Få ner katten innan den dör

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
stoooffe skrev:
Varför har du blivit antiskåne sen du flyttade till norrland?

Bara för du har blivit en wannaberikssvensK ! :7peta
vi gör en cup, vi har ju redan planerat att överfall honom när de ska hämta sina grejor. jag tycker att vi utökar planen, kidnappar och hjärntvättar honom.

stoooffe skrev:
Varför har du blivit antiskåne sen du flyttade till norrland?

Bara för du har blivit en wannaberikssvensK ! :7peta

Haha antar att det är lättare att hata en sakna. Nej men bo där jag bodde i ett år så blir du oxå bitter ska du se. Den polare som bode närmast bode 7 km bort, kul på sommarn men ett helvete på vintern. Man luktade konstant moppe.
Gick en buss till skolan och den gick 7.07 och va i skolan 7.33 oavsätt om du börja 10. hem gick den 16.20. Staden innehåller en "körskola" som heter tettes mc. Vad jag tycker om den har nog framgått redan men kort versionen är han suger.
Snygga brudar existera knappt.
På nästan alla fester va det någon korkad jävla bonde som skulle slåss.
Min skola sög svin mkt, inget brandlarm i en lokal där fordon, el och bygg är låter det smart? 4 i min klass fick g- på slutprovet i el lära resten fick ig. Jag tror jag hörde frasen "på sockerbruket" minst 1 miljongånger på styrtekniken. Åkte man till malmö och handla hoppa en gubbjävel på en.

Nästan alla skåningar saknar empati och förstålse för andra.
Efter att ha hört diskutionen om vilken traktor som va best i över ett år så trode jag infatila bönder va det drygaste som fanns, sen började jag på el programet och konstatera att dataspelande bönder va värre.

Men värst va att det konstant blåste. det blåser fan 300 dagar om året sen är det inte vindstilla dom andra utan då va det storm.

Vist saknar jag vänerna och huset men allt annat sög.

Edit: Glömde polakerna som snode allt dom kom åt.

Oddjob skrev:
Jag har 15 meters tallar rakt utanför fönstret
och det finns bra mycket högre träd.

15meter e höööögt.
Hade en 15 meter (tror de iaf) hög bok på vår tomt i skåne så de va ganska mycket ironi.

prulle skrev:
15meter e höööögt.
Hade en 15 meter (tror de iaf) hög bok på vår tomt i skåne så de va ganska mycket ironi.
Men du har bott i östra skåne,
där är alla bönder så du har inget att uttala dig om :hihi

honkiie skrev:
Det finns inte ek i norrland :fakta

Däremot tall finns det gott om

Morsan och farsan har en ek på tomten i Umeå, dom har även en fet katt, den feta katten klättrar dock sällan i träd, han får påfyllning i matskålen 8 gånger om dagen, så han låter småfåglarna vara...

GuW skrev:
Morsan och farsan har en ek på tomten i Umeå, dom har även en fet katt, den feta katten klättrar dock sällan i träd, han får påfyllning i matskålen 8 gånger om dagen, så han låter småfåglarna vara...
Umeå är ett gränsfall. Officiellt sett så är det för långt söderut men dom kan få vara med ändå.

prulle skrev:
Haha antar att det är lättare att hata en sakna. Nej men bo där jag bodde i ett år så blir du oxå bitter ska du se. Den polare som bode närmast bode 7 km bort, kul på sommarn men ett helvete på vintern. Man luktade konstant moppe.
Gick en buss till skolan och den gick 7.07 och va i skolan 7.33 oavsätt om du börja 10. hem gick den 16.20. Staden innehåller en "körskola" som heter tettes mc. Vad jag tycker om den har nog framgått redan men kort versionen är han suger.
Min skola sög svin mkt, inget brandlarm i en lokal där fordon, el och bygg är låter det smart? 4 i min klass fick g- på slutprovet i el lära resten fick ig. Jag tror jag hörde frasen "på sockerbruket" minst 1 miljongånger på styrtekniken. Åkte man till malmö och handla hoppa en gubbjävel på en.

Efter att ha hört diskutionen om vilken traktor som va best i över ett år så trode jag infatila bönder va det drygaste som fanns, sen började jag på el programet och konstatera att dataspelande bönder va värre.

Men värst va att det konstant blåste. det blåser fan 300 dagar om året sen är det inte vindstilla dom andra utan då va det storm.

Du har nog bott i fel del av skåne. :näsblod

prulle skrev:

Det blev mycket bättre när du flyttade.

Hur ofta ser man en död katt uppe i ett träd (eller som har trillat ner)?

Inte ofta, MEN det händer. Min bror är brandman och blev varse om detta vid detta nyårsafton.

Det var en förtvivlad man som ringde från ett ytterområde av det område som är under deras ansvar. För att rädda katten hade stegbilen fått åka långt åt helvete på självaste nyår. En kollega till brorsan, kalla honom Lasse, svarade att katten nog kommer ner och att det inte var nåt att oroa sig över.

Näst dag hade katten trillat ner och dött. Så nu kan inte komma med sitt så klämkäcka "Hur ofta har du sett en död katt i ett träd"-svar längre.

Bara så ni vet, även om det är ovanligt, så kan pälsbollarna visst dö om man inte hjälper dom.

Över och ut!

Mark skrev:
Hur ofta ser man en död katt uppe i ett träd (eller som har trillat ner)?

Inte ofta, MEN det händer. Min bror är brandman och blev varse om detta vid detta nyårsafton.

Det var en förtvivlad man som ringde från ett ytterområde av det område som är under deras ansvar. För att rädda katten hade stegbilen fått åka långt åt helvete på självaste nyår. En kollega till brorsan, kalla honom Lasse, svarade att katten nog kommer ner och att det inte var nåt att oroa sig över.

Näst dag hade katten trillat ner och dött. Så nu kan inte komma med sitt så klämkäcka "Hur ofta har du sett en död katt i ett träd"-svar längre.

Bara så ni vet, även om det är ovanligt, så kan pälsbollarna visst dö om man inte hjälper dom.

Över och ut!

Visst, pälsbollarna kan säkert dö uppe i ett träd. Men ja vet inte, ska man kunna ringa brandkåren och säga åt dom att leta efter hundstackarn när han sprungit bort?

Och bara för att klargöra, allt ovan Dalälven är norrland.

A.C skrev:
Visst, pälsbollarna kan säkert dö uppe i ett träd. Men ja vet inte, ska man kunna ringa brandkåren och säga åt dom att leta efter hundstackarn när han sprungit bort?

nej, jag tycker inte att de är brandkårens jobb att ta ner katter från träd. Ville bara berätta om att dom visst kan dö om ingen hjälper dom.

Brandkårens ska göra insatser som är i allmänhetens nytta har jag för mig att det heter. Så om det hade varit en svindyr utställnings/avelkatt så hade dom förmdligen prioriterat lite annurlunda.

Själv ger jag blanka fan i pälsbollar. Inte min kopp av te så att säga.

Markus skrev:
Nä, det är en vänort till Norrtälje.
Och det finns finfina motorcykelvägar där. :mattias
Och ek-träd, med ollon.
Nä, Pskov i Ryssland är vänort till Norrtälje! :fakta Och ekarna är nog fler innan Rånäs vid Ekebyholm...
Men finfina hojvägar finns det allt... fast dom är nästan bättre runt Kårsta. Med lite vilja kan man få en alldeles egen svensk nordslinga där: Kårsta -> Brottby -> Åkersberga -> Vaxholm -> Gillinge -> Lapplands Väsby -> Vallentuna -> Lindholmen -> Kårsta. :tummenupp

KGK skrev:
...Märkliga djur, som gillar allt mellan +50 och -25 :va
Rånäsbor :va

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...