Få hojåkare med utländsk härkomst?

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Själv undrar jag varför så stor andel "unga" i Sverige kör så mycket meshoj, typ touring och liknande - har även sett sådana onaturliga saker some 30-35 åringar som kör HD:zpy Jämfört med till exempel Frankrike och andra länder där 90% av alla hojar man ser är sporthojar.

Jeg tror det er fordi at de infödte svenskere har fejl på optiken - altså synsfejl.
Selv har jeg en internationellt godkendt räsersportsmoyorcyckel BMW 10000RR, som i Danmark og resten af verden er fuldblods räser MC.

Men, her i Sverige beskylls jag för at köre Goldwinge med trailer, gul vest og pilot hjälm.
Jeg har lagd ind klagemål hos forhandleren, og vi har sammen geneomgået registreringsbeviset, og det er altså en 10000RR räser model!

Forhandleren er meget söd, og han syntes at jeg ikke skal blive ked af at det er nogen som ikke ved alt på sporthoj.com. Motorcyckel forhandeleren sa også at jeg bare ska "gassa" mera, istedet for at hacke på internet.

Det er meget svärt at vara på sporthoj.com - men, meget nemmere at köre med fuld fart.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ok sweet! med min hjärna och ditt utseende kan vi komma långt :hihi

Mitt utseende är tyvärr redan bortlovad (giftermål i höst) till en kvinna med betydligt mer hjärnkapacitet (akademiker) än en själv:hihi men det hänger några riktiga hunkar på sporthoj utan hjärna så du kommer säkert att komma väl till pass:D

Annars är mitt talessätt: bakom varje framgångsrik man står en kvinna..................................................i vägen:hihi
 
Last edited:

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Sverige
Hoj
Sparkcykel
Nåt som stör mig ännu mer är att det är jävligt få infödda svenskar som bara måste gå ifrån och lägga sig på en sketen matta och be. DET tycker jag är konstigt. Att köra hoj oavsett kultur, dvs hd eller japanskt skiter jag högtidligt i.
 

Leni lens

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV650s
Mitt utseende är tyvärr redan bortlovad (giftermål i höst) till en kvinna med betydligt mer hjärnkapacitet (akademiker) än en själv:hihi men det hänger några riktiga hunkar på sporthoj utan hjärna så du kommer säkert att komma väl till pass:D

Annars är mitt talessätt: bakom varje framgångsrik man står en kvinna..................................................i vägen:hihi

och bakom varje framgångsrik kvinna står en förvånad man..
;D
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Lysande trådlyft...

Däremot ser jag inget konstigt i att det är många Svenska hojåkare i Sverige - konstigt vore väl annars...........
 

Vvalon

.
Gick med
11 Sep 2009
Ort
skåne
Hoj
zx6r 2009
Har också tänkt på det :). Är invandrare och har många vänner som är invandrare som vill ta mc kort men får inte av sina föräldrar
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Annars är mitt talessätt: bakom varje framgångsrik man står en kvinna..................................................i vägen:hihi

Just for the record...
Du är kvinna, eller åtminstone sagt till SH att du är det, alltså könssymbolen vid ditt användarnamn...
(Du kan ändra kön i profilen)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag vet inte var ni brukar åka hoj men där jag gör det verkar det finnas hojåkare från alla möjliga världsdelar :tummenupp.
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
om man ska vara lite seriös så tror jag personligen att MC i sverige är FRÄMST ett nöjesfordon medans det i övriga länder är et nyttofordon. Kolla hela central europa, där är mc främsta transportmedlet för många pga trafiken. Här i sverige kan folk unna sig bil och det går att köra i den svenska trafiken oavsett vad våra politiker påstår.
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Har också tänkt på det :). Är invandrare och har många vänner som är invandrare som vill ta mc kort men får inte av sina föräldrar


Hahah fan va sant! hör ofta det från mina polare, svenska som utländska:-D
Är själv invandrare och kör hojj! för mig var det som du säger segt i början när jag sa att ja skulle skaffa hojj:-D Farsan tyckte mest det var coolt men morsan sa annat, och då var han ju tvungen att hålla med klart ;) inte lätt med Albanska morsor hahaha. Men nu kvittar det vad som tycks, för jag tog kortet, köpte hojjen å ångrar inte en sekund!! :banana
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
90% av Invandrarna jag har snackat med säger samma sak, mina föräldrar hade dödat mig, bara jag säger jag ska köpa motorcykel :D Mina föräldrar var också jättemycket emot mckortet. Har velat köra motorcykeln sen jag var 5 år, så jag tog tag i saken och fixa mig kortet och mcn (när jag blev lite äldre då). Men här i Skåne känner jag och har sett många invandrare som kör mc. Men dom kör ofta själv eller i små grupper.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Hahah fan va sant! hör ofta det från mina polare, svenska som utländska:-D
Är själv invandrare och kör hojj! för mig var det som du säger segt i början när jag sa att ja skulle skaffa hojj:-D Farsan tyckte mest det var coolt men morsan sa annat, och då var han ju tvungen att hålla med klart ;) inte lätt med Albanska morsor hahaha. Men nu kvittar det vad som tycks, för jag tog kortet, köpte hojjen å ångrar inte en sekund!! :banana

Oavsett ursprung verkar vissa personer alltid ha svårt att klippa av navelsträngen....
 

The Stiffmeister

Master of disaster!
Gick med
11 Dec 2007
Ort
Revinge
Hoj
B-King
Kom till Sverige "05 från Grekland , "07 hade min första hoj ( i Sverige ) :))
Är uppvuxen med 2 hjulingar och kan inte var utan, synd bara att det blir bara ett paar monaten om året.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top