Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
humle & dumle?Det är ju just Kreti och Pleti man vill komma åt med haglet. Finns det några mer irriterande än just de två?![]()
okej ... fast jag tycker det är lite långt att skjuta nån på sin tomt innan man vet deras ärende där....
kolla mitt fall om nån kör på ett djur på vägen här utanför dom går in för att medela et och jag skjuter dom för jag tror det kanske kanske kan vara tjyvar
Det är en utmärkt lag, tror dessutom den gäller i de flesta stater.
Ett hem är ens borg, eller vad säger man?
Tyvärr har jag ingen tomt, inget gevär och inga inkräktare och framför allt inget lagskydd att skjuta dem.![]()
Rådet jag har fått lyder; "make sure they're in your house before you pull the trigger."
På tomten skulle jag dock inte skjuta någon om det inte är fara för livet.
Rådet jag har fått lyder; "make sure they're in your house before you pull the trigger."
Jag är genuint avundsjuk.
Vad har du för picka?
Sover du med den inom räckhåll? Brukar du hota folk?
:drewl
Mäniska? Det va väll en tjuv?ja vad är rätt och fel här?
man kan ju se situationen så som att kunde han skjuta hankunde han istället tagit regnr.. men hade polisen gjort nåt ändå? troligen inte?
tycker inte stöld kan betraktas som ett brott man får använda nödvärn till men vad säger lagen ?? du har rätt till envarsgripande.. alltså använda så mycke våld som behövs för att hålla kvar förövaren.. knappast skjuta han men han höll ju garanterat kvar förövaren... den sida av mig som blivit bestulen på splitternya saker och fåt härja med försäkringsbolag och liknande säger att gubben gjorde rätt.. den lite förståndigare sidan säger att man inte kan jämföra en människas värde med egendom...
I det militära fick jag den utomordänliga säk/vakt utbildningen.
Som dom flesta vet ska man ropa HALT!, vänta en stund sedan HALT! och sedan vänta en stund innan man ropar HALT, ELLER JAG SKJUTER SKARPT!
Stannar inte förövaren så får man sjuta först ett varningsskott och sedan ett skott verkanseld.
Vårat befäl hade en modifierad version på den, "Det är ingen som vet om första eller andra skottet var det som tog i huvudet, och hur många gånger man ropar "HALT" är av högst akademiskt intresse efteråt...."
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |