får man efterlikna snuthoj??

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Sitter & funderar på vad jag ska göra med min hoj i vinter,
har lekt lite med tanken att lacka den som en snuthoj (den nya vita med gult & blått) men med annan text än polis..... :hihi fungerar det med police? :D

det är väl inget som säger att man inte får göra det, eller? :va

annars så är jag sugen på det engelska utseendet, det har ju cirkulerat en bild på en R1 i polisutförande lite här & var.... någon som har den bilden? :)

Det kommer ju alltid störa någon!! :D

hehe.... där sa du något!! :hihi

fast det ska vara de nya färgerna! :)

hjelmfrillan skrev:
jag såg en gammal hederlig folkabuss ommålad i dom gamla polisfärgerna, svart och vitt, iställer för polis stod det tjuv :tungan

ja, det är det jag menar.... det borde fungera med texten "police" :tuttar

Texas skrev:
Har sett amerikanska polisbilar här....importerad till svergie

En kompis till en kompis målade om sin goldwing till polisens färger men efter 1 år ungefär så målade han om den igen eftersom det knaps gick o köra i trafiken. Bland annat vågade ingen köra om honom, plus det han blev stoppad av riktiga polisen flera gånger dock utan några böter eftersom det inte var olagligt.

hehe..... man kan väl leva med att ingen hälsar på en & att inte bli omkörd det är ju inte något nytt..... :rofl

eV1Te skrev:
En kompis till en kompis målade om sin goldwing till polisens färger men efter 1 år ungefär så målade han om den igen eftersom det knaps gick o köra i trafiken. Bland annat vågade ingen köra om honom, plus det han blev stoppad av riktiga polisen flera gånger dock utan några böter eftersom det inte var olagligt.

Såg en Volvo Amazon svart och vit som polisens tidigare bilar med texten Potatis.

Haha.. vilken sjuk idé. Funderar själv på att köpa en gammelgixxer för att leka med både på vägen och i garaget men idén om polislack har aldrig slagit mig. Kanonkul!

Hur är det vid försäljning, sjunker priset mycket om man inte har orginallack?

EDIT: Hälsar ni inte på MC-polisen? Jag hejar på alla som åker MC.

min hoj är hemmalagad & målad mattsvart, så jag tror inte det sänker mitt värde iaf! :)

Någon måste ju göra PR för snuten! :tungan

frekke skrev:
Haha.. vilken sjuk idé. Funderar själv på att köpa en gammelgixxer för att leka med både på vägen och i garaget men idén om polislack har aldrig slagit mig. Kanonkul!

Hur är det vid försäljning, sjunker priset mycket om man inte har orginallack?

EDIT: Hälsar ni inte på MC-polisen? Jag hejar på alla som åker MC.

Låter som en cool idé.

Själv har jag sett en SAAB 9000i som var målad i polisens nyare färger (Blå/vit) där det stog PILSNER.

Annars går det ju alltid att skriva PÖLIS, fast med Ö i andra färger som kanske "smälter in" i de andra färgerna.

Sen skaffar man lite blå lampor från www.danmobility.se för att få in lite effekter också..
http://www.danmobility.se/product.asp?c=295300122&n=1199149603&pn=1215156772

EDIT:
Glöm inte att skaffa ett blått Goretex ställ med fakehölster och helvit Bogvisirshjälm.

Faan va kul det skulle vara.

Jag har sett en gammal 142'a som är svartvit med texten POESI i samma textformat som gamla POLIS :lol

desto mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag! :banana

bara hoppas att det retar så många som möjligt! :tungan

amullo skrev:
Låter som en cool idé.

Själv har jag sett en SAAB 9000i som var målad i polisens nyare färger (Blå/vit) där det stog PILSNER.

Annars går det ju alltid att skriva PÖLIS, fast med Ö i andra färger som kanske "smälter in" i de andra färgerna.

Sen skaffar man lite blå lampor från www.danmobility.se för att få in lite effekter också..
http://www.danmobility.se/product.asp?c=295300122&n=1199149603&pn=1215156772

Köp en såndäringa polis t-shirt med pickan o allt påmålat :lol Såndär som barn brukar ha, undrar om dom finns i Large :hihi

Undrar hur många trådar som kommer hamna här på sporthoj.com med "Snuten har skaffat R1!" :)

någon som vet vart man får tag i den här reflex tejpen?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025