Föräldrar kontra barnens MCintresse

Kul tråd. :)
Imponerande målmedvetenhet. :tummenupp
Hur går CBR:en då? :)

Jag försökte stå emot länge, samt förtränga och rationalisera lite, men ett "kall" (i livet) är bara att hörsamma.
Det är ju en Honda så det är aldrig ngt att anmärka på den.:tummenupp

Jag försökte stå emot länge, samt förtränga och rationalisera lite, men ett "kall" (i livet) är bara att hörsamma.
Det är ju en Honda så det är aldrig ngt att anmärka på den.:tummenupp

Ja det är klart, om du blir lycklig(are) av det så finns det ingen anledning att stå emot. ;)

Jo hojen din ser fin ut. Är det din första hoj eller hade du något annat innan?
Själv tog jag kortet förra året och har börjat med billigare mc.

hela min familj var emot att jag ville skaffa körkort för mc, fick ständigt höra hur farligt det var och jag tror att det var det som fick mig att bli mer beslutsam att ta kortet.

mamma är ständigt orolig för att jag ska köra ihjäl mig och tycker att jag ska göra något annat istället för att köra motorcykel. pappa var inte glad över mina planer men när jag väl hade fixat körkortet och visade upp min nyinköpta zx9r så fick han en sån där bedjande blick som sa men åååååh, kan inte jag få prova? så han fick dra på sig min hjälm och åka en sväng, lite roligt att se en halvtjock kontorsnisse på 61 år på en sporthoj, när han hade testat klart så klev han av och sa den var ju rätt rolig den där

det har gått så långt att han funderat på att köpa en mc, han har sett en
zx10:a i en av mc-tidning på jobbet och den föll honom i smaken. :)

brukar va ute å åka hoj med farsan...han frågar ifall man har lärt sig slanga än, så han e ganska safe...men morsan brukar kunna bli förbannad på mig när hon har sett mig köra lite för vilt eller när jag slangar förbi henne=)

"-Men vad ska det vara bra för?" fick man väl höra någon gång runt 16 när jag köpte en 80cc cross, sen har det rullat på och jag har väl inte direkt brytt mig om att fråga om åsikter om hojköpen eftersom ingenting annat man valt att gjort hittills i livet varit bra...

Morsan är imot det här med motorcyklar, medans farsan saknar åsikt.

Jag fick en moppe när jag fyllde 15 och där väcktes mitt mcintresse.

Jag köpte en Yamaha WR 250 när jag var 16 och sen min nuvarande CBR 600 fs när jag var 17. Nu är jag 18 och längtar mer än någonsin till våren.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT