Får min "dom" imorgon av doktorn

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Dom har kört tester på mina muskler och nerver och jag vetetusan. Med nån 5cm lång nål i muskulaturen för att se efter om mina nerver funkar. När de körde på mina biceps så visade det sig att de började växa tillbaka.

Värre var det med deltoidområdet (axeln tror jag) där var den där "ekg liknande" linjen helt rak. Dvs nada, boom, finito, enchilada. Han som undersökte mig sade att han inte ville ge ett definitivt svar utan min läkare skall göra det. Men det verkar som jag får vänja mig vid förlamad axel.

Summa summarum: Kör lugnt grabbar och flickor.

Så vad jag undrar nu, är det nån som har haft nåt liknande? Min ide är nu att börja gymma som en gris igen, i och med att sjukgymnasten inte lät mig innan för det kunda hämma min återväxt. Fast å andra sidan är jag ju förlamad i axeln nu och vad kan det skada då? Väl lika bra att köra fullt ut, jag har inget att förlora direkt. Och träning är :tummenupp

Cheers, nu skall jag dricka cola och äta jordnötter. Och tänk på att det finns dom som har det värre. Jag mår toppen, lever, kan röra mina armar ben och min penis rör sig den med!

går de o använda armen fast axeln e lam?
isf se de från den ljusa sidan..du kan tacklas nå grymt när nån jäklas med dig :tummenupp

ozeo skrev:
2431275 går de o använda armen fast axeln e lam?
isf se de från den ljusa sidan..du kan tacklas nå grymt när nån jäklas med dig :tummenupp

Hehe skall försöka hitta nåt object att råtackla :D

Armen går liksom att använda fast inte lyfta den eller sträcka fram nåt. Tex om jag håller i en mugg så kan jag inte ställa den på ett bord eller räcka den till dig. :tummenupp

Hur lyckades du med detta då?

Deltoid är väl nacke? (typ mellan nacken o axeln)

Blå R1 skrev:
2432280 Hur lyckades du med detta då?

Deltoid är väl nacke? (typ mellan nacken o axeln)

Näe. Och det var in princip axeln och huvudet jag landade på.
250px-Deltoid.png

Backblade skrev:
2432489 Näe. Och det var in princip axeln och huvudet jag landade på.

Starta en lika dan tråd i mc-relatera diskussioner så kommer du nå ut till många fler.

Tråkigt att du skulle blir förlamad men de är ju som sagt rätt inställning du har!

Mr Helmut skrev:
2432558 Starta en lika dan tråd i mc-relatera diskussioner så kommer du nå ut till många fler.

Tråkigt att du skulle blir förlamad men de är ju som sagt rätt inställning du har!

Äh inte så noga. Bara undrar om nån har fått nån liknande smäll med följande förlamning. Är lite surt att inte veta vad som kommer hända :) Nu skall åka till dr. iaf :)

Backblade skrev:
2432601 Äh inte så noga. Bara undrar om nån har fått nån liknande smäll med följande förlamning. Är lite surt att inte veta vad som kommer hända :) Nu skall åka till dr. iaf :)

Vad sa farbror doktorn då? Skön inställning har du ivf, Hoppas du blir bra:tummenupp

snel_hest skrev:
2433137 Vad sa farbror doktorn då? Skön inställning har du ivf, Hoppas du blir bra:tummenupp

Axeln är permanent förlamad. Men som tur är funkar ju biceps och triceps och hela underarmen med handen. Så det första jag gjorde var att åka till gymmet för första gången sen olyckan och gymma lite. Gör ont nu men det var skönt som fan :) :yoparty

nerverna växer väl 1 mm om året. skaffa lite test så växer dom det samma på en månad:D kan vara värt att chansa

Bruno skrev:
2433489 nerverna växer väl 1 mm om året. skaffa lite test så växer dom det samma på en månad:D kan vara värt att chansa

Ingen dum ide! Ifall de inte hade varit döda, kanske värt att testa dock :D

Backblade skrev:
2433553 Ingen dum ide! Ifall de inte hade varit döda, kanske värt att testa dock :D

har aldrig hört att en nerv kan dö. är det ett uttryck läkarna har använt eller?? eller vet du helt säkert att de inte kan regenereras??

Hey Johan..fan vad synd att höra :pannkyss
Men jag tror som grabbarna att du skall hålla modet uppe och fortsätta försöka och träna :) du verkar inte ha några problem att hala upp kreditkortet och köpa helrör iallafall:tungan ..gott att se att inget har ändrats ;)

Bruno skrev:
2433586 har aldrig hört att en nerv kan dö. är det ett uttryck läkarna har använt eller?? eller vet du helt säkert att de inte kan regenereras??

Nej dom sade att det fanns ingen aktivitet och skulle det finnas en chans etc så skulle det hänt för månader sedan. Men det är absolut 0 aktivitet när de testade dem.

Det var jag som använde uttrycket död :P

Nursey skrev:
2433618 Hey Johan..fan vad synd att höra :pannkyss
Men jag tror som grabbarna att du skall hålla modet uppe och fortsätta försöka och träna :) du verkar inte ha några problem att hala upp kreditkortet och köpa helrör iallafall:tungan ..gott att se att inget har ändrats ;)

Jag tappade ju kreditkortet och körkortet i lördags :P

Last edited:
Backblade skrev:
2433455 Axeln är permanent förlamad. Men som tur är funkar ju biceps och triceps och hela underarmen med handen. Så det första jag gjorde var att åka till gymmet för första gången sen olyckan och gymma lite. Gör ont nu men det var skönt som fan :) :yoparty

Fyfan, tråkigt att höra. Men hur blir det med hojkörning, kan du köra fastän axeln är paj?

Halogen skrev:
2433779 Fyfan, tråkigt att höra. Men hur blir det med hojkörning, kan du köra fastän axeln är paj?

Ja, jag och farsan skall fixa nån grej som håller fast min hand på hojen. Han är skeptisk men jag skall fan köra hehe. Jag kan hålla fast själv men om jag tappar ner handen får jag inte upp den igen. Men ärligt talat så mår jag skittoppen och kan köra hoj nästa sommar så det finns folk som har fått det värre.

Jag kan köra snart igen och mår bra, det är viktigast :)

Backblade skrev:
2433792 Ja, jag och farsan skall fixa nån grej som håller fast min hand på hojen. Han är skeptisk men jag skall fan köra hehe. Jag kan hålla fast själv men om jag tappar ner handen får jag inte upp den igen. Men ärligt talat så mår jag skittoppen och kan köra hoj nästa sommar så det finns folk som har fått det värre.

kanske ska köpa nåt upprätt, kanske enklare :va

Backblade skrev:
2433792 Ja, jag och farsan skall fixa nån grej som håller fast min hand på hojen. Han är skeptisk men jag skall fan köra hehe. Jag kan hålla fast själv men om jag tappar ner handen får jag inte upp den igen. Men ärligt talat så mår jag skittoppen och kan köra hoj nästa sommar så det finns folk som har fått det värre.

Kardborreband på handsken och handtaget kanske? Eller något liknande en sån öggla man har på skidstavar? Eller ett gummiband?

Kör hårt!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...