på hövet över alla påhitt men när det väl kom till kritan så var ideerna inte så dumma :)

Last edited:
Men kom ihåg att det bästa sättet att tacka sina föräldrar är att aldrig börja knarka. Hur går det tycker du?

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet