Få loss skruven och tjäna en femhundring!

Vi har ett "KARLSSON" varuhus här i stan, och där köpte min grabb ett "kit" som var gjort speciellt för dessa ändamål. Principen var enkel och fungerar!
Med en vanlig borr, som följer med kittet, borrar men ett c:a 3-4mm djupt hål, sedan tar man Verktyget som är koniskt och härdat, sätter i detta i en vanlig borrmaskin/skruvdragare och reverserar den.
Då följer skruven med upp hur enkelt som helst!
Jag kommer inte ihåg vad "Kittet" heter, ska eventuellt in där idag, återkommer med namnet.
Jag ska definitivt köpa ett till mig själv också, nu när jag sett att fungerar och då speciellt på "krysskruvar"!

/KentW
 
Vi har ett "KARLSSON" varuhus här i stan, och där köpte min grabb ett "kit" som var gjort speciellt för dessa ändamål. Principen var enkel och fungerar!
Med en vanlig borr, som följer med kittet, borrar men ett c:a 3-4mm djupt hål, sedan tar man Verktyget som är koniskt och härdat, sätter i detta i en vanlig borrmaskin/skruvdragare och reverserar den.
Då följer skruven med upp hur enkelt som helst!
Jag kommer inte ihåg vad "Kittet" heter, ska eventuellt in där idag, återkommer med namnet.
Jag ska definitivt köpa ett till mig själv också, nu när jag sett att fungerar och då speciellt på "krysskruvar"!

/KentW
Låter som en grispitt eller griskuk som det också kallas :tungan
 
Last edited:
Det liknar en sk. "Grispitt", men det var inte en traditionell "Grispitt".

/KentW
 
Använd också rätt sorts bits ! Troligtvis JIS alt philips som man slipar av spetsen lite
 
Fick besök av Thorped i dag, slipade ett spår med dremmeln och slog upp skruven med slagmejsel.
Har ni ofta problem med så skaffa en slagmejsel, det är ett mycket bra verktyg när det kniper.
 
Fick besök av Thorped i dag, slipade ett spår med dremmeln och slog upp skruven med slagmejsel.
Har ni ofta problem med så skaffa en slagmejsel, det är ett mycket bra verktyg när det kniper.

A.K.A Jesper, Lasse ska jag hälsa på när hojen är klar, kanske köra en sväng också? :7peta

Evigt tacksam för hjälpen :Bugar
 
Jag brukar köra i denna ordningen med skruvar som trilskas:

Slagskruvmejsel
Mutterdragare
Värme med gasbrännare
Fila nytt spår
Svetsa mutter
Borra
 
A.K.A Jesper, Lasse ska jag hälsa på när hojen är klar, kanske köra en sväng också? :7peta

Evigt tacksam för hjälpen :Bugar

Jag känner igen den där... Insidan av statorkåpan, med en sladd som håller fast hela kåpan i blocket, eller hur? Min är också körd sedan länge, men ska göra ett försök med slagmejsel som tipsats om i tråden.
 
Jag känner igen den där... Insidan av statorkåpan, med en sladd som håller fast hela kåpan i blocket, eller hur? Min är också körd sedan länge, men ska göra ett försök med slagmejsel som tipsats om i tråden.
Stämmer bra, jaa försök med slagmejsel, det gick efter in stund men den satt...
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top