Färjestad-HV71, SM-final

nahe nu drar jag till is ladan i jönköping, HV känn er besegrade :fakta

Samuel_LJackson skrev:
Ja, om ett par timmar står man där och då jävlar ska HV vinna... det lär bli jämt men ikväll drar Håve längsta strået!

har du kontakter på biljetter???
vill så gärna se matchen på onsdag..

Maverick skrev:
Kom förbi innan då o ta en bärs hos mig.. jag bjuder..

AHH hade jag gärna gjort men ja åkte buss upp så det va lite tight med tid :fyllisar
.....o vann gjorde kungarna inte heller Uselt spel av FBK måste jag tyvärr erkänna :4skrika

Underbar seger, fy fan vad härligt! HV måste vara det värsta gnällkärringlaget näst efter Brynäs. Jämtin och Skröder ska tacka Rönnmark för att de får vara kvar på isen.

Färjestad vann rättvist idag tyvärr....
Sen var det väl lika fult från båda håll ungefär skulle jag säga.
Man får faktiskt säga att färjestad genomförde matchen mycket bra, utom Clownen i mål då förstås, tänk om han bara skulle ägna sig åt att STÅ I MÅL då skulle han åtnjuta betydligt högre respekt, för det är han ju faktiskt bra på.

Bj skrev:
Färjestad vann rättvist idag tyvärr....
Sen var det väl lika fult från båda håll ungefär skulle jag säga.
Man får faktiskt säga att färjestad genomförde matchen mycket bra, utom Clownen i mål då förstås, tänk om han bara skulle ägna sig åt att STÅ I MÅL då skulle han åtnjuta betydligt högre respekt, för det är han ju faktiskt bra på.

Fast det blir ju ännu roligare när Wallinheimo spelar som han gör - HV kommenterar hans spel konstant. Snacka om att lägga koncentration på fel saker.

Det var inget snack om vilket lag som var bäst tycker jag. HV var bra fram till kvitteringen men sedan var det i princip bara HV. Davidsson står i TV och tycker de varit det bättre laget och ägt matchen - snacka om självförnekelse. De får gärna fortsätta "äga" matcherna om de spelar som idag.
Fan vad gôtt att man har biljett till fredagen!

Skröder är totalt slut! Vad tänkte killen med när han viftade med klubban hejvilt och nästan träffade herr rönnmark i huvudet :fatta!

Nova skrev:
Skröder är totalt slut! Vad tänkte killen med när han viftade med klubban hejvilt och nästan träffade herr rönnmark i huvudet :fatta!
Hur fan kunde killen på linjen undvika att snacka med Rönnmark efter den rundpallen? Han höll ju på att bli träffad? Det är INTE ofta jag brukar eller vill klaga på en domarinsats, men igår var inte Rönnmark med i matchen. Varför får inte Andersson döma? Han är Sveriges bästa domare just nu.

Jag tror som jag gjorde innan första matchen
FBK tar hem det här
Ska man spela hockey måste man åka lite skridskor också, för att inte tala om deras powerplay

Det luktar SM-Guld!!

GULDET SKA HEM!!, GULDET SKA HEM!!, GULDET SKA HEM TILL KARLSTAD IGEN!!

MANGAN skrev:
Det luktar SM-Guld!!

Det är bara ett problem. De ska vinna den svåraste matchen också. Alldeles för många som tar alldeles för mycket för givet inför morgondagen.

Hopps att jag kommer åka hem glad från LLA imorgon men jag är långt ifrån säker.

Nova skrev:

Skulle gjort samma sak i den situationen. Han fick ju tröjan dragen över huvudet och då är det inte så kul att bli påpucklad. Visserligen kunde han svingat lite lägre än halshöjd men men.....
Är det förresten bara jag som tycker att det här har varit det mesigaste slutspelet sen 97 typ? Lite tråkigt med galna finnar som försöker hugga händerna av folk, men för övrigt så är det ju roligare med lite rallarsvingar ala Tie Domi eller andra slagsmålskungar.

Saxat från FBK forumet:

"Välkommen till Golgata HV71."

"På fredag spikar vi upp Mårts och hans rövare på korsen, sedan ska vi under tre perioder plåga dom till döds och sedan begrava laget för denna säsong.
Men lugn HV-fans ni återuppstår till hösten..."

:rofl :yoparty :hihi

FBK fans är patetiska, trodde ni att ni skulle vinna idag?

Guldet hamnar i Jkp!

Stefan Liv!!!! tredje nollan mot fbk.. :D undra om han ens hade 3 nollor under grundserien..

fan va gött.. få man supa på söndag oxå.. :D

Kan inte säga mer än att Liv var enda spelaren i HV idag! Kung hela slutspelet.

Jag har sagt det innan, o jag sejer det igen!!!:

Det luktar SM-Guld!!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph