Får man skjuta tjyvar hur som helst?

Om man får tro Hollywood så är det inte ens ok att skjuta någon på flykt från sin egen tomt, ens i USA. Såg "Felon" idag och där slog han ner en inbrottstjyv med ett baseballträ när han försökte fly. Killen som slog fick 3 år i finkan, men sen var det ju film också :D

>Grymt bra film för övrigt, bästa action jag har sett på länge, med Val Kilmer dessutom...

Jag slangade hem den där för ett tag sedan, men fick fanimej ingen svensk text då.

Har du en bra torrent på den där? PMa isf. Verkar ju helgrym!

Blir nog mer och mer att man måste skydda sig själv. Vi har en sommarstuga i södra Tiveden. Har haft inbrott några gånger där. För ett år sedan hade ett par fast boende grannar inbrott och man stal datorer bl.a. De som blev bestulna fick upp spåret på tjuvarna och gensköt dom på en liten grusväg. Tjuvarna åkte i en 740 med påkopplad husvagn. De som blivit bestulna hade en pickup. När de möttes så siktade pickupen rakt på 740:n varvid tjuvarna väjde och körde av vägen. Den ene kom ut med en kofot i näven, Men en av målsägarna tog ifrån honom kofoten och slog av armen på tjuven. Den andra tjuven möblerade dom om i fejset rejält innan polisen hann fram. Målsägarna har inte fått nått straff vad jag vet och bilen och husvagnen ligger fortfarande kvar i skogen efter ett år..... Bra med initiativrika grannar.:D

Ja jävrebyn är lite som ett hillbillysamhälle men nu var detta väl i jävrebodarna dock, nåväl same same :D

Två gånger har jag mött inbrottstjuvar ute på gården och jagat iväg dom med diverse föremål... Fyra gånger har jag missat dom och blivit av med bil, båt, släp och cykel :mad: :mad: Hagelbössa verkar funka okej, kanske ska sälja luftbössan då. :va

Hade dom inte snott den hade det aldrig hänt. Case closed!
Mer poliser till norrland

Efter att ha fått fakta från en Polis i Piteå där denna by ligger så var det så att "gubben" siktade mot marken när han sköt, men inte med nog stor vinkel. 26 hagel träffade "tjuven, från vaden upp till ryggen.

När "gubben" sköt så ramlade tuven ner på marken och skrek, "gubben" skrek tillbaks "men jag sköt ju mot marken för helvete" då ställde han sig upp igen och sprang, undra om han var hög på något eller :confused: :va

Sen enligt polisen så tar denna man upp ganska så mkt resurser för polisen i vanliga fall, vill inte skriva nå mer, men ni kan tänka er vad vissa poliser hade för tankar ang skottet

Vilka då resurser? Det finns ju inga däruppe?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...