Färsk Senap !

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Jo, nu jävlar har jag köpt mig en Husaberg Fe650, så nu kommer jag säkert peppra forat med korkade frågor i ämnet, hoppas ni har tålamod. Känns grymt bra för min del måste jag säga, sambon däremot, som i likhet med många kvinnor har en välutvecklad känsla för färg och form, och som dessutom talar flytande Franska, fällde sin dom utan omsvep ;

Anders, fånigt leende: *visar bild* -Kolla Älskling, beställde idag, fräck eller hur !?
Maria: -Ehhh ?
Anders: -Vaddå, ja alltså, det är en supermotard vettu !
Mariah: -Supermotard ? Men du har ju en fin motorcykel ?
Anders: -Jaja, men alltså, detta är en 650 supermotard va, och vikt/effekt-förhållandet vettu... woaaa !
Mariah, Torrt konstaterande: -OK, få se nu, du har alltså en fin svart motorcykel, med bred sadel och massor med "hästar", säkert hundratals, och nu har du köpt denna, som ser ut som en blandning mellan ett testkort för färgblindhet, en amöba och en moped, och du vill alltså prompt at jag kallar den för en Super-Senap ?
Anders: *eftertänksam*
Mariah: *gapskratt*...

I vilket fall, ser ni en Pinfärsk kille med orolig/lycklig blick på en Husaberg i GBG, så säg Hej Anders, och försök låta bli att garva...

Syns kanske på nån bandag i sommar, ha de gött / AndersD

AndersD skrev:
...
Mariah, Torrt konstaterande: -OK, få se nu, du har alltså en fin svart motorcykel, med bred sadel och massor med "hästar", säkert hundratals, och nu har du köpt denna, som ser ut som en blandning mellan ett testkort för färgblindhet, en amöba och en moped, och du vill alltså prompt at jag kallar den för en Super-Senap ?
Anders: *eftertänksam*
Mariah: *gapskratt*...

Du får helt enkelt messerschmidta lite och kallt konstatera för den mänskliga älsklingen att det är skillnad på moutarde (senap) och supermotard (motardförare) och att hojen egentligen är en supermoto... :tungan

Din nya, motorförsedda älskling, får jag gratulera till :yoparty och vad gäller brudar som inte förstår sig på skillnaden mellan hoj och hoj... så har jag ingen kommentar! :tuttar

Yasha skrev:
Du får helt enkelt messerschmidta lite och kallt konstatera för den mänskliga älsklingen att det är skillnad på moutarde (senap) och supermotard (motardförare) och att hojen egentligen är en supermoto... :tungan

Din nya, motorförsedda älskling, får jag gratulera till :yoparty och vad gäller brudar som inte förstår sig på skillnaden mellan hoj och hoj... så har jag ingen kommentar! :tuttar

Tja, hojen är en Supermotard men har kommit att kallas Supermoto i tysktalande länder först och främst (men det är en utveckling på senare år). På engelska säger en del också Supermoto av nån anledning.
Motard betyder motorcykel på franska och supermotard blir superebike på engelska vilket många säger också vilket blir förvirrande med RR-klassen att blanda ihop det med...
Nu kan jag ingen tyska men på Franska så används moto också för motorcykel men aldrig när det handlar om Supemotarder.

Daniel (som funderar att byta ut Messerschmitten mot en Spitfire)
www.supermotard-racing.com

*suck* Från http://www.french-linguistics.co.uk/dictionary/

motard
Nom masculin

(a) motorcyclist, biker (Infml); motorcycle police officer

moto
Nom féminin

(a) motorbike, bike (Infml); motorcycling, biking (Infml)

Men som boende i en fransktalande region så vet du säkert bäst! Själv får jag förlita mig på ordböcker och annat simpelt teoretiskt för att skriva ett försök till ett humoristiskt svar på en nybliven motardförares dilemma...

:tummenupp

AndersD skrev:
Jo, nu jävlar har jag köpt mig en Husaberg Fe650, så nu kommer jag säkert peppra forat med korkade frågor i ämnet, hoppas ni har tålamod. Känns grymt bra för min del måste jag säga, sambon däremot, som i likhet med många kvinnor har en välutvecklad känsla för färg och form, och som dessutom talar flytande Franska, fällde sin dom utan omsvep ;

AndersD

En bra hoj enligt vissa tjejer har bred sadel och gärna packväskor i förlängningen inser man att det handlar om en HD, själv tycker jag bil är bättre alternativ om man nu vill åka bekvämt. Däremot tjejer som själva kör hoj verkar ju göra vettiga val med smidiga hojar. :D

Yasha skrev:
Du får helt enkelt messerschmidta lite...

Jorå, jag försökte allt, med argument som stavning osv, men hon är på det hela taget inte sådär värst imponerad av hojen verkar det...

Själv är jag som en femåring med ny leksak, f*n va roligt jag ska ha i sommar !

/Anders

AndersD skrev:
Jorå, jag försökte allt, med argument som stavning osv, men hon är på det hela taget inte sådär värst imponerad av hojen verkar det...

/Anders
Hehe, grattis till ett bra köp. Vårda skönheten lite bara så kommer hon ge dig många underbara stunder :hihi :tuttar

Vänta bara tills du övergår från femåring med ny leksak till en man i sin bästa tid med en ny leksak, hehe.....

AndersD skrev:

/Anders
Du får se till att hon provar helt enkelt! En enstånka är en flikkas bästa vän!!! :hihi Fast risken är att du aldrig får tillbaka henne... (Både hojen och fllickvännen! :lol )

Som Supermoto säger, sköt om henne ordentligt, så kommer ni få hur kul som helst ihop! (Och då menar jag INTE flickvännen! :rolleyes:)

Husaberg ruuuulez!!! :yoparty

Men isf vill jag inte vara en SUPER motard hehe... De slajdar lite väl bra.

DAniel...

Jösses, knark alltså... vi säger inget till sambon om detta va ... ? :gnissla

Edit: kan inte skrifva ...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back