Föräldrar kontra barnens MCintresse

sköna föräldrar,

Det jag fick höra av min farsan var att han skulle ha 25 000:-
KONTANT på bordet innan jag börja köra till begravningen.

härligt med såna förälrar!
skatta dig lycklig själv är man uppfödd utan så förstående päron.................

Jag fick körkortet och första hojjen! Dom sa något om att dom hade tröttnat på allt skjutsande.

-Håller på o ta hojkort, har även köpt en ducce. Jag.
-Fan säger du???.............Dödsmaskiner det där. Farsan
.
.
Nu när jag har kortet och åkte upp o visade den för han var han inte lika skeptisk, tyckte även hojen var ball och klämde t.o.m. ur sig att om han skulle ha en hoj skulle det vara en HD... men sen kom konstpausen..... "dödsmaskiner...... kör försiktigt"

:)

Min morsa gnällde duktigt o vägrade ens prata om hoj iom att jag kraschade för 2 år sen, men nu när jag köpte en ny och kom hem med ett brett leende så smälte hon och sa bara: är du lycklig nu? kör försiktigt:pannkyss

Föräldrar ja, knepiga saker. Ibland är de dessutom rätt så dumma och trasslar in sig i saker de knappt kan ta sig ut. Som när jag berättade att jag äntligen tagit mc-kort t.ex.
Givetvis sa de grattis, men inte direkt entusiastiskt. Därefter följde en lång predikan om hur farligt det är, att vi "unga" ska köra försiktigt och att vi mer eller mindre helst ska köra som söndagsputtrande pensionärer gör med sina små bilar.
Svärfar sa detsamma, fastän han dessutom har en egen hoj och kör många mil varje säsong. Var givetvis tvungen att fråga honom hur gammal han var när han började köra (då jag tog mitt nu först vid 26 års ålder och är säker på att han började som en liten spoling, den dåren). "Oj, det börjar bli dålig mottagning här, jag hör dig knappt, hallå?" blev svaret, istället för en enkel förklaring.
Är inte det där rätt typiskt föräldrar? De vill att barnen ska vara så jävla duktiga, försiktiga och perfekta, medan de själva var minst lika hopplösa.

Jag har passerat 40 och får fortfarande förmaningar av morsan över hur farligt det är att åka hoj.:3freak

Så var du glad för förstående föräldrar! :tummenupp

Mina föräldrar tycker både att det är farligt, men att det är något som ska göra om jag vill det. Gubben kör HD och morsan en Suzuki Savage, så det går lite i familjen ;D Det är snarare tjejen som inte vill att jag ska köra hoj, för hon tror prompt att jag ska dö direkt :P

farsan hjälper till så gott han kan, han är väl inte överförtjust men han har absolut inget emot det
morsan är livrädd :) efter några års bilkörning utan ett ord har hon helt plötsligt börja säga "ta det lugnt i trafiken!" varje gång man går utanför dörren

Min morsa gnällde duktigt o vägrade ens prata om hoj iom att jag kraschade för 2 år sen, men nu när jag köpte en ny och kom hem med ett brett leende så smälte hon och sa bara: är du lycklig nu? kör försiktigt:pannkyss

haha samma sak hände mig innan krachen förra sommaren. när jag blev klar med hojen så kom exakt sammma ord ur henne. men hon va jättelad över hur lycklig jag var :)

Vilka störtsköna föräldrar.

Tänk om den genomsnitlige medlemmen på SH kunde ha samma inställning som dina föräldrar, till andra hojåkare och deras val av hoj.

Farsan blev mest glad lite smått nostalgisk när jag skaffat hojjen och började berätta om glansdagarna på 80-talet när han körde streetrace mot sportbilar genom sthlm på sin gamla (eller ja, då nya) Honda, och sedan även sin BMW.. Han går nu i funderingar på en VFR..

Däremot har väl några på jobbet ifrågasatt vad som skulle hända om jag körde ihjäl mig, och huruvida jag är kapabel att köra "vettigt".. (Och när vi pratar "vad som skulle hända" så menar dom inte "åh gud, vad skulle hända med hunden?" utan "hur skulle vi kunna gå vidare med det här projektet") :tummenupp (fast det finns väl andra fingrar bättre lämpade att svara med isåfall)

Har sluppit förmaningstal från mina päron, men farsan verkar vara smått avundsjuk. Han hade en gång i tiden MC-drömmar men morsan litade inte på hans omdöme.. Har aldrig sett ett lyckligare flin på gubben som när jag tryckte på han mitt ställ och lät honom ta en repa runt byn. :)

Far & Son

Jag och grabben har samma hoj-intresse. Vi har jävligt kul när vi är ute och kör tillsammans. Han börjar tjata om att få följa med på någon bandag i sommar.:yoparty

Bifogat

• DSC_0045 - Kopia_a.jpg
    DSC_0045 - Kopia_a.jpg
    155.9 KB · Visningar: 493
min morsa säger inget längre men hon gillart inte, farsan är sugen som satan att själv få åka, men säger inget.

Farsan kör, morsan bakom honom ibland. Är väl mest jag som är ängslig då:D
-Tänk på att det bara är 90 på stora vägen brukar mor säga ibland till mig, ja och far min han KÖR i 90 el saktare..

Jag och grabben har samma hoj-intresse. Vi har jävligt kul när vi är ute och kör tillsammans. Han börjar tjata om att få följa med på någon bandag i sommar.:yoparty

Så jävla härligt att se! :tummenupp
Min grabb har ett par år kvar till körkortsåldern. (han är 7½) men hävdar alltid att han ska ha en Suzuki R1 :va :hihi ...eller så är det en Suzuki OCH R1 :gnissla tillägget som kommer är: Pappa det ska du köpa till mig!

:huvet Jaha?! Men JAG då...när ska JAG få min liters?!

Min morsa är väl inte så värst road egentligen men håller god min. (Tack mamma!) :D Farsan kör Electra Glide och Bonneville. Men det blir inte många turer tillsammans. Varför vet jag inte egentligen....:va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT