Får ni också frieribrev?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tidigare har jag fått mail där oftast ryskor vill träffas. De berättar om sig själv och söker lyckan i Sverige eller nåt i den stilen.

Då det säkert bara är ett sätt att försöka få en att överföra pengar så har man alltid kastat dem och sen när man kom på hur man skulle ställa in mailen för spam-mail så försvann de.

Nu kommer det sånna här personer via Facebook.
De reggar sig och kontaktar en ifall man vill träffas.
De bor inte i Sverige, såklart, men vill att man berättar om sig själv efter de själv sagt att de är singlar och söker en man i sitt liv.

Satt och funderade på om detta är samma sak eller är det kanske personer som verkligen VILL träffa en man i sitt liv?
Liiiiite långsökt att söka efter folk i andra länder?

Jag tänkte testa att skriva tillbaka denna gången för att se hur långt de är beredda att gå. Om de inte kräver pengar från en och säger att de tänker flyga till Sverige för egna pengar så måste det ju vara real deal - väl?
Fast då kommer det kännas taskigt att ha lurat hit en tjej som kanske verkligen fattat tycke för en. :va
(hur man nu kan göra det så över nätet från andra sidan jorden?)

Har ni också fått dessa mail och hur har det sett ut då?

Får massor med mail från damer som signar upp sig på diverse sidor enbart för att säga "-Hej du ser trevlig ut. maila mig på..."

Dom känns relativt genomskinliga.

För jag är inte trevlig :P

Nej, dessa brev är personliga till dig. Det är från någon som verkligen uppskattar dig för den du är och verkligen kommer älska dig.

Tycker du ska slå till! :tummenupp

Min gissning är att hon kommer behöva lite deg till flygbiljetten för att hälsa på dig, men det är bara att betala och se glad ut. :tummenupp

Jag är inte med i någon app eller grupp på FB.
Förmodligen är det så att "hon" vill ha pengar till en flygbiljett, som såklart kostar 9tusen spänn.

Ska nog maila tillbaka och kolla vad hon vill så skriver jag här sen.

Hahaha sicken tråd :P Mjo, att få hon att flyga hit för egna cash lär ju aldrig hända. Du kan ju se om det går, sen kan du ställa dig på avstånd och spana in henne. Så fatta beslut på flygplatsen så slipper det bli så personligt ;) hahaha

Ärligt talat. En kollega på mitt förra jobb hitta ju nån rysk brud på fejjan. Han drog dit och träffade henne och de hamnade ju i bingen på tio minuter. De skulle träffas igen men jag vet inte hur det gick för jag bytte jobb.

Så allt är absolut inte bluff och båg och robba på deg, men ta det försiktigt om du ska göra nåt! :D

Svara att du är jättesmickrad, och att du ser det som ett tecken från Gud att bättre tider väntar. Precis vad du behöver höra nu när du kommit ut från kåken, fattig och arbetslös, boendes på polares soffor.

Svarade så själv på ett sånt där raggmail för några år sen. Hörde inget mer, fast jag mailade flera gånger och undrade om något var fel?

Har en polare som träffat en het ryska som han dragit med sig tillbaka till Sverige nu.

Själv får jag med såndär fejksaker, iofs mest för att jag har sysslat med scambaiting. Det kan vara lite kul att försöka lura av dem pengar ett tag.
Rent allmänt vad gäller scammers så är ryskorna/ryssarna bättre på det än somalierna iaf. Somalierna är rent skrämmande genomskinliga. Så till den grad att jag skällde ut en av dem för att inte ha någon yrkesstolthet. Hah!

Jag fick ett från Olga som svamlade om att det var så kallt och att hon behövde en vedkmin så att inte hon och hennes dotter skulle frysa ihjäl...

Det gick ut på att man skulle skicka pengar så att hon skulle kunna muta sig förbi kön och köpa en kamin.

Jag mailade tillbaka och sa att jag jobbade med att byta ut kaminer i sverige som inte uppfylllde senaste standarden, så jag hade ett helt lager fullt med nästan nya utbytta kaminer som jag kunde skicka.

Jag menade på att hon kunde ta en själv och sälja resten och tjäna lite pengar.

Det enda hon behövde göra var att ge mig en adress dit kaminerna skulle fraktas, vilket jag fick, men när jag bad dom sätta in 8 tusen kronor till diesel till lastbilen så sllutade dom höra av sig....

Värsta tänkbara scenario:
Hon är en halvt misslyckad fotomodell (var för "sexig" för Russia's next Top Model) som fått smak på livet i väst och vill ha en snubbe från Svedala.
Hon har dragit ihop såpass att hon kan pynta för en egen biljett och försörja både dig och henne i högst ett år.
Eftersom hon vet att hon måste lägga manken till är hon numera även utbildad kock.
Sen kommer det, det vi alla fruktar:
Hon vill bara utnyttja dig sexuellt.

Man blir förbannad!:mad:

Händer fan hela tiden.

Last edited:
Svara att du är jättesmickrad, och att du ser det som ett tecken från Gud att bättre tider väntar. Precis vad du behöver höra nu när du kommit ut från kåken, fattig och arbetslös, boendes på polares soffor.

Svarade så själv på ett sånt där raggmail för några år sen. Hörde inget mer, fast jag mailade flera gånger och undrade om något var fel?

Vilket brott hade du suttit inne för? Styckmord eller Finanssvindleri?

Jag skickade faktiskt tillbaka då hon frågade efter en tid jag var online på facebook så vi kunde chatta.

Ännu inget svar men jag kommer uppdatera.

Liiiite genomskinligt är det. Hon reggade sig för en månad sen och vill genast få till en träff.
Fast vem vet, hon kanske föll söm en kägla så fort hon såg mig. Det hade ju jag gjort....

Back