Färjan Moss - Hortens

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Någon som åkt den nyligen? Köer/turtäthet/pris för en hoj? Kan man ff betala med kort på norska färjor, eller måste man fixa det där passet?
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Förra året, allt går väl digitalt numera och dom scannar reg nr och du får en faktura hemskickad (jag hade inte autopass). Fick fakturan för kanske 1 månad sen mao ca 1 år efter jag vart där :yopartyNär vi åkte var det ingen kö, MC längst fram i kön typ! Pris var kring hundringen vill jag minnas!
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Du måste passera in i Norge och kontrolleras vid et Covid centra. under hela semestern nu så har kötiden för att komma in i Norge över Svinesund varit ca 2 timmar.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Du måste passera in i Norge och kontrolleras vid et Covid centra. under hela semestern nu så har kötiden för att komma in i Norge över Svinesund varit ca 2 timmar.
Tänker ta gränsövergången via väg 106 vid Björkebekk. Teststationen där är öppen dagtid.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Du måste passera in i Norge och kontrolleras vid et Covid centra. under hela semestern nu så har kötiden för att komma in i Norge över Svinesund varit ca 2 timmar.
Vad händer om man är i Norge o kommer via vägar som inte har spärr, åker ju mycket småvägar o har råkat komma in i Norge vid ett antal gånger och ut via halden nössemark, har aldrig blivit stoppat varesig in eller ut ur Norge..
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Vad händer om man är i Norge o kommer via vägar som inte har spärr, åker ju mycket småvägar o har råkat komma in i Norge vid ett antal gånger och ut via halden nössemark, har aldrig blivit stoppat varesig in eller ut ur Norge..
Läste någonstans om feta böter. Typ 60000 för bil med 4 Pers. 15000 per skalle. Men vet inte hur sant det är...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Åkte den färjan i söndags, men det var ganska sent (kl. 19.45). Inga köer så dags. Brukar funka fin-fint, tycker jag. Har aldrig fastnat i köer på den färjan. Betalde NOK 154 för två hojar, om jag minns rätt, med kreditkort.

Som MRJaggu skriver. Köerna vid Svinesund är.... svinigt långa! Timmar. Om man inte kör förbi 250 bilar - i "fel" kö - och sedan slänger sig in 30 meter före kontrollplatsen. Det gjorde jag och två tyskar på varsin Transalp. Bilisterna blir kanske sura, med det var +28 och jag hade förstås fullt mc-ställ....

106 skall vara öppen hörde jag från en dansk i Norge i helgen. Vassbotten däremot, svenska väg 165 och norska 220/22 (de har nyligen bytt vägnummer), är stängd. Gamla Svinesundsbron är stängd. E18 vid Örje är öppen. Detta är det lilla som jag kan bidra med! :)
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Kan rapportera att vi fick betala till damen i luckan i kön, innan vi rullade på färjan. 77 kronor per skalle, om jag inte minns fel.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top