Får icke bort mappen.

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Bort för fan. Bort för fan!!
Aldrig har jag varit med om en så irriterande sak. jag får inte bort en mapp. Det heter "bilder".
inga program ligger bundna till mappen i fråga. Det står att den är skrivskyddad. Detta väljer jag bort men icke. När jag sedan vill ta bort den är den likt förbannat skrivskyddad...

Vad göra??

Ta upp en DOS-prompt och gå till directoryt där den finns och sen "del filen.txt". Kan inte förklara men det har hänt kanske 3-4 gånger genom åren att inget program eller annat låser den (mig veterligen) men det har helt plötsligt funkat via DOS. Nu hade du ju inget konstigt filnamn med mellanrum och svenska tecken m.m.

Nicke skrev:
Ta upp en DOS-prompt och gå till directoryt där den finns och sen "del filen.txt". Kan inte förklara men det har hänt kanske 3-4 gånger genom åren att inget program eller annat låser den (mig veterligen) men det har helt plötsligt funkat via DOS. Nu hade du ju inget konstigt filnamn med mellanrum och svenska tecken m.m.
så man ska bara skriva i dos prompt del bilder.txt, eller ska man typ skriva d:/konica/del bilder.txt

:va :confused: :va

Hoppa till dir med "cd d:/konica" och skriv "del bilder.txt" alternativt stå varsomhelst och skriv full sökväg "del d:/konica/bilder.txt".

R1 Uffe skrev:
så man ska bara skriva i dos prompt del bilder.txt, eller ska man typ skriva d:/konica/del bilder.txt
:va :confused: :va

Du kan även ställa dig direkt i biblioteket och köra "Attrib -r -a -s -h *.*" för att sedan skriva "del *.*" (OBS! Stå i rätt bibliotek för fan), därefter "cd.." och sedan "rd bilder".

Stålborste är sista utvägen.

Satan, fan, helvetet.
Provade först "rd bilder".
Gick inte eftersom att "den används av annan process"
Sen provar jag "del bilder.txt" men då hittas inte filen.
Sist av allt bara "del bilder" inget händer...
Fan.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back