Få bort packbox i framgaffel

tlundberg

Datornörd
Gick med
4 Aug 2008
Hoj
zx6r -98
Hej

Jag försöker få bort packboxarna i framgafflarna, men de sitter som berget! Någon som har någon idé på hur man kan få bort dem? Jag har testat att ställa gaffeln i kokande vatten i fem minuter, men det hjälpte inte. Fler idéer?

Har aldrig varit med om att de suttit så hårt att de inte lossnat när man rycker isär benet... Du har lossat bulten till dämpstången?

Jodå, dom kan sitta ibland riktigt hårt. Dock så är det inte packboxen som sitter hårt utan....

Jag har ju ingen bild på hur den ser ut på X6:an(?), men det brukar se ut enligt följande:
- dammbox
- låsbricka
- packbox
- bricka
- bussning

Givetvis också att som zopilote nämner så ska också nämnda bult vara lossad.

Det som brukar fastna är bussningen under brickan och den brukar lossna om man våldar ordentligt(i botten och sen rycker man som fan)

Täljde bort det mesta av gummit som vi kom åt, sen värmde vi med varmluftspistol tills oljan kokade och lite till och sen massvis med brytvåld på det så lossnade den tillslut!

Dammskydd och låsring var så klart redan bortplockade. Även innerbenet hade vi plockat bort. Det är en gammal rd125 lc jag skruvar på. Finns bara dammskydd, låsring och packbox. Ej någon bricka eller bussning.

Nu är det dags för nästa ben! :)

Last edited:
Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!