Fästa förgasartratt?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har en förgasartratt som glipar lite. Vad kan man använda för material för att täta och sedan slipa ner så att man slipper onödig turbulens?

Sprickan är knappt synbar men det är där tratten möter förgasarhuset. Det ser ut som om de har använt ngn sorts epoxi/komposit/glasfibersmet men jag kan inte riktigt säga vad det är. Ska vara slipbart och tåla bensin/olja.

Bifogat

• tratt.jpg
    tratt.jpg
    65.4 KB · Visningar: 116
Är lite skeptisk mot kemisk metall använd hellre nått epoxi som portningsfolket använder fråga andersbrink han har bra pejl på dyligt

JB-Weld är noterat. Stans hårt låter dock jobbigt om man måste slipa det så attd et blir lent som en bebisrumpa. Eller?

Goodstuff skrev:
Jag har en förgasartratt som glipar lite. Vad kan man använda för material för att täta och sedan slipa ner så att man slipper onödig turbulens?

Sprickan är knappt synbar men det är där tratten möter förgasarhuset. Det ser ut som om de har använt ngn sorts epoxi/komposit/glasfibersmet men jag kan inte riktigt säga vad det är. Ska vara slipbart och tåla bensin/olja.

kemisk metall??

edit: tog 5 sek att skriva och då har 5 st redan skrivit.. :-)

...fast överflödet torkar man ju bort innan det härdat. Trasa på 556 på de ställen det inte ska fästa. Fast handlag och en kniv funkar också efteråt.
Själv skulle jag ha använt Casco's Liquisole (skoreparationsgucka).

Jah har anvandt kemisk metall från Loctite med god resultat, A1 for Aluminium och S1 for Stål. Men det ar lite dyrt.Kommer inte ihåg HUR dyrt det va men en rundt 400 per styck tror jag....jag reparerade en skoter motor som glipade lite mellan block halvorna efter et liiiite kolv havari.och den har varit tat nu i fyra år..

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...