följa med och kolla på GSX

F*n vad jag velar. Har ändrat mig 10 gånger det senaste dygnet.

Tror det blir 750:n, personligen tycker jag att det var rätt stor skillnad i smidighet mellan 550:n och 750:n. Dom där extra sista kilona gör rätt mycket, fast det kan nog vara värt det om man får en hoj som är 'fräsch' i motor.

Då kanske jag blir med hoj på måndag då :)

Tack till Fj och All-in! som följde med mig och provkörde hojarna!

Nå, vilken blev det? Nyfiken-i-en-strut vill veta! :)

Nå, vilken blev det? Nyfiken-i-en-strut vill veta! :)

Det blev 750:n från Västervik, inget behövs bytas, allt är 'mint'

Höll på att tappa den när jag skulle ha av den från släpet. Plankan jag skulle använda som ramp hade en dold spricka och började knaka oroväckande när vi fått ner hojen till hälften och började sen ge efter för vikten. Hann få upp den på släpet igen fort innan plankan gick av dock. Tog sedan reservdäcket till bilen och pallade under plankan och då gick det fin-fint.

FAN vad jag är nöjd, fattar nog inte riktigt att jag är en hoj-ägare än..

Ungefär såhär känns det: :tummenupp :banana :Bugar :Rockbanan :shrules

Det blev 750:n från Västervik, inget behövs bytas, allt är 'mint'

Höll på att tappa den när jag skulle ha av den från släpet. Plankan jag skulle använda som ramp hade en dold spricka och började knaka oroväckande när vi fått ner hojen till hälften och började sen ge efter för vikten. Hann få upp den på släpet igen fort innan plankan gick av dock. Tog sedan reservdäcket till bilen och pallade under plankan och då gick det fin-fint.

FAN vad jag är nöjd, fattar nog inte riktigt att jag är en hoj-ägare än..

Ungefär såhär känns det: :tummenupp :banana :Bugar :Rockbanan :shrules

Grattis :tummenupp :Rockbanan :hojbusa

ut o åk me dig nu =P

Alltid skoj med ny hoj!
Sen om det är den första så är känslan ännu bättre.
Hoppas den ger dig fina turer i sommar! :squid

Även fast den är äldre så kör försiktigt, man dör ganska lätt på äldre hojar oxå...
GRATTIS!!

Hade en känsla av att det skulle bli så, helst efter den lilla säkringsincidenten. Tror inte det var något, men att tro är att inte veta tyvärr.

Men fasen vad trevlig den var att köra den hojen. Suck. Märks man kör omkring på något som är en återanvändning av det bästa från de sista femton åren...

Hade en känsla av att det skulle bli så, helst efter den lilla säkringsincidenten. Tror inte det var något, men att tro är att inte veta tyvärr.

Men fasen vad trevlig den var att köra den hojen. Suck. Märks man kör omkring på något som är en återanvändning av det bästa från de sista femton åren...

Ja, men ett helt lätt beslut var det definitivt inte, 550:n kändes smidigare och smidighet var ju egentligen det jag var ute efter när jag började kolla på scootrar/lättamc och slutade med en 750 :lol

Några saker jag ska fixa på den dock, rent estetiska som att ta bort den fula fronten och sätta på en vanlig rund lykta med nån svart/rök mini ruta. Sen finns väl även planer på att tjacka en till uppsättning skärmar och lacka om. (som antagligen kommer stanna i planeringsstadiet)

Nån som vet vart man kan köpa en billig strålkastare?
Har sett en del på nätet (lelles mc bla) men tänker inte betala 1000 spänn. Funderar på att köpa ett extraljus-hus på Jula och en strålkastar-instats på Biltema, fast bäst vore ju att få tag på nåt komplett. Skroten tar förövrigt värsta ocker-priserna för tjugo år gamla delar, om det undgått någon :mad: :rolleyes:
Fast nu kanske jag börjar komma lite off-topic på min egen tråd. Hojen är ju köpt nu! :)

Last edited:
Nån som vet vart man kan köpa en billig strålkastare?

Grattis!

Kolla moped/mc tillbehörskataloger, dom brukar ha "universal"
Båtkataloger?
Blocket? (fast kategorin "Mc-delar" suger fett på blocket så länge dom envisas med att tappade hjälmar och gamla skrapade skinnställ ska ligga i den kategorin)

I min glada moppefuckoålder byggde jag och en kompis chopper av en gammal militärjawa, vi letade som fan efter en snygg "bates-lykta", till slut var det någon av oss som såg framlampan på en gammal traktor, den satt som gjuten och liknade faktiskt "bates-lyktan" rätt mycket.
Så leta även på omöjliga ställen, ibland är det där man gör fynden!

Grattis till hojköpet! Om du ska bygga om den så snegla på Katanan så vet du hur dom kan se ut, en av de snyggaste hojarna ever enligt min mening...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph