Har sneglat på en smr litegrann som nästa hoj. Problemet är att ja precis når ner med tåspetsarna o skulle gärna nå ner lite mer. Går det att montera lägre sadel eller sänkningskit på dom? Läste nånstans att gel-sadel skulle sänka med 2cm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Når du ner med båda tårna samtidigt? Då är det ju inga probs öht..
Jag hade 990SM när det kom, och kunde knappt leka nudda mark med båda fötterna samtidigt (178). Likaså när jag körde cross så nådde man inte ner.
Trixet är att halka ner lite med röva på ena sidan så man får ner hela foten, man måste bara glida åt samma håll som man lutar hojen så är det inga probs
Tjöp! Roligaste gathoj jag haft.
Förstår inte vad ni snackar om. Den är ju perfekt i höjd!
Tror det är samma komfortsadel som till SM och den är ca 1900 i butik
Menar du för mig eller i allmänhet? Jag har alltid föredragit lite högre motardcyklar trots min korta kropplslängd, lite problematiskt har det allt varit ibland
Okej tack!
Till mina 196cm är den perfekt i höjd![]()
Menar du för mig eller i allmänhet? Jag har alltid föredragit lite högre motardcyklar trots min korta kropplslängd, lite problematiskt har det allt varit ibland
Okej tack!
Finns ju original sänkningssats för SMT 2,5CM vet ej om det är samma till SM, annars borde det ju finnas original även till SMR!
Jag körde 125 cross när jag var 12, gick det så klarar du det där
Men jag vet lite vad du menar.. Jag tappade faktiskt min en gång när det vek sig åt fel håll och jag inte fick ner nån stark fot, till slut orkade jag inte hålla längre. La den iofs snällt så det blev inte ens en repa på styränden, men man måste ju planera lite. Den blir tung när man väl tappat balansen och står som en kräfta.
Hehe ja en cross gör det ju inte så mkt om man tapparja körde själv Derbi SM när ja körde moppe o hade ungefär samma problem med att nå ner som med Smr, skillnaden är ju dock att smr väger det dubbla och är svårare att fånga som du säger
![]()
Inte direkt billig men man förstör ju inte väghållningen iallafall, är till SMT men borde väl passa till SMR med, är inte säker dock!
http://www.gear4motorcycles.co.uk/?i=411184
http://www.ktm-parts.com/62112955033.html
Börja med att släpp helt på förspänningen fram. Fjädrarna är på tok för spända i standardutförande. Skjut upp gaffelbenen i styrkronorna 2 cm. Släpp max tillåtet på förspänningen bak. Komplettera om behov finnes med en komfortsadel. Det skulle jag ha börjat med iaf. SMR:en känns väldigt understyrd i standard setup, så denna setup borde funka bra. Själv spännde jag min förspänning max (iofs bara 2mm) bak, men släppte helt på förspänningen fram, och sköt upp gaffelbenen dryga 1 cm. Sen styrde den in riktigt fint i kurvorna, och höll spåret bra.![]()
View attachment 400699 min SMR Med SMT Sadel.... samt orginal sadel,, View attachment 400700 Jag e Dvärg, =170.. Perfekt!! Men tycker Orginalsadeln funkar kannon oxå jaaa lite Tå varningSå här såg min SMT ut View attachment 400701 Grym Hoj.. Men SMR,en MUMS,,,
![]()
JooJa SMt,ns Sadel funkar rakt av. Köp.. en 09-11. (om du inte vill ha med abs!) på 9-11 är det helt annan fjädring ,andra hjul annan fram broms, (Från Rc8an
Ang,fjädring Ska du köra bana? om inte!! börja inte mickla med fjädringen för mycket, Jag har provat alla typer av inställningar och jag kör nu på Race`inställningen (Kör 90% gata) men Då bör man ha däck som blir varma fort.Mycket av Känslan (fästet) Sitter i Däcken,. På SMR 09-11 (NY) Sitter det Pirelli Ban/Gat? däck tar bra lång tid=Hård körning innan dom blir Varma. BYT Man får köra på bra hårt om man vill ha bra fäste med dom (På gata). För bana Perfekt.. Sen 12- 13, (Blev för dyr) så blev det snik Modell, Andra fälgar (SMT,ns) Annan fjädring samt andra frambromsar (SMt,ns) Men fick ABS.(Går att stänga av!)- (Även SMt,ns Abs går att stänga av) En helt underbar Bus hoj. Som jag ska åka Europa med i Juni. Blir ett par dagar på Nurburgring oxå
du ang, Höjden på SMr,en jag har även en Husaberg 501-13 När jag har varit ute och kört på den, Så Tycker jag SMr,en känns Låg
Lyssna på `Agile` Tjöp..
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |