Får man köra supermotard med en Dursoduro 750?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Hej, tänkte höra med er om man får köra supermotard med en aprilia dursoduro 750? Sugen på köra men vet inte om hojen är godkänd för det..
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
:banana:yoparty:banana

Vad finns det för regler ang just hojen? får man i teorin köra en Gixxer 1000? bara den är najjad osv?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tror det, i dagsläget står inga begränsningar i reglementet, förut var det både cylinderantal och kubik specat. Nåt att testa på Linköping nästa år? ;)

Edit: Endast fordon tillhörande kategori I, grupp A1 tillåtes delta i SuperMototävlingar, det innebär motorcyklar med två hjul som vid normal körning beskriver ett spår i marken, och drivs av ett hjul, så ganska fritt. :)
 
Last edited:

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Jag tror det, i dagsläget står inga begränsningar i reglementet, förut var det både cylinderantal och kubik specat. Nåt att testa på Linköping nästa år? ;)

Edit: Endast fordon tillhörande kategori I, grupp A1 tillåtes delta i SuperMototävlingar, det innebär motorcyklar med två hjul som vid normal körning beskriver ett spår i marken, och drivs av ett hjul, så ganska fritt. :)

Då kan ja ju tom köra me min gamla kawa streetfighter ;) varför ja nu skulle vilja de men iaf ;)

Ngn som vet om botkyrka supermoto är aktivt? Deras sida är inte uppdaterad sen 2010-07-28, annars ligger det precis där jag bor...
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Jag ser en ny klass, omvänd supermoto, racehojar R1 Gsxr osv med crosskit 70% grus 30% asfalt.

Marcus du är på?

Ang Botkyrka så jobbar dom sporadiskt med banan vad jag förstått, finns en tråd här, hör med Barett han vet.
Jag bor oxå i närheten av banan i veckorna och kan hjälpa till.



Sent from my X10i using Tapatalk
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag ser en ny klass, omvänd supermoto, racehojar R1 Gsxr osv med crosskit 70% grus 30% asfalt.

Marcus du är på?

Ang Botkyrka så jobbar dom sporadiskt med banan vad jag förstått, finns en tråd här, hör med Barett han vet.
Jag bor oxå i närheten av banan i veckorna och kan hjälpa till.



Sent from my X10i using Tapatalk

Tror du att du är snabbare än en "riktig" sumo med en R1 så är du välkommen att köra med den. Eller en HD eller guldvinge eller 125 GP-racer.
Det har testats med VTR på Linköping men den var lite för tung att hoppa med....
Ska man vara lite mer verklighetsnära vill jag se en RC8R-motor i ett 450SMR-chassi. Eller nåt liknande.
Varför inte en Aprilia RS250-motor i valfritt chassi. Upptagen till 350-400cc och lagom trimmad utöver det.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Om man nu lyckas hoppa med en VTR, finns de då något som håller att landa med? :va

Asså, tjaeeeee :)
Jo nog går det om man landar lite vettigt. Men det är väl inte direkt att rekomendera.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det finns väl filmklipp från USA där någon kör tävling med SV650 eller nåt sånt, med grus, hopp och allt. :)

Jag ser en ny klass, omvänd supermoto, racehojar R1 Gsxr osv med crosskit 70% grus 30% asfalt.

Marcus du är på?

Ang Botkyrka så jobbar dom sporadiskt med banan vad jag förstått, finns en tråd här, hör med Barett han vet.
Jag bor oxå i närheten av banan i veckorna och kan hjälpa till.



Sent from my X10i using Tapatalk

Inte jag, men Lasse är garanterat på. :)
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Den hoppande R1:an är förövrigt den "gamle" supermotopiloten David Starnberg från Gävle. En vass motardförare som alltid hade snygga hojar och kläder och ofta vid sin sida en duktig och pratglad mekaniker (Johnny om jag inte minns fel).
"Davve" sadlade om till isbana i vilket han har ett SM-guld. Han insåg nog ganska snabbt efter dessa hopp fördelarn med en lätt och för ändamålet anpassat hoj när det ska hoppas och sladdas:näsblod

Sorry för mitt sidospår:)
 

Soderbergh

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Borås
Hoj
Suzuki RMZ -08
Jag körde en Opentävling i sommras i Eskilstuna med en KTM LC4 640, den sades ca 50kg tyngre än de övriga hojjarna. Hoppen på den banan klarade cykeln galant, och jag tycker jag lyckades förhållandevis rätt bra med den överlag.

Inte riktigt samma hoj, men säkert en närmare referenspunkt.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag körde en Opentävling i sommras i Eskilstuna med en KTM LC4 640, den sades ca 50kg tyngre än de övriga hojjarna. Hoppen på den banan klarade cykeln galant, och jag tycker jag lyckades förhållandevis rätt bra med den överlag.

Inte riktigt samma hoj, men säkert en närmare referenspunkt.

Absolut, du körde riktigt bra. Får man se dig på en RMZ nästa säsong då? :)
 

Soderbergh

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Borås
Hoj
Suzuki RMZ -08
Tack!
Har en nyare RMZ på g nu som jag håller på o renoverar, går allt som det ska bli det en komplett serie 2012. Och såklart ett kräftrejs med efterfest!! =)
 

Tlinden

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Borås
Hoj
Yamaha YZF450 -09 SM, Ktm 250exc korvgrillningsenduroräsern
Tack!
Har en nyare RMZ på g nu som jag håller på o renoverar, går allt som det ska bli det en komplett serie 2012. Och såklart ett kräftrejs med efterfest!! =)

Hög-glans polert!

I open finns det inga direkta krav på kubik vad jag fatta de som.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top