Fått min 999 stulen i söndags

Lego skrev:
2598152 Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...

Andreas....

fyyy fan - jag lider med dig. Tjuvar ska straffas med piskrapp!!

Nogger skrev:
2598403 Körkortet är en klen tröst, tar emot körkort dagligen sen 16 år tillbaka och det har varit några stycken som inte kommit tillbaka efter provkörning och när man visat upp körkortet för polisen har dom bara sagt ! GRYMT bra förfalskning..... Så det är ingen höjdare och ta emot i utbyte mot sin ögonsten/dock alltid ngt eller en del av proceduren... !

P.s fick min privata bil stulen inatt, så det ända man kan säga är att det är RUGGIGT svårt det där med och skilja på mitt och ditt...:mad:
vad för bil vart å reg nr?

wdac skrev:
2598495 vad för bil vart å reg nr?

Jag kommer från Trollhättan, men bor i Göteborg.
Dock har jag nga polare kvar där uppe. Ska snacka lite med dem om de sett ngn 999 köra förbi.
Du kan ju maila mig namnet på hans polare som polisen plockade in så ska jag höra med lite folk uppe i Trollhättan vad det är för en kuf och försöka få fram lite uppgifter på tjyven.
Men som sagt så har jag inte bott i Trollhättan på nga år så det kanske inte ger ngt ändå.

PMa mig så får du min mailadress.

//Tombola

Lego skrev:
2598152 Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...

Andreas....

Har du namn på killen som stod kvar?!?! i sånt fall kanske det finns en lösning.

Eddi skrev:
2598419 ja ... men köpte en sak av en kille i malmö. Öppet köp. Skulle lämna tilbaka det sen. svara inte på mobilen och går inte få tag på han.

Så blev man ju själv körd.
anmäl honom för berägeri?

EDIT: var det en hoj? isåfall så står han som ägare på den och har dina pengar i näven? han måste ha vart desperat efter pengar eller att bli av med hojjen.. var den kass?

Last edited:
MrTombola skrev:
2598505 Jag kommer från Trollhättan, men bor i Göteborg.
Dock har jag nga polare kvar där uppe. Ska snacka lite med dem om de sett ngn 999 köra förbi.
Du kan ju maila mig namnet på hans polare som polisen plockade in så ska jag höra med lite folk uppe i Trollhättan vad det är för en kuf och försöka få fram lite uppgifter på tjyven.
Men som sagt så har jag inte bott i Trollhättan på nga år så det kanske inte ger ngt ändå.

PMa mig så får du min mailadress.

//Tombola
nu hänger ja inte med? quote:a kanske fel post?
ja bor i sthlm´s län :) å undrar om Noggers reg nummer och vart bilen vart stulen så man kanske kunde hålla koll..

Hojjen är de nog värre med tror inte de åker med den synligt till sthlm.. så hojjen kan ja hålla utkik för men troligen så kommer de nog inte ens hit upp.

Ducati for life skrev:
2598478 fyyy fan - jag lider med dig. Tjuvar ska straffas med piskrapp!!
De e inte lite pengar ja blir blåst på, är inte hojen i säg det gäller längre, är en principsak, förr eller senare får ja honom, o då tar ja mitt straff efter det...
Öga för öga o en avbitartång så han aldrig mer kommer stjäla något mer i sitt liv...

Lego skrev:
2598168 Polisen plocka in honom men släpptes senare, va fan betalar man för o ha dom för, sköter det själv nu!

Men va fan ge oss namn och adress så fixar det sig. Klart som fan han vet vem det är.

Mjölnaren75 skrev:
2598611 Men va fan ge oss namn och adress så fixar det sig. Klart som fan han vet vem det är.

Ska du snacka gammaldags allvar med honom? :hihi

@Lego:
Hoppas det löser sig. Vad säger ditt försäkringsbolag om det hela?

Och vad är polisens nästa steg? Nerlagt ärende eller vad?

Mjölnaren75 skrev:
2598611 Men va fan ge oss namn och adress så fixar det sig. Klart som fan han vet vem det är.
ja stuvar in SHare från sthlm i min kombi fyller bakluckan med en arg hund å några påkar..

DR-Zätare skrev:
2598330 Man kan väl skriva ett provkörningsavtal mellan köpare och säljare som innebär att om killen lämnar kommunen med hojen alternativt inte är tillbaka inom 30 min efter ett visst klockslag så är hojen att anse som stulen och att "köparen" erkänner att så är fallet. När hojen lämnas tillbaka efter provkörningen skriver bägge under en kvittens som bevis på att hojen är tillbakalämnad i samma skick som den lämnades ut och alltså inte stulen. Med varsitt vittne till detta som också skriver under så borde det vara hyfsat säkert.

Det säkraste är väl att kolla med försäkringsbolaget vad de kräver för att deras stöldförsäkring ska gälla vid en provkörning.

Har du överlåtit nycklarna och denne inte lämnar tillbaka hojen så är det inte stöld utan bedrägeri, försäkringen täcker bara stöld.

T.ex. lämnar du inte tillbaka en hyrbil i tid gör du dig inte skyldig till stöld utan bedrägeri. Du kan inte stjäla något som du besitter.

Synd att du inte tog en bild av fanskapet innan han gav sig iväg.
Det är för övrigt något alla borde göra innan man lämnar hojen för provkörning.
Kan vara en bra hjälp för både polis och i den egna jakten.

Zee skrev:
2598623 Ska du snacka gammaldags allvar med honom? :hihi

@Lego:
Hoppas det löser sig. Vad säger ditt försäkringsbolag om det hela?

Och vad är polisens nästa steg? Nerlagt ärende eller vad?
Har inte en susning i dagsläget, får besked hoppas ja i eftermiddag, får hoppas ja det händer något! Blir bara så jävla trött på den här så kallade polisen vi har i sverge, låt dom göra sitt jobb på riktigt, jaga småungar utan lyse går förbannat bra! Blir ju tvungen o göra saker själv!
Händer inget kommer de uppgifter...

sitter laddad här på kontoret för att kasta mig iväg med hunden å påken..

wdac skrev:
2598524 anmäl honom för berägeri?

EDIT: var det en hoj? isåfall så står han som ägare på den och har dina pengar i näven? han måste ha vart desperat efter pengar eller att bli av med hojjen.. var den kass?

nej det var ingen hoj. ett avgassytem
Men skit samma behöll det och har byggt om det så den passar min hoj nu
så det löste sig lyckligt hehe

wdac skrev:
2598572 nu hänger ja inte med? quote:a kanske fel post?
ja bor i sthlm´s län :) å undrar om Noggers reg nummer och vart bilen vart stulen så man kanske kunde hålla koll..

Hojjen är de nog värre med tror inte de åker med den synligt till sthlm.. så hojjen kan ja hålla utkik för men troligen så kommer de nog inte ens hit upp.

Japp, såg inte quoten.. :D
Jag syftar på hojjen och killen som enl uppgift skulle komma från Trollhättan...
Stämmer detta så PMa mig gärna.
Staden är inte så stor så det borde vara lätt att få syn på en 999 om den pyser omkring däruppe.

Jag lider med dig. Jag fick min hoj stulen mitt framför ögonen på ljusa dagen. Tack vare schyssta gubbar som stog bredvid åkte vi efter knarkarna och efter mycket om och men så gjorde polisen en fin insats att gå in det äckliga knarkartillhållet och jag fick tillbaka hojen. Om jag nån gång i framtiden kommer se dom jävlarna kommer jag sparka mc-stöveln i knäskålarna på dom. Fan att dom inte kan veta skillnad mitt, ditt och sitt eget.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT