Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Drog åt muttern till bakhjulet på 125an alldeles för hårt när jag spännde kedjan för ca 4 månader sen, nu får jag inte loss skiten, inte ens meken på mc-verkstan här i stan fick loss skiten, och då stod han och tryckte med foten och kroppsvikt på hyls-skafftet
Nu är muttern lite rundad också, pgr. av ej precis passande hylsor vid mina tidigare försök att få av skiten. Hur ska jag göra? Dränka skiten med 5-56 i några dagar och hoppas på att det fortfarande finns lite kanter kvar på muttern för hylsan att greppa i? Eller måste jag ta sista utvägen, så gott det går svetsa fast en lång(för hävkraft) fyrkantsprofil på muttern och sedan ställa mig och hoppa på skiten tills den lossnar? Eller svetsa på en gammal hylsa som passar hyfsat!? Då måste jag fixa en ny hjulmutter men det finns säkert något i järnhandeln som passar.
Är tacksam för snabba svar. Har inte kört hojen på 2 månader, pgr. av olycka/vurpa och nu behöver jag byta drivpaket, och det är svårt att göra när man inte får av bakhjulet... Abstinensen har gjort att jag tappat livsglädjen, till och med min mor har märkt det...

Är tacksam för snabba svar. Har inte kört hojen på 2 månader, pgr. av olycka/vurpa och nu behöver jag byta drivpaket, och det är svårt att göra när man inte får av bakhjulet... Abstinensen har gjort att jag tappat livsglädjen, till och med min mor har märkt det...