Får man köra supermotard med en Dursoduro 750?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Hej, tänkte höra med er om man får köra supermotard med en aprilia dursoduro 750? Sugen på köra men vet inte om hojen är godkänd för det..
 
:banana:yoparty:banana

Vad finns det för regler ang just hojen? får man i teorin köra en Gixxer 1000? bara den är najjad osv?
 
Jag tror det, i dagsläget står inga begränsningar i reglementet, förut var det både cylinderantal och kubik specat. Nåt att testa på Linköping nästa år? ;)

Edit: Endast fordon tillhörande kategori I, grupp A1 tillåtes delta i SuperMototävlingar, det innebär motorcyklar med två hjul som vid normal körning beskriver ett spår i marken, och drivs av ett hjul, så ganska fritt. :)
 
Last edited:
Jag tror det, i dagsläget står inga begränsningar i reglementet, förut var det både cylinderantal och kubik specat. Nåt att testa på Linköping nästa år? ;)

Edit: Endast fordon tillhörande kategori I, grupp A1 tillåtes delta i SuperMototävlingar, det innebär motorcyklar med två hjul som vid normal körning beskriver ett spår i marken, och drivs av ett hjul, så ganska fritt. :)

Då kan ja ju tom köra me min gamla kawa streetfighter ;) varför ja nu skulle vilja de men iaf ;)

Ngn som vet om botkyrka supermoto är aktivt? Deras sida är inte uppdaterad sen 2010-07-28, annars ligger det precis där jag bor...
 
Jag ser en ny klass, omvänd supermoto, racehojar R1 Gsxr osv med crosskit 70% grus 30% asfalt.

Marcus du är på?

Ang Botkyrka så jobbar dom sporadiskt med banan vad jag förstått, finns en tråd här, hör med Barett han vet.
Jag bor oxå i närheten av banan i veckorna och kan hjälpa till.



Sent from my X10i using Tapatalk
 
Jag ser en ny klass, omvänd supermoto, racehojar R1 Gsxr osv med crosskit 70% grus 30% asfalt.

Marcus du är på?

Ang Botkyrka så jobbar dom sporadiskt med banan vad jag förstått, finns en tråd här, hör med Barett han vet.
Jag bor oxå i närheten av banan i veckorna och kan hjälpa till.



Sent from my X10i using Tapatalk

Tror du att du är snabbare än en "riktig" sumo med en R1 så är du välkommen att köra med den. Eller en HD eller guldvinge eller 125 GP-racer.
Det har testats med VTR på Linköping men den var lite för tung att hoppa med....
Ska man vara lite mer verklighetsnära vill jag se en RC8R-motor i ett 450SMR-chassi. Eller nåt liknande.
Varför inte en Aprilia RS250-motor i valfritt chassi. Upptagen till 350-400cc och lagom trimmad utöver det.
 
Om man nu lyckas hoppa med en VTR, finns de då något som håller att landa med? :va

Asså, tjaeeeee :)
Jo nog går det om man landar lite vettigt. Men det är väl inte direkt att rekomendera.
 
Det finns väl filmklipp från USA där någon kör tävling med SV650 eller nåt sånt, med grus, hopp och allt. :)

Jag ser en ny klass, omvänd supermoto, racehojar R1 Gsxr osv med crosskit 70% grus 30% asfalt.

Marcus du är på?

Ang Botkyrka så jobbar dom sporadiskt med banan vad jag förstått, finns en tråd här, hör med Barett han vet.
Jag bor oxå i närheten av banan i veckorna och kan hjälpa till.



Sent from my X10i using Tapatalk

Inte jag, men Lasse är garanterat på. :)
 
Last edited:
Den hoppande R1:an är förövrigt den "gamle" supermotopiloten David Starnberg från Gävle. En vass motardförare som alltid hade snygga hojar och kläder och ofta vid sin sida en duktig och pratglad mekaniker (Johnny om jag inte minns fel).
"Davve" sadlade om till isbana i vilket han har ett SM-guld. Han insåg nog ganska snabbt efter dessa hopp fördelarn med en lätt och för ändamålet anpassat hoj när det ska hoppas och sladdas:näsblod

Sorry för mitt sidospår:)
 
Jag körde en Opentävling i sommras i Eskilstuna med en KTM LC4 640, den sades ca 50kg tyngre än de övriga hojjarna. Hoppen på den banan klarade cykeln galant, och jag tycker jag lyckades förhållandevis rätt bra med den överlag.

Inte riktigt samma hoj, men säkert en närmare referenspunkt.
 
Jag körde en Opentävling i sommras i Eskilstuna med en KTM LC4 640, den sades ca 50kg tyngre än de övriga hojjarna. Hoppen på den banan klarade cykeln galant, och jag tycker jag lyckades förhållandevis rätt bra med den överlag.

Inte riktigt samma hoj, men säkert en närmare referenspunkt.

Absolut, du körde riktigt bra. Får man se dig på en RMZ nästa säsong då? :)
 
Tack!
Har en nyare RMZ på g nu som jag håller på o renoverar, går allt som det ska bli det en komplett serie 2012. Och såklart ett kräftrejs med efterfest!! =)
 
Tack!
Har en nyare RMZ på g nu som jag håller på o renoverar, går allt som det ska bli det en komplett serie 2012. Och såklart ett kräftrejs med efterfest!! =)

Hög-glans polert!

I open finns det inga direkta krav på kubik vad jag fatta de som.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top