Få hojåkare med utländsk härkomst?

• Thread starter Thread starter tks
  • Start date Start date
Själv undrar jag varför så stor andel "unga" i Sverige kör så mycket meshoj, typ touring och liknande - har även sett sådana onaturliga saker some 30-35 åringar som kör HD:zpy Jämfört med till exempel Frankrike och andra länder där 90% av alla hojar man ser är sporthojar.

Jeg tror det er fordi at de infödte svenskere har fejl på optiken - altså synsfejl.
Selv har jeg en internationellt godkendt räsersportsmoyorcyckel BMW 10000RR, som i Danmark og resten af verden er fuldblods räser MC.

Men, her i Sverige beskylls jag för at köre Goldwinge med trailer, gul vest og pilot hjälm.
Jeg har lagd ind klagemål hos forhandleren, og vi har sammen geneomgået registreringsbeviset, og det er altså en 10000RR räser model!

Forhandleren er meget söd, og han syntes at jeg ikke skal blive ked af at det er nogen som ikke ved alt på sporthoj.com. Motorcyckel forhandeleren sa også at jeg bare ska "gassa" mera, istedet for at hacke på internet.

Det er meget svärt at vara på sporthoj.com - men, meget nemmere at köre med fuld fart.

Ok sweet! med min hjärna och ditt utseende kan vi komma långt :hihi

Mitt utseende är tyvärr redan bortlovad (giftermål i höst) till en kvinna med betydligt mer hjärnkapacitet (akademiker) än en själv:hihi men det hänger några riktiga hunkar på sporthoj utan hjärna så du kommer säkert att komma väl till pass:D

Annars är mitt talessätt: bakom varje framgångsrik man står en kvinna..................................................i vägen:hihi

Last edited:
Nåt som stör mig ännu mer är att det är jävligt få infödda svenskar som bara måste gå ifrån och lägga sig på en sketen matta och be. DET tycker jag är konstigt. Att köra hoj oavsett kultur, dvs hd eller japanskt skiter jag högtidligt i.

Mitt utseende är tyvärr redan bortlovad (giftermål i höst) till en kvinna med betydligt mer hjärnkapacitet (akademiker) än en själv:hihi men det hänger några riktiga hunkar på sporthoj utan hjärna så du kommer säkert att komma väl till pass:D

Annars är mitt talessätt: bakom varje framgångsrik man står en kvinna..................................................i vägen:hihi

och bakom varje framgångsrik kvinna står en förvånad man..
;D

Lysande trådlyft...

Däremot ser jag inget konstigt i att det är många Svenska hojåkare i Sverige - konstigt vore väl annars...........

Har också tänkt på det :). Är invandrare och har många vänner som är invandrare som vill ta mc kort men får inte av sina föräldrar

Just for the record...
Du är kvinna, eller åtminstone sagt till SH att du är det, alltså könssymbolen vid ditt användarnamn...
(Du kan ändra kön i profilen)

Jag vet inte var ni brukar åka hoj men där jag gör det verkar det finnas hojåkare från alla möjliga världsdelar :tummenupp.

om man ska vara lite seriös så tror jag personligen att MC i sverige är FRÄMST ett nöjesfordon medans det i övriga länder är et nyttofordon. Kolla hela central europa, där är mc främsta transportmedlet för många pga trafiken. Här i sverige kan folk unna sig bil och det går att köra i den svenska trafiken oavsett vad våra politiker påstår.

Har också tänkt på det :). Är invandrare och har många vänner som är invandrare som vill ta mc kort men får inte av sina föräldrar

Hahah fan va sant! hör ofta det från mina polare, svenska som utländska:-D
Är själv invandrare och kör hojj! för mig var det som du säger segt i början när jag sa att ja skulle skaffa hojj:-D Farsan tyckte mest det var coolt men morsan sa annat, och då var han ju tvungen att hålla med klart ;) inte lätt med Albanska morsor hahaha. Men nu kvittar det vad som tycks, för jag tog kortet, köpte hojjen å ångrar inte en sekund!! :banana

90% av Invandrarna jag har snackat med säger samma sak, mina föräldrar hade dödat mig, bara jag säger jag ska köpa motorcykel :D Mina föräldrar var också jättemycket emot mckortet. Har velat köra motorcykeln sen jag var 5 år, så jag tog tag i saken och fixa mig kortet och mcn (när jag blev lite äldre då). Men här i Skåne känner jag och har sett många invandrare som kör mc. Men dom kör ofta själv eller i små grupper.

Hahah fan va sant! hör ofta det från mina polare, svenska som utländska:-D
Är själv invandrare och kör hojj! för mig var det som du säger segt i början när jag sa att ja skulle skaffa hojj:-D Farsan tyckte mest det var coolt men morsan sa annat, och då var han ju tvungen att hålla med klart ;) inte lätt med Albanska morsor hahaha. Men nu kvittar det vad som tycks, för jag tog kortet, köpte hojjen å ångrar inte en sekund!! :banana

Oavsett ursprung verkar vissa personer alltid ha svårt att klippa av navelsträngen....

Kom till Sverige "05 från Grekland , "07 hade min första hoj ( i Sverige ) :))
Är uppvuxen med 2 hjulingar och kan inte var utan, synd bara att det blir bara ett paar monaten om året.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT