Får inte svetsen att funka

Inte helt lätt att få en snygg svets (inga porer, sprickor eller slaggingjutelser för att nämna några). Tror inte WEST menade något ont alls.

Finns några riktigt bra handböcker för svetsning. Har du lagt ner pengar på egen svets när du inte har några svetskunskaper är en handbok garanterat en bra investering.

fixa ok 48.00 antingen 2,0 eller 2.5.. de blir bäst. håller bra o lätta o svetsa. sen så står de på paketen hur mycke amp. du ska ha. ok48.00 2.5 kan man ha mellan 80-120 beroende på gods.

Att kalla OK48.00 för lättsvetsade för en nybörjare är lite att överdriva tycker jag :)

OK 48 är ju kända för att vara lite klistriga,dock är det en väldigt bra allround elektrod som går att svetsa i många lägen.

Beronde på vilka krav och vad det får kosta så är faktiskt Biltemas rutila pinnar lättsvetsade och duger gott till enklare konstruktioner om man inte vill slänga upp en 4-500 för ett paket 48:or

1.Biltema
2.OK48.00

Bifogat

• CIMG1570 [640x480].JPG
    CIMG1570 [640x480].JPG
    86.8 KB · Visningar: 229
  • ATT00001.jpg
    ATT00001.jpg
    28.8 KB · Visningar: 212
Jag tror inte biltemas är lättsvetsade, snarare du som kan svetsa:P

en fråga bara, när jag sätter på en ny elektråd så fastnar den mycket i början sen när den har blivit lite kortare funkar de mycket bättre.. Vad beror de på?

en fråga bara, när jag sätter på en ny elektråd så fastnar den mycket i början sen när den har blivit lite kortare funkar de mycket bättre.. Vad beror de på?

Förmodligen är de lite fuktiga. Släng in dom i ugnen på 100 grader ien halvtimme så blir det troligen bättre.:tummenupp

Knacka pinnen mot golvet när dom är nya så att du får fram metallen så går det lättare,använd andra handen till att stödja pinnen när dom är långa (spela biljard )

Kanske är det så att man har mer koll på pinnen när den är kort och ofta är den ju redan varm om man har svetsat ner den.

Du kan ju prova att skraptända dvs du drar pinnen i en svepande rörelse fram till där du skall svetsa,lite som man drar en penna snabbt över ett papper.

Knacka pinnen mot golvet när dom är nya så att du får fram metallen så går det lättare,använd andra handen till att stödja pinnen när dom är långa (spela biljard )

Kanske är det så att man har mer koll på pinnen när den är kort och ofta är den ju redan varm om man har svetsat ner den.

Du kan ju prova att skraptända dvs du drar pinnen i en svepande rörelse fram till där du skall svetsa,lite som man drar en penna snabbt över ett papper.

Ok tackar ska testa de där.. Riktigt bra förklarat :tungan :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa