Följden av att köra utan A-kort?

sx-pojken skrev:
2593730 ja du...helt ärligt... man var för slö...och jobbade för mycket förut...
nu efter smällen så ska jag fixa teorin i vinter...sedan ta nåra lektioner i sommar....
mina bekanta har sagt samma sak de med...varför tar du inte ett körkort...du kan ju köra...
har helt enkelt inte haft tid...(dålig ursäkt..ja vet!!)

men som sagt...hade inte spelat nån roll ifall jag haft kort eller inte när jag smällde var ju chanslös när bilisten körde ut....

Hörrudu slöa, vilda killen..om du skulle lägga ned hälften av den energi du lägger på att knäskrapa/uiiiila/prata skit på SH så är jag helt övertygad om att du skulle fixa teorin också....för det är väl där skon klämmer? Om du kan köra cross i 15 timmar i sträck (för du är väl jävligt vältränad också?) så måste det väl vara en baggis att sätta sig ned med en bok och KONCENTRERA sig på att klämma in lite basic fakta som du sedan ska ha ut på ett prov. Eller är det för tråkigt? :va :va

Om du kunnat undvika olyckan med ett kort eller inte är fullständigt ovidkommande. Har du inte A-kort så ge fan i att köra hoj. Svårare än så är det inte.

fazerfun skrev:
2594031 Hörrudu slöa, vilda killen..om du skulle lägga ned hälften av den energi du lägger på att knäskrapa/uiiiila/prata skit på SH så är jag helt övertygad om att du skulle fixa teorin också....för det är väl där skon klämmer? Om du kan köra cross i 15 timmar i sträck (för du är väl jävligt vältränad också?) så måste det väl vara en baggis att sätta sig ned med en bok och KONCENTRERA sig på att klämma in lite basic fakta som du sedan ska ha ut på ett prov. Eller är det för tråkigt? :va :va

Om du kunnat undvika olyckan med ett kort eller inte är fullständigt ovidkommande. Har du inte A-kort så ge fan i att köra hoj. Svårare än så är det inte.

hårda ord....

håller på att plugga teorin nu.... har ju fullt med tid när jag e sjukskriven....

faktum e faktiskt att jag var väldigt vältränad...annars hade jag inte överlevt olyckan.... 186cm/90kg..110 kg bänk..:yoparty bara spydig och dryg nu ja...

att sitta på ett forum och vara spydig trots att vi har samma intresse allihopa e i min ögon konstigt...
men men... man har ju lärt sig att här på SH vimlar det av moralens väktare...

kom hellre med bra förslag eller avskräckande info....

om du tittar på min lista över skador så kanske du fattar att jag lärt mig en läxa...

sx-pojken skrev:
2594425 hårda ord....

håller på att plugga teorin nu.... har ju fullt med tid när jag e sjukskriven....

faktum e faktiskt att jag var väldigt vältränad...annars hade jag inte överlevt olyckan.... 186cm/90kg..110 kg bänk..:yoparty bara spydig och dryg nu ja...

att sitta på ett forum och vara spydig trots att vi har samma intresse allihopa e i min ögon konstigt...
men men... man har ju lärt sig att här på SH vimlar det av moralens väktare...

kom hellre med bra förslag eller avskräckande info....

om du tittar på min lista över skador så kanske du fattar att jag lärt mig en läxa...

För det första: kanon att du klarade dig, det menar jag verkligen, och trist att behöva vara sjukskriven. Och om du säger att du lärt dig en läxa så tror jag dig.

För det andra: kommer ett a-kort på fickan att vaccinera dig från alla faror med att åka hoj? Nej, självfallet inte. Det jag vänder mig emot är din (och trådskaparens) attityd..jag betvivlar inte att du kan köra och att du lagt ned mycket tid och energi på att lära dig det. Så varför inte skaffa ett hojkort när du ändå var igång? Istället för att resonera "visst är det skit att köra utan kort MEN...." Men vaddå? Jag var en jävel på att skjuta i lumpen men jag skulle aldrig drömma om att låna farsans studsare å gå ut och panga i skogen utan en licens.

Under spydigheteten (inte riktigt min avsikt) finns det inte mer moralpanik hos mig än hos majoriteten av medlemmarna på SH: kör du hoj så ska du ha A-kort. Och nu verkar ju du vara på gång...kanon :tummenupp

moralpanik och vanligt sunt förnuft.. Hand i hand?

fattar inte varför du ska ta licens för att hoppa fallskärm, så svårt kan det ju inte vara, bara hoppa och dra i ett snöre ju...:rolleyes:

Haha, det här kan fan inte vara fo shizzle. Flame? :hihi :rofl

Snart kommer den roliga delen, då det faktiskt finns folk som försvarar den som kör utan körkort med att det faktiskt finns dom som har körkort som kör mycket sämre. Lika roligt och obegripligt varje gång. :yoparty

Och Sxpojken, dags att göra ett nytt konto kanske?

Jag glömde nästan :corn

fazerfun skrev:
2594031 Hörrudu slöa, vilda killen..om du skulle lägga ned hälften av den energi du lägger på att knäskrapa/uiiiila/prata skit på SH så är jag helt övertygad om att du skulle fixa teorin också....för det är väl där skon klämmer? Om du kan köra cross i 15 timmar i sträck (för du är väl jävligt vältränad också?) så måste det väl vara en baggis att sätta sig ned med en bok och KONCENTRERA sig på att klämma in lite basic fakta som du sedan ska ha ut på ett prov. Eller är det för tråkigt? :va :va

mEn hallÅ. Det finns fakTskt dom som har fått sitt kör kort i ett kårnfläjkspaket och dom kör mycket Dåligare, så så Farligt är det väll ändån Inte!!! Han kan ju Faktiskt wheela och sånt, du är bara avunnsjuk. Kan man wheela kan man köra motorcyckel! gnällKärring! :mad:

Last edited:
Bangen skrev:
2592369 Har suttit och klurat lite på vad som händer för de som inte har kort
Vad blir det om man kör utan kort och blir stoppad??

Om man har B-kort blir man av med det eller får man böter och varning och uppskjuten lämplighet för ett A-kort??

///Alex

Kan ju hoppas du blir inburad och dom slänger iväg nycklen!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back