wannagofast
Ny medlem
Natti.. Jag har "lite" chardonnay kvar!!Fredr28 skrev:Honda Civic eller Suzuki Swift kanske?![]()
Näe nu skall jag ta en Whiskey till och sedan sussa lite, natti natti!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Natti.. Jag har "lite" chardonnay kvar!!Fredr28 skrev:Honda Civic eller Suzuki Swift kanske?![]()
Näe nu skall jag ta en Whiskey till och sedan sussa lite, natti natti!
wannagofast skrev:Natti.. Jag har "lite" chardonnay kvar!!
Och vad har en K5:a med att BMW kanske ställer upp i MotoGP 2007 med en 800 ccwannagofast skrev:?????.. Tror knappast en K5 hade haft mycket att säga till om i ett GP!!![]()
Förstudie:Pejo skrev:Dom lär nog formge den mer som en motorcykel och mindre som ett jordbruksredskap...
Trodde du syftade på den i tråden nämnda FS 800, för att göra dig lustig.. Miss av mig, sorry!sandstream skrev:Och vad har en K5:a med att BMW kanske ställer upp i MotoGP 2007 med en 800 cc![]()
Förstudie:![]()
sandstream skrev:Och vad har en K5:a med att BMW kanske ställer upp i MotoGP 2007 med en 800 cc![]()
Förstudie:![]()
Pejo skrev:Jag är ledsen - det spelar ingen roll. Min bedömning är att FS800an är körd som ren sporthoj i vilket fall.
Om BMW går in i motogp med den ovan visade hojjen så kommer bmws motorcykeltillverkning att framstå som mer sportig än vad dom gör idag. FS800an, som tråden faktiskt handlar om, kommer att se än mer kompromissfylld och förnuftigt avvägd - egenskaper som är väsensfrånskilt från en sporthoj, som är kompromisslös och vansinnig.
BMW vill få in 25-åringar - frågan är om FS800an tilltalar 25-åringar som vill ha en sporthoj. Svaret är tveklöst NEJ.
Däremot kommer FS800an att tilltala 25-åringar som vill ha låg premie. Men hur stort avkall på sitt motorcykelintresse kan man göra, för att få låg premie ?
HurtsLikeHell skrev:Har lagt en order på en F800s. En bra motor och ett bra chassi. Med försäkringen blir det inte värre än något annat trots inköpspriset.
Det är min första hoj men jag har kört en hel del bil förut (upp till 900 hk Le Mans-bil) så jag VILL inte ha så stark hoj. Man vet ju hur det blir... Bättre att ha en bra hoj med bra försäkring som inte går fortare än 200 km/h. Får se hur länge det håller att lura sig själv men jag känner inte för att lägga ner en förmögenhet till försäkringsbolagen. Då betalar jag hellre av ett lån.
Så om ni är i Stockholmstrakten i sommar och blir omkörd av en F800 så ...
BÖRJA LIPA!![]()
sandstream skrev:BMW:n som tråden handlar om ger jag inte mycket för om tanken är att locka yngre förare i 25 års åldern.
Men att BMW satsar på MotoGP 2007 beror nog på att de vill göra sitt märke lite sportigare i den normale knuttens ögon och jag tror att de kommer lyckas.
Håller med och det var ungefär vad jag menade.Pejo skrev:Min högst personliga åsikt är att BMW får nog både satsa på MotoGP 2007 och sluta formge sina motorcyklar som roddbåtar för att attrahera en yngre kundkrets.
Sen att maskinerna har fina prestanda och bra vägegenskaper hjälps inte, det måste attrahera också.
Krasssssa billigare och krassssa mer sällanPejo skrev:Sen, som post-scriptum, en fråga. Va ska du med krassssskåper till och däckvärmare?
Köper du en modern japs på 1000 cc så motsvarar det en bil på 1.5 ton med ungefär 1500 hästarHurtsLikeHell skrev:Ja, usch vad dåligt viktförhållande det är på BMW:n. Att jag inte såg det tidigare. Det motsvarar ju bara en bil på 1,5 ton med 600 hästar, fy fan vad medelsvensson...
Något som är sällsynt här på SH.Kuritas skrev:Efter att ha läst tråden har jag kommit på det! BMWs strategi har ingenting med unga förare att göra. Det måste vara intelligenta förare som är den uppenbara målgruppen för deras hojar!
![]()
wannagofast skrev:1891558Men kära "Dawg".. Vad är då en potent sportmaskin???
Jag menar, om man sätter Rossi på en BMW och dig på en K5a.. Vem är snabbast runt en bana??
Med detta vill jag ha sagt att "sportigheten" ligger lika mycket hos föraren som hos hojen..
Pejo skrev:1892670
Däremot kommer FS800an att tilltala 25-åringar som vill ha låg premie. Men hur stort avkall på sitt motorcykelintresse kan man göra, för att få låg premie ?
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!